3358
Sök

Modern hot rod

Bygger min egen bil och det skall bli en hot rod som tillverkas i plåt. Tanken är att bilen skall ha ett modernt stuk på ett gammalt sätt.

1 869 380 Visningar
Uppdaterades senast 27 januari
Vettemannen
4 februari 2018
MR_T skrev:
Vettemannen skrev:
MR_T skrev:

Tack smile är som skönt att få dit ruthålen bak, nu bara lite småsaker och sedan lackering big_smile

Jadu, den här skönheten måste du ju ta till Elmia. Du kanske inte hinner i år men nästa iaf.

/Benny

Är ju så förbaskat avsides det där Elmia cool

OJ! Haparanda! Då förstår jag dig liiiite!

/Benny

50% Uppfinnar-Jocke, 50% Dynamit-Harry
1 301 Inlägg
4 februari 2018
Har du planer på hur du ska bygga stolarna? Misstänker att du bygger egna stommar helt och hållet. Kommer du klä med skum, eller blir det med fjädrar eller någon kombo osv?

Problem är till för att lösas, och lösningar är till för att revolutioneras.
www.dinjacka.se - Kläder för dig som vill bli igenkänd!

1 011 Inlägg
4 februari 2018
Du är otrolig smile

2 343 Inlägg
4 februari 2018
Trådstartare
quinna skrev:
Har du planer på hur du ska bygga stolarna? Misstänker att du bygger egna stommar helt och hållet. Kommer du klä med skum, eller blir det med fjädrar eller någon kombo osv?

Funderar på köpa en skinnsoffa så får man allt som behövs, bara hitta en i rätt färg och helst någon som stått i finrummet och är osutten. Då har man rätt hårdhet på skummet och är det fjädrar kan man kanske operera in dom i underdelen.

2 343 Inlägg
4 februari 2018
Trådstartare
turbo57 skrev:
Du är otrolig smile

Kiitos smile

1 011 Inlägg
4 februari 2018
Kolla swejags tråd om klädsel och läder, ni har rätt lika tankar om bästa användningen av lädersoffor verkar det som:)

2 121 Inlägg
5 februari 2018
vad hade du tänkt i helhet för inredning, läste lite om iden med soffan. men jag är mer nyfiken på all inredning i bilen?
Senast redigerat av Hackev8 (5 februari 2018)

-sommar ska de va....
4 545 Inlägg
5 februari 2018
Tobbe. Kolla efter lite Saab, dom hade stolar o baksäte med Dux delar, suverän sittkomfort och tror det satt i Saab 9000 , årsmodeller är jag osäker på. Dessa håller fortfarande hög klass trots många år på nacken.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

1 301 Inlägg
5 februari 2018
Jag var helt inne på Passat-interiör till mitt bygge. Likt denna: http://thumb4.zeppy.io/d/l400/pict/1225 … door-cards

Skinninredning som sitter i mer eller mindre varenda taxi i hela Sverige = lätt att tillgå. Dom håller dessuom kanonklass, sköna att sitta i och plockar man bort nackstöden ser dom ut som riktiga bucket seats. Baksätet går ju i samma andra. Finns dessutom i alla möjliga färger i skinn och tyg, men även skinn/alcantara.

539 Inlägg
5 februari 2018
quinna skrev:
Jag var helt inne på Passat-interiör till mitt bygge. Likt denna: http://thumb4.zeppy.io/d/l400/pict/1225 … door-cards

Skinninredning som sitter i mer eller mindre varenda taxi i hela Sverige = lätt att tillgå. Dom håller dessuom kanonklass, sköna att sitta i och plockar man bort nackstöden ser dom ut som riktiga bucket seats. Baksätet går ju i samma andra. Finns dessutom i alla möjliga färger i skinn och tyg, men även skinn/alcantara.

Jag har en sån Passat förarstol i svart helskinn som står i garaget och samlar damm. Sportmodell, saknar nackstöd. Finns i Sthlm om det skulle va intressant.

2 343 Inlägg
5 februari 2018
Trådstartare
42emil skrev:
quinna skrev:

Jag har en sån Passat förarstol i svart helskinn som står i garaget och samlar damm. Sportmodell, saknar nackstöd. Finns i Sthlm om det skulle va intressant.

Bra att veta, skall snickra lite på det jag funderat och se hur det blir.

2 517 Inlägg
6 februari 2018
big_smile  Sååå underbart vackert.

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)

10 164 Inlägg
6 februari 2018
Vackert blir det smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

2 343 Inlägg
11 februari 2018
Trådstartare
Blev inget bilbygge i helgen för man gick och fick värsta förkylningen sad

1 011 Inlägg
11 februari 2018
Visst är det hemskt med de här farliga sakerna vi drabbas av, skynda på att krya på dig så vi får fler uppdateringar smile

1 301 Inlägg
12 februari 2018
Fan! Då va den veckan förstörd. sad

2 343 Inlägg
13 februari 2018
Trådstartare
Nu återvänder livet smile  inte lätt för en karl att ha lite feber.....

Vettemannen
13 februari 2018
MR_T skrev:

Haha! 37,5 och man är däckad!

/Benny

1 011 Inlägg
13 februari 2018
Härligt att du tillfrisknat från en sån allvarlig sak, känn ingen press men vi vill ha många fler uppdateringar smile

2 343 Inlägg
13 februari 2018
Trådstartare
Vettemannen skrev:
MR_T skrev:

Haha! 37,5 och man är däckad!

/Benny

Exakt så är det smile

Sök