Modern hot rod

Bygger min egen bil och det skall bli en hot rod som tillverkas i plåt. Tanken är att bilen skall ha ett modernt stuk på ett gammalt sätt.
  • 675 Följare
  • 1 737 457 Visningar
  • Uppdaterades senast 3 maj 2023
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
4 februari 2018 · 14 053 Inlägg

MR_T skrev:

Vettemannen skrev:

MR_T skrev:

Tack smile är som skönt att få dit ruthålen bak, nu bara lite småsaker och sedan lackering big_smile

Jadu, den här skönheten måste du ju ta till Elmia. Du kanske inte hinner i år men nästa iaf.

/Benny

Är ju så förbaskat avsides det där Elmia cool

OJ! Haparanda! Då förstår jag dig liiiite!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
quinna 50% Uppfinnar-Jocke, 50% Dynamit-Harry
4 februari 2018 · 1 301 Inlägg

Har du planer på hur du ska bygga stolarna? Misstänker att du bygger egna stommar helt och hållet. Kommer du klä med skum, eller blir det med fjädrar eller någon kombo osv?

Problem är till för att lösas, och lösningar är till för att revolutioneras.
www.dinjacka.se - Kläder för dig som vill bli igenkänd!
turbo57
4 februari 2018 · 1 011 Inlägg

Du är otrolig smile

MR_T
4 februari 2018 · 2 340 Inlägg

quinna skrev:
Har du planer på hur du ska bygga stolarna? Misstänker att du bygger egna stommar helt och hållet. Kommer du klä med skum, eller blir det med fjädrar eller någon kombo osv?

Funderar på köpa en skinnsoffa så får man allt som behövs, bara hitta en i rätt färg och helst någon som stått i finrummet och är osutten. Då har man rätt hårdhet på skummet och är det fjädrar kan man kanske operera in dom i underdelen.

Thor Hot Rod "Modern Hot Rod" (2019)
MR_T
4 februari 2018 · 2 340 Inlägg

turbo57 skrev:
Du är otrolig smile

Kiitos smile

Thor Hot Rod "Modern Hot Rod" (2019)
turbo57
4 februari 2018 · 1 011 Inlägg

Kolla swejags tråd om klädsel och läder, ni har rätt lika tankar om bästa användningen av lädersoffor verkar det som:)

Hackev8
5 februari 2018 · 2 121 Inlägg

vad hade du tänkt i helhet för inredning, läste lite om iden med soffan. men jag är mer nyfiken på all inredning i bilen?

Senast redigerat av Hackev8 (5 februari 2018)

eastmotorsport -sommar ska de va....
5 februari 2018 · 4 524 Inlägg

Tobbe. Kolla efter lite Saab, dom hade stolar o baksäte med Dux delar, suverän sittkomfort och tror det satt i Saab 9000 , årsmodeller är jag osäker på. Dessa håller fortfarande hög klass trots många år på nacken.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
quinna 50% Uppfinnar-Jocke, 50% Dynamit-Harry
5 februari 2018 · 1 301 Inlägg

Jag var helt inne på Passat-interiör till mitt bygge. Likt denna: http://thumb4.zeppy.io/d/l400/pict/1225 … door-cards

Skinninredning som sitter i mer eller mindre varenda taxi i hela Sverige = lätt att tillgå. Dom håller dessuom kanonklass, sköna att sitta i och plockar man bort nackstöden ser dom ut som riktiga bucket seats. Baksätet går ju i samma andra. Finns dessutom i alla möjliga färger i skinn och tyg, men även skinn/alcantara.

Problem är till för att lösas, och lösningar är till för att revolutioneras.
www.dinjacka.se - Kläder för dig som vill bli igenkänd!
42emil
5 februari 2018 · 539 Inlägg

quinna skrev:
Jag var helt inne på Passat-interiör till mitt bygge. Likt denna: http://thumb4.zeppy.io/d/l400/pict/1225 … door-cards

Skinninredning som sitter i mer eller mindre varenda taxi i hela Sverige = lätt att tillgå. Dom håller dessuom kanonklass, sköna att sitta i och plockar man bort nackstöden ser dom ut som riktiga bucket seats. Baksätet går ju i samma andra. Finns dessutom i alla möjliga färger i skinn och tyg, men även skinn/alcantara.

Jag har en sån Passat förarstol i svart helskinn som står i garaget och samlar damm. Sportmodell, saknar nackstöd. Finns i Sthlm om det skulle va intressant.

Volvo V70 "D5 AWD Summum" (2011)
BMW 344i coupe "V8 turbo" (1995)
MR_T
5 februari 2018 · 2 340 Inlägg

42emil skrev:

quinna skrev:
Jag var helt inne på Passat-interiör till mitt bygge. Likt denna: http://thumb4.zeppy.io/d/l400/pict/1225 … door-cards

Skinninredning som sitter i mer eller mindre varenda taxi i hela Sverige = lätt att tillgå. Dom håller dessuom kanonklass, sköna att sitta i och plockar man bort nackstöden ser dom ut som riktiga bucket seats. Baksätet går ju i samma andra. Finns dessutom i alla möjliga färger i skinn och tyg, men även skinn/alcantara.

Jag har en sån Passat förarstol i svart helskinn som står i garaget och samlar damm. Sportmodell, saknar nackstöd. Finns i Sthlm om det skulle va intressant.

Bra att veta, skall snickra lite på det jag funderat och se hur det blir.

Thor Hot Rod "Modern Hot Rod" (2019)
HG_
6 februari 2018 · 2 483 Inlägg

big_smile  Sååå underbart vackert.

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Opel Kapitän "The duke" (1962)
Djo
6 februari 2018 · 10 157 Inlägg

Vackert blir det smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
MR_T
11 februari 2018 · 2 340 Inlägg

Blev inget bilbygge i helgen för man gick och fick värsta förkylningen sad

Thor Hot Rod "Modern Hot Rod" (2019)
turbo57
11 februari 2018 · 1 011 Inlägg

Visst är det hemskt med de här farliga sakerna vi drabbas av, skynda på att krya på dig så vi får fler uppdateringar smile

quinna 50% Uppfinnar-Jocke, 50% Dynamit-Harry
12 februari 2018 · 1 301 Inlägg

Fan! Då va den veckan förstörd. sad

Problem är till för att lösas, och lösningar är till för att revolutioneras.
www.dinjacka.se - Kläder för dig som vill bli igenkänd!
MR_T
13 februari 2018 · 2 340 Inlägg

Nu återvänder livet smile  inte lätt för en karl att ha lite feber.....

Thor Hot Rod "Modern Hot Rod" (2019)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
13 februari 2018 · 14 053 Inlägg

MR_T skrev:
Nu återvänder livet smile  inte lätt för en karl att ha lite feber.....

Haha! 37,5 och man är däckad!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
turbo57
13 februari 2018 · 1 011 Inlägg

Härligt att du tillfrisknat från en sån allvarlig sak, känn ingen press men vi vill ha många fler uppdateringar smile

MR_T
13 februari 2018 · 2 340 Inlägg

Vettemannen skrev:

MR_T skrev:
Nu återvänder livet smile  inte lätt för en karl att ha lite feber.....

Haha! 37,5 och man är däckad!

/Benny

Exakt så är det smile

Thor Hot Rod "Modern Hot Rod" (2019)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang