projektet är att få ett eget utseende på min saab 9-3 ss aero, kommer gå i temat svart o rött är det tänkt !;) framtidsplaner med bilen blir att satsa på effekt ökning då jag är så gott som nöjd med utseendet på bilen! :)
Trevligt projekt! Funkade de bra för dig med dioder till skyltbelysningen? Jag köpte på diodhuset, men de lyser bara en stund för att sedan slockna...
Tjena, min är likadan. Dem slocknade efter ett tag. Jag mailade xenonkungen och fick detta svaret:
hej du kan modifiera en 36 mm spollampa med en resistor av Artikelnummer: 150420 som du löder mellan polerna för att den skall fungera min kollega har gjort det på sin egen bil. SAAB kan vara riktigt svåra eller barnsligt enkla, du har nog den som ligger mot svårare jag tror att du kommer få samma fenomen med våra canbus 36mm men om du är händig så löder du fast resistor på en 36 mm som du har redan som fungerar . mvh Lennart
Har själv inte provat det men får väl antagligen göra. Vet inte riktigt hur man ska löda där men man får väl ge det ett försök.
Jag kör utan canbus då det blinkar ändå samt mycket billigare, löd ett relä innan så är saken biff.
Tjena, skulle du kunna skriven en liten guide möjligtvis med några bilder? Har också tänkt löda ett relä men har aldrig gjort något sådant innan.
Mvh
Ska jag va ärlig så har jag inte brytt mig, blink i 20 sek kan jag leva med när det gäller regbelysningen. Mina dimljus är/var xenonkonverterade, kan ta reda på mer exakt vad som användes.
Okej, mina blinkar också i 20 sek men problemet är att de lyser de första 5-10 sekunderna när man startar bilen sen är det som ett disco där bak, det vill säga att de blinkar så in i tusan. Mestadels fungerar de inte alls. Aja, får väl googla lite på hur man löder på ett relä
Du har två kablar in till vardera lampa. Klipp en av kablarna och skarva på ett motstånd. Gör samma på andra sidan. Vilket motstånd får du räkna ut själv räkna först ut motståndet i en vanlig spollampa och ta ett motstånd så du liknar en spollampa i effekt
I just smoked your V8 &
You call me a cheater
But your just mad
You can't catch a 2 litre
Du har två kablar in till vardera lampa. Klipp en av kablarna och skarva på ett motstånd. Gör samma på andra sidan. Vilket motstånd får du räkna ut själv räkna först ut motståndet i en vanlig spollampa och ta ett motstånd så du liknar en spollampa i effekt
Perfekt, tack så mycket för svaret! Vet du om man måste ta loss innerklädseln på bagage luckan för att komma åt de sladdarna eller vart sitter dem?
Va ett tag sen man skrev något!! Slängde iväg en lite beställning i söndags på spacers som nog kommer i slutet på veckan om jag har tur. Så kanske blir att provmontera i helgen en av dom iaf se att de funkar!
Sen en går tankarna på va man ska göra för skoj i motorrummet me de kåpor som finns.. Antingen plasti dippa dom i rött eller svart va blir schysstast?! Sen lite annat skoj som visas när de är fixat, men kommer nog bli schysst om inte annat.
Skulle inte direkt säga nej till att hoppa över mars månad så man kan slänga på sommarfälgarna ist...
Underbart o vara bilägare då man får o hittar nya fel på bilen som kostar slantar .... Börja med att batteriet har blivit urladdat o bilen är förtillfället stendöd, underbart är ordet för de. O inte mer me de så har något me bak bromsarna givit upp, för de känns som att dom ligger på för haft lite problem nu under vintern med att bromsarna hänger sig så bilen får sladd, inte tänkt mer på de men idag då bilen skulle springas igång så rubbades den knappt som att handbromsen låg i så in på verkstad o hoppas på att de bara behövs smörjas upp!!
Ett urladdat batteri värt o försöka ladda upp eller bara o köpa nytt !? Va tror ni om problemet me bromsarna några förslag ?
Det skadar ju inte att ladda batteriet och se ifall det hoppar igång, beror väl lite på hur länge det stått urladdat. Sen tror jag att det är rätt vanligt att oken bak kärvar ihop på 9-3 ss/sc!
Det skadar ju inte att ladda batteriet och se ifall det hoppar igång, beror väl lite på hur länge det stått urladdat. Sen tror jag att det är rätt vanligt att oken bak kärvar ihop på 9-3 ss/sc!
Okej ska försöka ta o ladda upp de men tror nog åker på att byta batteri ... Ah värkar lite så, får ta mig en titt o se va de nu kan vara
fortsätter o ramla in paket till bilen, alltid lika kul denna gång vart de nya skivor bak med belägg och ett beg bromsok från maptun parts ! då bilen inte ska bli ett trim projekt så fick de bli original skivor denna gång men funkar lika bra de
gick rätt tungt med ett kärvande bromsok kan man ju lugnt säga + ett högre bränsleförbrukning....
låter bilderna tala för sig själva !
underbart med nya skivor, rullar lätt igen !
blir att boka en tid slutet av månaden för att installera in ett steg 1 i bilen för att ge lite mer effekt till sommaren