Sagan om skrotdosan..

Ett spontanköp som blev en legend, typ. Saxat från Aftonbladet: (om dom hade skrivit om projektet, varför dom nu skulle ha gjort det?) "Med ett stort mått humor och ett träffsäker berättande tar ägaren med oss på berättelse om skrotdosans resa mot berömmelse och ägarens förfall, alltsammans förpackat med ett knippe glädje, frustration, kredit och en "f*ck it" skjorta."
  • 228 Följare
  • 116 311 Visningar
  • Projektet avslutat 9 mars 2015
Owla
12 januari 2014 · 751 Inlägg

Blev väldigt snyggt/användbart! smile

GL77
12 januari 2014 ·

Jag måste däremot göra en ny hållare eftersom min mätare sitter på samma plats som hållaren satt förut.

Så ett nytt Brodit fäste ska inhandlas och en ny tub super epoxy lim big_smile

FollowingBetulas
28 februari 2014 · 34 Inlägg

Saknar dina updates!

ZyclonE
28 februari 2014 · 366 Inlägg

Samma här smile

Ford Mustang GT "Kompressor" (2005)
hjd Skrotdosan.se
11 mars 2014 · 198 Inlägg

FollowingBetulas skrev:
Saknar dina updates!

ZyclonE skrev:
Samma här smile

Aah sorry fan, har gått och blivit fattig(are) och så har det varit vinter, allt som allt en riktigt dålig jävla combo.
Just nu sitter jag dock och smider idiotiska planer som kommer att ta mig ytterligare ett par jätte steg närmre ruinens brant så stå ut, om allt går i lås så blir det lite mumma här inom kort. (Givetvis med lånade pengar)
Men först, en sanning om bacon:
http://31.media.tumblr.com/c8b6a889e62fc025d8373c11c2d44f8b/tumblr_ml5tghxO0P1rpj2jso1_500.jpg

Projektråd: Direktörn, eller Geschäftsführer om man är haj på tyska, en ny forumtråd med text och bilder och sånt.
Tidigare: Sagan om skrotdosan, en gammal forumtråd med text och bilder och sånt.
hjd Skrotdosan.se
23 mars 2014 · 198 Inlägg

Jaha, 26657 kronor senare sitter man här med skräckblandad förtjusning, vad fan har jag gjort? Om detta skulle visa sig vara det sista ni hör från mig så be polisen kolla min sambo, för hon kommer inte bli glad när hon får reda på detta big_smile so the wait begins..

Projektråd: Direktörn, eller Geschäftsführer om man är haj på tyska, en ny forumtråd med text och bilder och sånt.
Tidigare: Sagan om skrotdosan, en gammal forumtråd med text och bilder och sånt.
JKDesign
23 mars 2014 · 4 442 Inlägg

hjd skrev:
Jaha, 26657 kronor senare sitter man här med skräckblandad förtjusning, vad fan har jag gjort? Om detta skulle visa sig vara det sista ni hör från mig så be polisen kolla min sambo, för hon kommer inte bli glad när hon får reda på detta big_smile so the wait begins..

Haha låter intressant wink

Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Derbi
23 mars 2014 · 1 531 Inlägg

Vad har nu hänt? tongue

Galnt
23 mars 2014 · 353 Inlägg

Mistänker en "liten" beställning?

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
23 mars 2014 · 2 405 Inlägg

Vad fan nu?

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
AeroMackan
23 mars 2014 · 607 Inlägg

Låter som någon har gjort något med effekten smile

hjd Skrotdosan.se
25 mars 2014 · 198 Inlägg

Så, en viss elektronisk liten svart box uppdaterad, ett STEG i rätt riktning kan man säga (phun intended), ett paket ligger hos bussgods och väntar, ett annat på posten och några till som ännu är på väg.
Sitter just nu och klurar på hur jag ska göra med mina fälgar, rulla sommaren som dom är (dippa dom vita igen) eller renovera och lacka? What to do, what to do..
Skrotdosan ska besiktigas om en timme, hon är nervös stackarn hmm

Projektråd: Direktörn, eller Geschäftsführer om man är haj på tyska, en ny forumtråd med text och bilder och sånt.
Tidigare: Sagan om skrotdosan, en gammal forumtråd med text och bilder och sånt.
willeepillee
25 mars 2014 · 67 Inlägg

Vart har du köpt Kolfiberfolien? Och är den lätt att hantera? smile

hjd Skrotdosan.se
25 mars 2014 · 198 Inlägg

Den kommer från TDRacing Import (Psyco här på garaget)
Det är ju inte 3M film men den fungerar fint att lattja med smile

Projektråd: Direktörn, eller Geschäftsführer om man är haj på tyska, en ny forumtråd med text och bilder och sånt.
Tidigare: Sagan om skrotdosan, en gammal forumtråd med text och bilder och sånt.
hjd Skrotdosan.se
25 mars 2014 · 198 Inlägg

Efter noggranna överläggningar med skrotdosan har vi kommit fram till att fälgarna blir dippade denna sommar och nya fälgar inhandlas till nästa sommar smile

Besiktningen då. När jag kom dit fick jag omedelbart hjälp av samma gubbe som ryckte och slet i henne förra gången, gubben frågade om bilen var låg, "-well, ja?" sa jag lite frågande samtidigt som vi båda kollade på den, jaha sa han. Efter vad gubben kallade för "Jag ska bara köra ut bilen och vända" i 10 minuter (på riktigt) så tog han sats och skulle köra upp skrotdosan på lyften, i typ 30, samtalet om bilens markfrigång ekade i huvudet på mig medans jag jag hörde fronten våldtas av liften och tanten (60+) bredvid fick den där minen som man brukar få när man ser någon blir sparkad i skrevet riktigt hårt. Väl uppe på lyften hade gubben synpunkter på mina däck, han tyckte på det bestämdaste att jag snarast bör byta till bättre vinterdäck, "-vintern är lång och hård" som han uttryckte sig? Jag undrade om 5-6mm inte var ok men fick inget förståeligt svar.
Vidare var det gnäll på vissa lampor och ytterligare en våldtäkt på fronten när gubben skulle ner från liften, men hon gick igenom, och det med blankt papper dessutom, för att fira köpte jag 6 bullar på Ica och ett knippe tryckslangar från DO88.
Tja tja bloggen :*

Projektråd: Direktörn, eller Geschäftsführer om man är haj på tyska, en ny forumtråd med text och bilder och sånt.
Tidigare: Sagan om skrotdosan, en gammal forumtråd med text och bilder och sånt.
Lofarn
25 mars 2014 · 218 Inlägg

Haha vart besiktade du om jag får fråga? smile Låter som en riktig skräckhistoria.

Följ gärna mitt projekt på dieseln och lämna en kommentar! :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282638
hjd Skrotdosan.se
25 mars 2014 · 198 Inlägg

Gärdet, jag jobbar på SMC Gokart i Frihamnen så det var närmst smile

Projektråd: Direktörn, eller Geschäftsführer om man är haj på tyska, en ny forumtråd med text och bilder och sånt.
Tidigare: Sagan om skrotdosan, en gammal forumtråd med text och bilder och sånt.
Lofarn
25 mars 2014 · 218 Inlägg

hjd skrev:
Gärdet, jag jobbar på SMC Gokart i Frihamnen så det var närmst smile

Jaha okej smile

OPUS i Sätra brukar vara jävligt bra annars, så vet du till nästa gång wink

Följ gärna mitt projekt på dieseln och lämna en kommentar! :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282638
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
25 mars 2014 · 2 405 Inlägg

Henke inte bara skrotdosan som vart våldtagen idag, min inkorg på garaget är lätt våldtagen med :0

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
source011
25 mars 2014 · 202 Inlägg

psyco skrev:
Henke inte bara skrotdosan som vart våldtagen idag, min inkorg på garaget är lätt våldtagen med :0

HAHA! Satte nästan kaffet i halsen här!

@Henke - Måste säga att din 9-3a är riktigt fräsch, står alltid och tittar på den när jag får möjlighet! Good job! smile

"..batteriet till min klocka har jag glömt att byta ut, så den här da'n lär nog aldrig ta slut.."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang