Volvo 850 T5 -94

ManiacWolf78 "ManiacWolf"
14 augusti 2013 · 109 Inlägg

Hej. Hjälper en vän med att lösa ett problem. Bilen tänder inte på 3:ans cylinder, finns komp men efter en stund när den går så kommer det soppa via avgassidan. Jäkligt skumt detta men vill kolla lite om någon vet vad det kan vara för fel ev innan vi skruvar ner den helt eller säljer som reservdelsbil smile

Tacksam för alla svar

Volvo 855 T5 "Black Wolf-II" Is mine :)
Marlboroman
14 augusti 2013 · 8 233 Inlägg

Ni har kollat tändstift, kablar, rotor och fördelarlock så att dem är ok? Ni har kollat om det är någon gnista på det stiftet? Provat att byta plats på spridarna? Det kan ju vara som så att spridaren hängt sig i öppet läge.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
ManiacWolf78 "ManiacWolf"
14 augusti 2013 · 109 Inlägg

Marlboroman skrev:
Ni har kollat tändstift, kablar, rotor och fördelarlock så att dem är ok? Ni har kollat om det är någon gnista på det stiftet? Provat att byta plats på spridarna? Det kan ju vara som så att spridaren hängt sig i öppet läge.

Allt som gäller tänddelarna är kollade och bytta. Hade lite misstanke om den spridaren gett upp. Men spridarna ska kollas imorgon. smile

Volvo 855 T5 "Black Wolf-II" Is mine :)
mumifix
14 augusti 2013 · 192 Inlägg

Jag skulle oxå behöva hjälp. Har oxå en volvo 850 t5 94 årsmodell som inte vill starta.

Den går igång på startgas. Och bränsle kommer fram.

Men det känns som inte spridarna fungerar

Jag har bytt styrbox eftersom den andra var trasig. Bara en standard boxhar jag bytt till

Och jag har bytt fördelarlock och rotor och tändkablar.
Tändstiften byter jag imorgon.

Volvo 855 (1994)
mumifix
15 augusti 2013 · 192 Inlägg

Har bytt tändstiften idag. Finns det spridar relä på 850?

Spridarna värkar inte funka. Fick felkod på map sensorn oxå

Volvo 855 (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang