Kul att se att min bil länkades tidigare.
Men ja.. ditt problem.
Nu har jag en R och den går inte att jämföra med på långa vägar, AWDn har inte samma bakvagn alls. Min far har en 2,4D -06. Det känns inte som samma bil alls, den är original chassimässigt. Åker på 235/35-19, den är väldig slängig i baken som du säger.
På R:en bytte jag till IPDs track spec krängare samtidigt som jag bytte till TME fjädrar på min. Krängningshämmarna är 25mm fram och 28mm bak på min kombi, STOR skillnad på känsla och bilens beteende, bytte först fjädrar och krängare bak bara. Blev lite för överstyrt, testade lite för fort in i en rondell och den kastade ut baken på sladd direkt. Med grövre även fram blev den neutral igen. Bästa "mod" jag gjort på bilen.

Men om det löser ditt problem vågar jag inte svara på, min bettede sig inte så innan iaf. Men som sagt en AWD.. och en R..
Kul att se detta prat om powerflex-bussningar, det gör ingen prestanda skillnad överhuvudtaget. Lite distinktare känsla kanske men inte påverkas prestandad av dem. De håller även sämre än originalbussningarna, så jag blev rek. av ägaren av TME att köra på standard istället. Gör ju stor skillnad att byta till nya org. med gamla slitna.