Spelade hög musik i bilen – åtalas. Rätt eller fel?

Kigge90
22 augusti 2013 · 250 Inlägg

Tur man bor på landet, har inga problem kräma på här ute :-)

Om något funkar skruvar genast isär kolla vad felet är :D
Volvo 960 (1997)
Tommty
22 augusti 2013 · 218 Inlägg

Kan du inte förstå att de som bor där störs?

– Det borde de tänka på innan de flyttar dit. Jag bor bredvid gatan och jag bryr mig inte.


Sicket pucko.

Jag har inte alltid rätt. Men jag har aldrig fel.
janli
23 augusti 2013 · 91 Inlägg

Vilken idiot, här har han uttalat sig för expressen..
http://www.expressen.se/tv/nyheter/inri … ilstereon/

Perb67
23 augusti 2013 · 79 Inlägg

Är det komiskt att både Aftonbladet och Expressen låter honom uttala sig som om det vore han som är offret? Undrar hur de tänker där...?

cewee
23 augusti 2013 · 349 Inlägg

Helt rätt.

Senast redigerat av cewee (23 augusti 2013)

Dirtymike
23 augusti 2013 · 1 532 Inlägg

Han lär ju snart ha många fiender

Jeep J20 (1978)
_Performance_ NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
23 augusti 2013 · 2 390 Inlägg

ska man behöva komma och stoppa upp en dildo i arslet på han för att han ska kunna ha lite sunt förnuft. Herregud...

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658
Hummer H2 "Skbg Performance Team" (2003)
Janken Driver
23 augusti 2013 · 2 111 Inlägg

Skulle helt klart kunna tävla om titeln "idiot of the year".

Komiskt att han i slutet av intervjun själv säger att han var med och styrde ljudbiten lite också...
Först trycker han ju på att han inte hade någon kontroll alls då han lånat ut stereon.

Bra jobbat aftonbladet och expressen, kvalitetsjobb. Som vanligt.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Muttley
23 augusti 2013 ·

Finns han här?   
Isåfall vill jag se hans försvar.    Då inte sådant försvar som barn i 10 års åldern använder sig av.

trubbelturbo
23 augusti 2013 · 1 460 Inlägg

Janken skrev:
Skulle helt klart kunna tävla om titeln "idiot of the year".

Komiskt att han i slutet av intervjun själv säger att han var med och styrde ljudbiten lite också...
Först trycker han ju på att han inte hade någon kontroll alls då han lånat ut stereon.

Bra jobbat aftonbladet och expressen, kvalitetsjobb. Som vanligt.

"Det är väl inte mitt fel att de spelar högt"
-"så du är bara passagerare"
"ja, eller jag var väl med och styrde lite med musiken också.."

Haha, inte alla hästar hemma om man säger så lol

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Thedriftking
23 augusti 2013 ·

Att ni orkar bry er -.-
Tur man bor i hus som inte låter in ett skit i, kvalitet fönster, vettiga dörrar och isolering.

Polaren bor i lägenhet bredvid en stor väg, hörs inte ett skit in. Har man pengar så går det att få vettigt, men bor ni i kojor eller?

Jag stör mig på småbarnsfamiljer och hundägare, ska jag ringa snuten och tjuta då eller? Mesigt.


Kan tillägga att vi har blivit stannade mitt i stan, en lördagskväll ungefär runt 01.00 för att ha spelat hög musik, blev stannade utanför gatan där alla fester/barer ligger. Hmm Hur tänkte dom då? Dom för mera oväsen än oss men ändå får vi skiten, bara för några jävla Svensson familjer inte kan stå ut.

Senast redigerat av Thedriftking (23 augusti 2013)

Muttley
23 augusti 2013 ·

Thedriftking skrev:
Att ni orkar bry er -.-
Tur man bor i hus som inte låter in ett skit i, kvalitet fönster, vettiga dörrar och isolering.

Polaren bor i lägenhet bredvid en stor väg, hörs inte ett skit in. Har man pengar så går det att få vettigt, men bor ni i kojor eller?

Jag stör mig på alla småbarnsfamiljer och hundägare, ska jag ringa snuten och tjuta då eller? Mesigt.


Kan tillägga att vi har blivit stannade mitt i stan, en lördagskväll ungefär runt 01.00 för att ha spelat hög musik, blev stannade utanför gatan där alla fester/barer ligger. Hmm Hur tänkte dom då? Dom för mera oväsen än oss men ändå får vi skiten, bara för några jävla Svensson familjer inte kan stå ut.

Ja vissa gillar att sova på natten.  Och skall man behöva tilläggsisolera för att en pojkspoling gillar att spela på storgatan?

Trodde att om man hade begåvningen att klicka rätt för körkort, så hade man även vett nog att inte störa i onödan. 
Speciellt inte på natten.

Och att böla ut i skittidningar sänker honom ännu lägre än nånsin.

it_mutt Avstängd
23 augusti 2013 · 10 388 Inlägg

Thedriftking skrev:
Att ni orkar bry er -.-
Tur man bor i hus som inte låter in ett skit i, kvalitet fönster, vettiga dörrar och isolering.

Polaren bor i lägenhet bredvid en stor väg, hörs inte ett skit in. Har man pengar så går det att få vettigt, men bor ni i kojor eller?

Jag stör mig på småbarnsfamiljer och hundägare, ska jag ringa snuten och tjuta då eller? Mesigt.


Kan tillägga att vi har blivit stannade mitt i stan, en lördagskväll ungefär runt 01.00 för att ha spelat hög musik, blev stannade utanför gatan där alla fester/barer ligger. Hmm Hur tänkte dom då? Dom för mera oväsen än oss men ändå får vi skiten, bara för några jävla Svensson familjer inte kan stå ut.

Det är ju f.ö. väldigt vanligt att man i exempelvis hyresrätter byter fönster och håller på...eller hur var det nu? Hur det är för din polare är ju, i fallet, totalt ointressant. Men, "grattis till honom"

Men, de har också tillstånd att föra ett "visst väsen"

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Thedriftking
23 augusti 2013 ·

Man kommer inte undan allt, så är det bara!
Låt folket spela musik, ha högljuda bilar eller va fan dom nu vill.

Alla har varit unga och dom flesta går igenom samma saker,
Ni alla har säkert varit för högljuda nångång, ska ni behöva bli åtalade för de?


Sluta va så typiska "Svenssons" som inte gör annat än och klaga om dagarna, skaffa er en hobby. Har ni inte de så kan ni ju börja bygga om i era kojor så ni kan sitta där i knäpptyst mörker om nätterna. (Har ni inte råd, så finns det billiga hörselkåpor att köpa) ! Lätt fixat problem ju, så sluta tjut smile

Sen kanske ni tycker att ni inte ska behöva fixa nått, de är kanske sant, MEN "problemet" är ju lättlöst om man har lite fantasi.

Senast redigerat av Thedriftking (23 augusti 2013)

Muttley
23 augusti 2013 ·

Thedriftking skrev:
Man kommer inte undan allt, så är det bara!
Låt folket spela musik, ha högljuda bilar eller va fan dom nu vill.

Alla har varit unga och dom flesta går igenom samma saker,
Ni alla har säkert varit för högljuda nångång, ska ni behöva bli åtalade för de?


Sluta va så typiska "Svenssons" som inte gör annat än och klaga om dagarna, skaffa er en hobby. Har ni inte de så kan ni ju börja bygga om i era kojor så ni kan sitta där i knäpptyst mörker om nätterna.

Hur tänker du just nu.  De var ju förbjudet för trafik. 
Och ska alla anpassa sig åt 1 bil som vill spela hög musik just vid bostäder?

Varför kan inte pågaspolingen åka ut i skogen själv långt ifrån människor och spela där?

it_mutt Avstängd
23 augusti 2013 · 10 388 Inlägg

Men...bah!

What he said ^^ wink

Senast redigerat av it_mutt (23 augusti 2013)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Thedriftking
23 augusti 2013 ·

tkd_rille skrev:

Thedriftking skrev:
Man kommer inte undan allt, så är det bara!
Låt folket spela musik, ha högljuda bilar eller va fan dom nu vill.

Alla har varit unga och dom flesta går igenom samma saker,
Ni alla har säkert varit för högljuda nångång, ska ni behöva bli åtalade för de?


Sluta va så typiska "Svenssons" som inte gör annat än och klaga om dagarna, skaffa er en hobby. Har ni inte de så kan ni ju börja bygga om i era kojor så ni kan sitta där i knäpptyst mörker om nätterna.

Hur tänker du just nu.  De var ju förbjudet för trafik. 
Och ska alla anpassa sig åt 1 bil som vill spela hög musik just vid bostäder?

Varför kan inte pågaspolingen åka ut i skogen själv långt ifrån människor och spela där?

Ja självklart är det fel att åka där då, men jag menar att själva musikdelen i "problemet" bara är mesigt.
Om inte ni orkar anpassa er, varför ska han då anpassa sig?

it_mutt Avstängd
23 augusti 2013 · 10 388 Inlägg

Thedriftking skrev:

tkd_rille skrev:

Thedriftking skrev:
Man kommer inte undan allt, så är det bara!
Låt folket spela musik, ha högljuda bilar eller va fan dom nu vill.

Alla har varit unga och dom flesta går igenom samma saker,
Ni alla har säkert varit för högljuda nångång, ska ni behöva bli åtalade för de?


Sluta va så typiska "Svenssons" som inte gör annat än och klaga om dagarna, skaffa er en hobby. Har ni inte de så kan ni ju börja bygga om i era kojor så ni kan sitta där i knäpptyst mörker om nätterna.

Hur tänker du just nu.  De var ju förbjudet för trafik. 
Och ska alla anpassa sig åt 1 bil som vill spela hög musik just vid bostäder?

Varför kan inte pågaspolingen åka ut i skogen själv långt ifrån människor och spela där?

Ja självklart är det fel att åka där då, men jag menar att själva musikdelen i "problemet" bara är mesigt.
Om inte ni orkar anpassa er, varför ska han då anpassa sig?

The needs of the many outweigh the needs of the few or the one

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Thedriftking
23 augusti 2013 ·

it_mutt skrev:
Men...bah!

What he said ^^ wink

Såg de du skrev innan, har du för rätt att kalla honom snorunge? Ska han kalla dig gubbjävel såfort du gör nått "olagligt"?
Är du helt laglig?

Muttley
23 augusti 2013 ·

Thedriftking skrev:

tkd_rille skrev:

Thedriftking skrev:
Man kommer inte undan allt, så är det bara!
Låt folket spela musik, ha högljuda bilar eller va fan dom nu vill.

Alla har varit unga och dom flesta går igenom samma saker,
Ni alla har säkert varit för högljuda nångång, ska ni behöva bli åtalade för de?


Sluta va så typiska "Svenssons" som inte gör annat än och klaga om dagarna, skaffa er en hobby. Har ni inte de så kan ni ju börja bygga om i era kojor så ni kan sitta där i knäpptyst mörker om nätterna.

Hur tänker du just nu.  De var ju förbjudet för trafik. 
Och ska alla anpassa sig åt 1 bil som vill spela hög musik just vid bostäder?

Varför kan inte pågaspolingen åka ut i skogen själv långt ifrån människor och spela där?

Ja självklart är det fel att åka där då, men jag menar att själva musikdelen i "problemet" bara är mesigt.
Om inte ni orkar anpassa er, varför ska han då anpassa sig?

Kom igen påg.   Ska människor som kanske bott där i 20 år anpassa sig för ett par personer som stör?
Musik är buller och buller är störande objekt i natteliv.

Så länge du inte har några tillstånd så ska du snällt anpassa dig och inte störa i onödan.   
Det kallas sunt förnuft.   Kan du inte anpassa dig så får du ta och flytta till en plats som tillåter det.




Just därför är denna påg löjlig.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang