Tanken är att detta ska bli en Volvo 242 GruppA, exakt som dom var när Volvo vann DTM/ETC på 80-talet. My intention is that this shouldbe an 242 GroupA, exactly as they whas when Volvo won DTM/ETC back in the 80s.
Beställde alla delar som gick att beställa nytt från Volvo och Ecris till Spakstället. Fattar inte varför bilderna beskärs så här när man laddar upp dom...
Kul att se. Är så grymt imponerad av hur seriös du är med bilen, varenda del in i minsta detalj känner du behöver vara identisk med originalet och perfekt. Det är ett helt osannolikt seriöst bygge. Långt ifrån en vanlig 242:a som bara ser ut lite grann som en grupp A och där de svåråtkomliga delarna skippats. Du jobbar inte så. Du gör det hundraprocentigt och lägger ner ditt liv på detta, nästan så känns det för mig i alla fall som följer ditt projekt. Nästan så man blir mållös. Fortsätt så.
Hade såklart glömt bort att kolla efter kopplingsplinten men jag hade en låg ialf, ser hel och bra ut. Har lagt fram den nu. Dra iväg ett PM om du fortfarande söker sådana
Hade såklart glömt bort att kolla efter kopplingsplinten men jag hade en låg ialf, ser hel och bra ut. Har lagt fram den nu. Dra iväg ett PM om du fortfarande söker sådana
Japp! Jag söker fortfarande! Komihåg att bifoga din adress. Tack på förhand!
Riktigt häftigt projekt! Har faktiskt fått prov köra en sån fabriks byggd 242 gr a. Och även åkt med på några rally tävlingar och de e något man inte glömmer, ( bilen va ombyggd från banbil till rallybil)
Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Looking good! Alltid kul med uppdateringar och du gör en aldrig besviken. Nivån på finishen och på perfektionismen vad gäller vilka delar du väljer är totally out of this world.
Tack, kul med inspirerande kommentarer! 🤗 Här "snikade" jag lite... sista (!!!) original kardanen (där jag bara behövde främre delen från) kostade ca 8500:- Jag köpte istället en begagnad för 200:- + frakt 😳😅 Så den som behöver en ny m47 kardan måste snabba er innan den försvinner! 😂