Byta bilhögtalare till volvo 940 92

Bingo93
25 augusti 2013 · 26 Inlägg

tjenare tänkte köpa mig lite bättre högtalare till bilen eftersom dom gamla ät trasiga så skulle jag vilja ha lite tips hur man byter dom eftersom det är första gången för mig smile

TBergsten
25 augusti 2013 · 996 Inlägg

Bingo93 skrev:
tjenare tänkte köpa mig lite bättre högtalare till bilen eftersom dom gamla ät trasiga så skulle jag vilja ha lite tips hur man byter dom eftersom det är första gången för mig smile

Sök reda på en guide alternativr bara hur man plockar lös dörrsidan, hur man gör sedan efter det klarar alla. Kan vara bra att veta hur man precis ska ta av dörrsidan så att man inte förstör något... Läs på hur du tar lös den, ta lös den och använd ögonen, svårare än så är det inte... smile

Zmirro
25 augusti 2013 · 183 Inlägg

Du behöver inte ens lossa dörrsidan på 940. Öppna dörren, sen ser du gallret/plasten framför högtalaren. Det skall du bara dra loss jäms med dörren eller hur man nu skall förklara det. Du kanar det i riktning mot fronten.

Efter att du tatt loss dom så ser du högtalarna. Sitter skruvade med stjärna.

Senast redigerat av Zmirro (25 augusti 2013)

BMW 330D "M-Performance" (2014)
TBergsten
25 augusti 2013 · 996 Inlägg

Zmirro skrev:
Du behöver inte ens lossa dörrsidan på 940. Öppna dörren, sen ser du gallret/plasten framför högtalaren. Det skall du bara dra loss jäms med dörren eller hur man nu skall förklara det. Du kanar det i riktning mot fronten.

Efter att du tatt loss dom så ser du högtalarna. Sitter skruvade med stjärna.

Var det så lätt tom, det trodde jag inte big_smile Tänk om det vore så med dagens bilar...... smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang