Någon som vet varför min volvo 740 gle -88 lägger av ibland vid körning?

twin_cam Smålänning
26 november 2006 · 7 877 Inlägg

Kolla alla kontakter och kontaktstycken till styrboxarna och dylikt i bilen. Kan vara oxid i dem.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Aurilius
2 december 2006 · 1 Inlägg

Hej!

Enligt din beskrivning av felet låter det som om problemet sitter i bränslereläet. Börja med att byta den och se om det löser sig. Det är nog den billigaste och enklaste åtgärden du kan göra.

Reläet (ser ut som en svart liten kub) sitter ungefär där säkringarna är (bakom cigarettuttaget om jag inte minns fel, så du får skruva lite).

Lycka till!
Aurilius

Senast redigerat av Aurilius (2 december 2006)

ronne
2 december 2006 · 796 Inlägg

det är med stor förmodan bränslepumpsreläet speciellt om bilen är av -88 års modell.

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.
Pastorn
2 december 2006 · 141 Inlägg

Kolla alla relä så dom e ok.
sen kan man spraya lite elektronik spray i kontakten till luftmassemätarn o kolla så den e ok samt kolla lambdasonden.

Bmw 325 e36 Turbo
-PINNEN-
2 december 2006 · 409 Inlägg

jag vet inte om du har kammaxelsensor på den min gjorde lika dant en volvo 850 så bytte jag kamaxelsensorn å de funkade gör bra tror den kosta 248:- på skroten//johan

GÖr Som Ford KÖp Volvo!
mimmiiie
2 december 2006 · 32 Inlägg

det är nog bränslerelät det sitter bakom säkringarna jag hade ett sånt fel på min 740

Hur du än vänder dig om, har du skinkan bak :P
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang