Bästa/Värsta skräckfilmen ni vet?

Biskop_Audi Ung och dum
6 november 2006 · 23 Inlägg

Man blir ju jäkligt sugen att gå på Saw III när man såg den trailern.

dusty Living in the fastlane
6 november 2006 · 2 616 Inlägg

jag har råkat ut för ett problem. visst tycker jag många skräckfilmer är bra men jag har sett så många nu så jag blir inte rädd längre sad jag vill ha tillbaka känslan när man sitter i soffan och nästan vill blunda smile tydligen så hjälper inte en fin tv och bra ljud för att uppleva den känslan längre sad

tobi
6 november 2006 · 562 Inlägg

boo va lite äcklig.. försig va det ett tag sedan man såg den..

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!
C2racing
7 november 2006 · 238 Inlägg

Den läskigaste filmen jag har sett är Besökarna, det är en svensk rysare med Kjell Bergqvist, oerhört läskig film då de spökar på en herrgård..från 1988

sämsta film i morden tid: The grugde 1 samt the grudge 2 ressigören till dessa filmer måste vara kromosonlös,

Alecci
7 november 2006 · 2 014 Inlägg

Rekommenderar följande:

Storm of the Century
Rose Red
Leviathan
What Lies Beneath
The Ring-filmerna

En film som inte direkt är en skräckis men som får en att rysa:

Passion of the Christ

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Trozzo Oekonomisk, ja visst
7 november 2006 · 966 Inlägg

Se inte Amityville Horror, satt och skratta igenom hela filmen är inte alls en bra skräckfilm, se saw filmerna istället, är en nya typ av skräckis, Blivade klassiker som kommer räknas upp tillsammans med jason och freddy filmerna

Lär dig flyga. 1. Hitta en plan mark 2. Kasta dig mot marken 3. Missa marken 4. Flyg
AMC Hornet projekt-tråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=47824
Volkswagen Corrado VR6 "Kamelia" (1993)
Hee-Maan
7 november 2006 · 3 113 Inlägg

The Ring-filmerna och Signs hade några läbbiga scener.

The Hostel kan jag rekommendera om man vill känna sig äcklad. smile den e inte läskig alls.

Semper Fi
ToXtreme
7 november 2006 · 3 627 Inlägg

Trozzo skrev:
Se inte Amityville Horror, satt och skratta igenom hela filmen är inte alls en bra skräckfilm, se saw filmerna istället, är en nya typ av skräckis, Blivade klassiker som kommer räknas upp tillsammans med jason och freddy filmerna

Du å jag verkar ha olika filmsmak ser jag tongue Saw verkar ju skit hmm

Vilken Amityville Horror är det du sett då? Den gamla eller remaken?

dusty skrev:
jag har råkat ut för ett problem. visst tycker jag många skräckfilmer är bra men jag har sett så många nu så jag blir inte rädd längre sad jag vill ha tillbaka känslan när man sitter i soffan och nästan vill blunda smile tydligen så hjälper inte en fin tv och bra ljud för att uppleva den känslan längre sad

samma problem som jag råkat ut för hmm E skitjobbit asså tongue

AkkE skrev:
The Hostel kan jag rekommendera om man vill känna sig äcklad. smile den e inte läskig alls.

Kan inte annat än att hålla med smile

Fortsätt tipsa vetja wink

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
7 november 2006 · 5 753 Inlägg

ToXtreme skrev:

Wishmaster_ skrev:
skulle satsa på snakes on a plane!
syckologisk skräck har haft en del
otrevliga drömmar sen jag såg den
och jag har aldrig reagerat så på en
film för,och jag har sett det mesta!!!

Hehe låter bra wink Får ta å kolla trailern då smile

E d nån mer som sett Slither förresten? Verkar ju hur jävla äcklig som helst ju tongue

Och Wrong turn e äcklig, d vill jag medge.. har dock sett den 2ggr nu så wink

Men tack för tipsena hittils å fortsett bombadera mig med tips big_smile

slither har jag oxå sett men den va inte speciellt skrämande hmm men visst var den bra men..hm... skräck...nja kanske lite smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
GrebyAxel
7 november 2006 · 524 Inlägg

Läste ni on Saw 3? På biograferna i London svimmade typ i snitt två jävlar per föreställning eller va de va pga att den var så vidrig tongue

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
7 november 2006 · 5 753 Inlägg

GrebyAxel skrev:
Läste ni on Saw 3? På biograferna i London svimmade typ i snitt två jävlar per föreställning eller va de va pga att den var så vidrig tongue

hehe jo jag har läst om de... skapligt de hehe tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
jinxs 90mil+ på en tank.
7 november 2006 · 484 Inlägg

saw 3 2'an var bättre,men 3äan är äckligare mer åt hostel hållet.
hills have eyes, jag tyckte inte den var så läskig .mer en hack and slash film.


Sen har jag 2 som jag tyckte var ganska läskiga men kommer inte ihåg titln på filmerna.
-ngn som kan titeln på filmerna.??

film 1.
2 (1 kille,1 tjej)studenter som ska köra en bil från ena sidan usa till andra,sen kommer en stor svart lastbil modell äldre som börjar små jävlas med dom på vägen.
Sen jävlas dom tillbaka, och sen ser dom den svarta bilen åka in på en gård och dom bestämmer sej för att åka in dit också.

film2.
Den där australiska berättelsen som är tydligen sann.
Dom åker ut till ngn krater i öknen,sen när dom ska åka därifrån så får dom inte igång bilen.Sen får dom tag på en bärgar kille,som hjälper dom.Med lite mer än bara bilen.

Diesel is the blood of satan.
Citroën DS3 "Sound" (2010)
Dreamcatcher
7 november 2006 · 260 Inlägg

dusty skrev:
jag har råkat ut för ett problem. visst tycker jag många skräckfilmer är bra men jag har sett så många nu så jag blir inte rädd längre sad jag vill ha tillbaka känslan när man sitter i soffan och nästan vill blunda smile tydligen så hjälper inte en fin tv och bra ljud för att uppleva den känslan längre sad

då tycker jag du ska gå över till så kallad chockfilmer. subdvd.com säljer många sånna
vissa av filmerna är rankade som dom vidrigaste i hela världen. men som sagt. Inget att rekomendera för dom som är kräsmagade.

styling har egentligen bara med pengar att göra.
justen Veni Vidi Vici
7 november 2006 · 126 Inlägg

En film som jag tycker är riktigt ruggig/jobbig är INSTÄNGD eller THE DECENT som jag tror den heter.. Den fick mig nästan att vilja lämna bion.

Reservdelstekniker Audi/VW/Skoda
www.olofericson.se
ToXtreme
7 november 2006 · 3 627 Inlägg

Dreamcatcher skrev:
då tycker jag du ska gå över till så kallad chockfilmer. subdvd.com säljer många sånna
vissa av filmerna är rankade som dom vidrigaste i hela världen. men som sagt. Inget att rekomendera för dom som är kräsmagade.

Kan du inte ta å säga några sådana filmer, lät intressant smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
Epitaph
7 november 2006 · 835 Inlägg

jinxs skrev:
saw 3 2'an var bättre,men 3äan är äckligare mer åt hostel hållet.
hills have eyes, jag tyckte inte den var så läskig .mer en hack and slash film.


Sen har jag 2 som jag tyckte var ganska läskiga men kommer inte ihåg titln på filmerna.
-ngn som kan titeln på filmerna.??

film 1.
2 (1 kille,1 tjej)studenter som ska köra en bil från ena sidan usa till andra,sen kommer en stor svart lastbil modell äldre som börjar små jävlas med dom på vägen.
Sen jävlas dom tillbaka, och sen ser dom den svarta bilen åka in på en gård och dom bestämmer sej för att åka in dit också.

film2.
Den där australiska berättelsen som är tydligen sann.
Dom åker ut till ngn krater i öknen,sen när dom ska åka därifrån så får dom inte igång bilen.Sen får dom tag på en bärgar kille,som hjälper dom.Med lite mer än bara bilen.

Jeepers creepers heter de, men de suger ju big_smile

MrTobias
7 november 2006 · 1 297 Inlägg

Jag hyperventilerade till the grudge 1 de 5 första gångerna jag såg den! Tjejen var tvungen att titta efter om jag tappat snoppen för jag skrek som en tjej smile

jinxs 90mil+ på en tank.
7 november 2006 · 484 Inlägg

Det var inte Jeepers creepers, var inge rituelt kött ätande monster med i film 1.
-Det var mer en psykopat som dödade, ala hostel style.

Diesel is the blood of satan.
Citroën DS3 "Sound" (2010)
Epitaph
7 november 2006 · 835 Inlägg

jinxs skrev:
Det var inte Jeepers creepers, var inge rituelt kött ätande monster med i film 1.
-Det var mer en psykopat som dödade, ala hostel style.

ja han hade en ful lastbil som va svart som han rammade de med. han tog seras skinn o skit.....de va väl jeepers men han va outvecklad...

Dreamcatcher
7 november 2006 · 260 Inlägg

ToXtreme skrev:

Dreamcatcher skrev:
då tycker jag du ska gå över till så kallad chockfilmer. subdvd.com säljer många sånna
vissa av filmerna är rankade som dom vidrigaste i hela världen. men som sagt. Inget att rekomendera för dom som är kräsmagade.

Kan du inte ta å säga några sådana filmer, lät intressant smile

Självklart.


Dom flesta har sett filmen Cannibal Holocoust, som räknas lite som en chockfilm på grund av alla råa scener med bland annat helt realistiska djurslakter m.m. Filmen är så realistisk att regisören va tvungen att ta med sina skådespelare till domstol för att visa att dom faktiskt levde !!!!!!

Det är en mild chockfilm. En film som knappt kan räknas i genren.

För att dra upp några av dom värsta så har du. Slauhgtered vomit dolls. Rankad som en av dom värsta.

Men behind the sun är en annan. En japansk krigsfilm som innehåller mycket vidrig tortyr. Man får bland annat se en levande pojke obduceras. En annan man blir inlåst i en tryckkammare med så högt tryck att han får ut inälvorna genom arslet.

Jag tror att det är sånna här filmer som föder psykopater och andra seriemördare. Men att ha sett dom känns på ett sett bra. eftersom man knappast kan se något värre.

Gå in på http://www.subdvd.com/ och sök på filmtitlarna (och beställ om du törs)

Senast redigerat av Dreamcatcher (7 november 2006)

styling har egentligen bara med pengar att göra.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang