4341
Sök

Eu vill spärra hastigheten

4 586 Inlägg
3 september 2013
Kommer säkert fungera i min 20 år gamla audi eller inte. big_smile

Skulle aldrig eftermontera sådant där och då säkert mot egen kostnad
Senast redigerat av jocke_gronberg (3 september 2013)

Boosted engines are an addictive sickness
1 163 Inlägg
3 september 2013
it_mutt skrev:
Andyy90 skrev:
patrikke skrev:
Slipper man ju fortkörningsavgifter smile

Då höjer dem ju skatterna ännu mer tongue

Det har nog framgått att du tycker det nu efter tre gånger wink

HAHA! dessa telefoner..

~Andy~

199 Inlägg
3 september 2013
jocke_gronberg skrev:
Kommer säkert fungera i min 20 år gamla audi eller inte. big_smile

Skulle aldrig eftermontera sådant där och då säkert mot egen kostnad

Jag tror inte det kommer vara frivilligt. Snarare "Köp detta eller få körförbud på bilen" ungefär.

Det finns ingen anledning till att inte göra någonting ordentligt bara för att ingen har vett att uppskatta det.

Pedantisk Perfektionist
232 Inlägg
3 september 2013
Äsch, allt som går att programmera in går även att programmera bort. Sedan montera en attrapp för eventuella flygande besiktningar, sen bara köra på som vanligt.

BMW/Alpina - Only the best is good enough

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
3 september 2013
Lättast löst är att bygga bilar som ej går snabbare än 130km/h.

Egentligen, varför ska en familjebil kunna köras i 250km/h, då max hastighet i Europa är 130, dock undantagen på vissa sträckor på Autobahn. Förbjuds fri fart där, då behövs verkligen ingen bil som går snabbare än 130!

Men visst är det skönt att kunna gasa på, som Aftonbladet älskar beskriva i vansinneshastigheter, vilket innebär 160 km/h och över!

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

Skåning
739 Inlägg
3 september 2013
Lösningen på alla problem:

Varför inte bara helt förbjuda fordon överhuvudtaget, bygg om allt till gågata och cykelväg.
Alla sparar pengar, det är fantasiskt för miljön och det är det enda sätt att uppnå nollvisionen.

Själv vill jag dock sätta mig i min törstiga V8-jänkare som drar massvis med bensin, spyr
ut helvetiska mängder avgaser och är totalt livsfarlig utan bälten, krockkuddar, anti-gas, anti-broms,
anti-styr, plåtstötfångare och så vidare.

Men det är ju jag det, och jag är helt galen.

"Dem är aldrig för sent att förvärra ett redan dåligt beslut."

Handledare
1 481 Inlägg
4 september 2013
Omkörningsolyckorna kommer att öka drastiskt. Kör om en långtradare på en tvåfilig väg med en bil som stoppar vid 120....

Ingen himmel är så blå som min
2 982 Inlägg
4 september 2013
saab_sonett skrev:
Omkörningsolyckorna kommer att öka drastiskt. Kör om en långtradare på en tvåfilig väg med en bil som stoppar vid 120....

Tanken är nog att man inte ska köra om... Ja, du läste rätt....

/Mattias

5 198 Inlägg
4 september 2013
matteeee skrev:
saab_sonett skrev:

Men.. .då behöver ju inga bilar går fortare än 86 kmh,,,, dvs långtradarfart

957 Inlägg
4 september 2013
gamlingen skrev:
matteeee skrev:
saab_sonett skrev:

Snacka om att det skulle bli köer på motorvägen

Ingen himmel är så blå som min
2 982 Inlägg
4 september 2013
gamlingen skrev:
matteeee skrev:
saab_sonett skrev:

Men för h-e, skriv inte det så dom kan hitta det. 120 är tokigt nog smile Ser dom ditt inlägg nappar dom direkt på det.....

/Mattias

5 198 Inlägg
4 september 2013
matteeee skrev:
gamlingen skrev:
matteeee skrev:

Men för h-e, skriv inte det så dom kan hitta det. 120 är tokigt nog smile Ser dom ditt inlägg nappar dom direkt på det.....

sad mad

668 Inlägg
4 september 2013
Då gör man ju bara en kopia på en hastighets skylt som visar typ 300km/h sen kör man förbi den så att kameran registerar den, sen tejpar man bara för kameran så den tror att man kör på en 300 Km/h väg hela tiden smile

Eller så drevar man om växellådan så att bilen kanske toppar typ 140km/h men har ett sånt jävla acc istället, så när hastigheten ökar från typ 70-90km/h så kan man nog köra om några smile

Eller tänk när engelskmännen kommer hit och deras bilar läser av mph då kan dom ju köra 120 mph istället.

haha nej det är bara onödigt att tänka på för det kommer nog aldrig gå igenom och om det gör det så kommer det säkert gå att koppla förbi smile

Ubåtsingenjör
7 369 Inlägg
4 september 2013
bättre att låta alla som är över 40 ta om sitt körkort ... finns knappt en ända 40+are som kan trafikreglerna

+ att det är grymt ovanligt att de kan köra i rondeller.

1 160 Inlägg
4 september 2013
Trådstartare
CHEEVA skrev:
bättre att låta alla som är över 40 ta om sitt körkort ... finns knappt en ända 40+are som kan trafikreglerna

du påstår att med över 200 000 mil bakom ratten. så kan jag inget.
det är som att säga att alla 18åringar är bäst på att köra kan allt vet allt .

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 361 Inlägg
4 september 2013
CHEEVA skrev:

Haha!!! Säger du det. Vi har ju trots allt lite mer erfarenhet än alla valpar. Jag har haft körkort c:a 39 år och kör dagligen vår, sommar, höst och vinter. Både privat och i tjänsten. smile

Jaa, jag kan köra i rondeller men blir lika förvånad som du förmodligen blir......de flesta kan inte köra i rondeller och det är oavsett ålder allt från 18 år och döden.

/Benny
Senast redigerat av Vettemannen (4 september 2013)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

9 139 Inlägg
4 september 2013
Vettemannen skrev:
CHEEVA skrev:

Haha!!! Säger du det. Vi har ju trots allt lite mer erfarenhet än alla valpar. Jag har haft körkort c:a 39 år och kör dagligen vår, sommar, höst och vinter. Både privat och i tjänsten. smile

Jaa, jag kan köra i rondeller men blir lika förvånad som du förmodligen blir......de flesta kan inte köra i rondeller och det är oavsett ålder allt från 18 år och döden.

/Benny

Helt sant! Kör själv väldigt mycket stadstrafik i tjänsten, å det är inte många som kan köra i rondeller kan ja lova.

326 Inlägg
4 september 2013
CHEEVA skrev:

Och förbjud samtidigt alla under 25 att överhuvudtaget närma sig en bilratt.

502 Inlägg
4 september 2013
horbybonnen skrev:
CHEEVA skrev:

du påstår att med över 200 000 mil bakom ratten. så kan jag inget.
det är som att säga att alla 18åringar är bäst på att köra kan allt vet allt .

Vettemannen skrev:
CHEEVA skrev:

/Benny

nu säger jag inget om era färdigheter bakom ratten, men att ha kört många mil och många år betyder verkligen inte att man är en bra förare! Tyvärr så verkar många tro det och utnämner sig själv till kungar på vägen, såna är minst lika farliga som 18 åringar..

Sök