Knackande ljud när man stänger av bilen.

Mixx
5 september 2013 · 56 Inlägg

Hej. De är så att de knackar motorn/låda när jag stänger av bilen. Vad kan de vara? Har jag koppling nere så hörs de inget. Men har jag kopplingen uppsläppt knackar de lite. Låter som ett lager eller nåt? Någon vet eller har liknade problem? Kan tillägga att urtrampningslager låter lite också när kopplingen är uppsläppt.

Honda Accord Type R "Ch1" (2002)
Mixx
7 september 2013 · 56 Inlägg

Ingen som vet?

Honda Accord Type R "Ch1" (2002)
Haglund_Robin
7 september 2013 · 82 Inlägg

Det sitter ett lager i svänghjulet som ger stöd åt axeln in i vxllådan, det låter som du beskriver när de är dåligt. skulle kunna va det. Vad är det för bil?

Volvo XC 70 (2005)
Dodge Charger "Gamle Svarten" (1970)
hoshyar
7 september 2013 · 49 Inlägg

Ur-lagret  eller det lagret som sitter i svänghjulet som ger stöd åt axeln i vxllådan men låter mer som ur-lagret den släpper inte help när du inte har pedalen intryckt.. låter som det

Ford Focus RS "420hk Frozen White" (2010)
Mixx
8 september 2013 · 56 Inlägg

beskriv ni samma lager? eller är de två olika? ur-lager = lager vid svänghjulen?

Honda Accord Type R "Ch1" (2002)
hoshyar
8 september 2013 · 49 Inlägg

Urtrampnings lagret och lager vid svänghjulet är 2 olika:D

Ford Focus RS "420hk Frozen White" (2010)
hoshyar
8 september 2013 · 49 Inlägg

bäst och kolla upp det på en verksta där du kan få upp bilen på en lyft och låt dem bedöma det svårt att säga något när man inte har bilen.
MVH

Ford Focus RS "420hk Frozen White" (2010)
Mixx
10 september 2013 · 56 Inlägg

hoshyar skrev:
bäst och kolla upp det på en verksta där du kan få upp bilen på en lyft och låt dem bedöma det svårt att säga något när man inte har bilen.
MVH

va på verstadn med den idag. det va urtramningslagret som lät. någon som vet om de är krångligt o byta länkarm? på en 350z? eller svårt o byta länkarm överhuvudtaget

Honda Accord Type R "Ch1" (2002)
hoshyar
10 september 2013 · 49 Inlägg

japp tänkte mig att det var Urtrampningslagret men men Great.
Länkarmen är inte mycket jobb att byta vet dock inte hur det sitter på din 350z då men bör inte var så svår.
MVH

Ford Focus RS "420hk Frozen White" (2010)
Mixx
11 september 2013 · 56 Inlägg

hoshyar skrev:
japp tänkte mig att det var Urtrampningslagret men men Great.
Länkarmen är inte mycket jobb att byta vet dock inte hur det sitter på din 350z då men bör inte var så svår.
MVH

nice nice tongue får hissa upp de o kika på de tongue
tack för svar grabbar!

Honda Accord Type R "Ch1" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang