2607
Sök

Kallstarts och kallkörnings problem på en opel astra 1.4 1996

35 Inlägg
8 september 2013
Trådstartare
Tjena!
Grabbarna och jag köpte en Opel Astra med lilla motorn på 89 hästar från 96 i veckan men vi märkte att den betedde sig konstigt på fredag kväll, den bara dog efter 2-3 minuters körning men efter ha väntat en 5 minuter gick den igång men dog efter bara en 200-300 meter... efter att återigen ha väntat ett tag så startade den och jag körde skiten ur de få hästar som fanns kvar för att få upp motorn skulle bli varm, det här funkade bra och vi kom igång, på dagen igår var det inga problem att köra men sedan igår kväll så kom vi ut till bilen och den gick igång för att 30 sekunder senare dö, det gick inte rulla igång den trots upprepade försök under en halvtimme... och nu är batteriet slut och den står en bra bit bort. vad kan vara felet? har läst en massa på olika forum och alla säger självklart olika... mina idéer är att eftersom den inte är servad sedan i början av 2013 att stift eller olja börjar ta slut.. eller att luftfiltret är skitigt... men kan säkert vara en tempgivare som gett sig eller nått annat jobbigt, är helt novis när det gäller att skruva bilar, det här är första bilen. har ju visserligen skruvat isär de flesta sorters 2 taktare men de är ju något mindre avancerade... all denna jävla elektronik kan ju spöka närsom

Extremt tacksam för svar!

polish a turd, it's still a turd

35 Inlägg
9 september 2013
Trådstartare
Var idag iväg och fyllde på soppa försäkerhetsskull, och försökte sätta igång med startkablar. Startmotorn gick inte ens runt... Däremot fick vi igång den på rullning men den dog bara några hundra meter bort och så höll det på med kortare och kortare "startade" perioder tills den 5:e gången då den inte startar. Jag noterade några konstiga avgas smällar men inga mer konstigheter... Den dör på samma sätt som vid soppa torsk, den bara dör helt enkelt...

35 Inlägg
1 oktober 2013
Trådstartare
är i behov av svar... så bumpar tråden lite....

Sök