Nissan skyline r33 Gts problem! hjälp

Merzacl500
9 september 2013 · 121 Inlägg

Tjena, Har köpt mig en R33:a som inte riktigt vill gå bra till 100%, Bilen kan vid normal körning ( ca 3-4 mil i 90 ) få för sig att dö tvärt, precis som man slagit av tändningen, Samt att den ibland dör bort så fort turbotrycket kommer! Men när den väl går går den helt perfekt !


Har ett litet läckage vid downpipen kan detta medföra såna här grova problem? Har även satt dit nya stift men ej knackat dom, ( Något som behövs ? )


Tacksam för hjälp!


Mvh

Janneutanb
9 september 2013 · 7 271 Inlägg

Gå över alla kontakter med kontaktspray. Annars hade min gissning varit att CASen är dålig.
När du är ute och kör och bilen bara dör, går varvräknaren ner i botten direkt eller följer den motorns varvtal?

Merzacl500
9 september 2013 · 121 Inlägg

bilen har inte ens gått 7000 mil ännu, kan den verkligen ha blivit dålig ? :S vad är det för övriga symptom på dålig cas ? jadu det där har jag inte ens tänkt på, men ska pröva titta upp det till imorgon! vad kan det vara för fel ifall den dippar direkt ? Kan det vara evt luftläckage som gör att den går lite dåligt ibland?

Ekan_1 glad
9 september 2013 · 493 Inlägg

Skylines mätare brukar vara tillbakaskruvade. Dessutom brukar man få renovera motorerna innan 10k mil.
Alla. O då menar ja alla skylines körs inte med ägg under gasen direkt.

940 16V Turbo
Vems V3
HX40
blabla
Volvo 744 GLE "cabben" (1989)
Merzacl500
10 september 2013 · 121 Inlägg

Rengjorde lmm:n idag, var skitig och nu har den gått perfekt! Har mycket bättre bottenvrid känns det som, Men visst är tändspolarna en svag punkt på rb:n ?

Sam1r
10 september 2013 · 485 Inlägg

antingen isolera dom eller köp bättre förstärkta, finns på jspec.se eller ebay, Själv isolerade jag mina men blir nog byte så småningom.

Janneutanb
10 september 2013 · 7 271 Inlägg

Ja när tändspolarna blir äldre så torkar gummit ut.
Jättebra spolar annars men dom räcker inte i all evighet.

hewra Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
10 september 2013 · 744 Inlägg

Visst brukar man behöva knacka till bcpr7es stiften som ska sitta i dom (?)

Mitsubishi Evolution 4 "Pruppen" (1997)
BMW 525 i "20.000 milarn" (1993)
Sam1r
10 september 2013 · 485 Inlägg

hewra skrev:
Visst brukar man behöva knacka till bcpr7es stiften som ska sitta i dom (?)

yes det skall man göra , knackade ner mina till 0.7 och det funkar fint

hewra Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
10 september 2013 · 744 Inlägg

Sam1r skrev:

hewra skrev:
Visst brukar man behöva knacka till bcpr7es stiften som ska sitta i dom (?)

yes det skall man göra , knackade ner mina till 0.7 och det funkar fint

Som jag trodde då med andra ord smile Men visst kan det orsaka att den missar på högre pga om han nu inte har knackat ner dom ?

Sam1r
10 september 2013 · 485 Inlägg

Kan ju missa , jag hade problem från 4500 varv till 5500 , isolerade mina spolar och köpte nya stift som jag knackade ner , det har funkat bra i ett halvår än så länge

Ekan_1 glad
10 september 2013 · 493 Inlägg

Ska knackas ner till 0.6 har ja för mig

940 16V Turbo
Vems V3
HX40
blabla
Volvo 744 GLE "cabben" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang