Efter lite andra saker som stjäler min bil-tid

så är projektet igång igen.
Spacklat vid luftutsläppet och grovslipat. Formen ser ok ut.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161256/161256-c7ed51818cd8c5a5e6c64a08415f96ee.jpg]()
Har slipat bort allt sprutspackel från den gamla krockskadan på höger sida. Hade ju planer på att byta hela sidan men bilen är ju inte sned och plåt- och spackeljobbet är utfört på ett bra sätt. Enda felet är som sagt att på alla ställen där man använt sprutspackel har det blivit knottror på lackytan.
Detta har debatterats fram och tillbaka, många anser att det är helt ok att använda och lika många anser att det är stor risk för problem.
Jag har iaf bevisat för mig själv att man inte ska sprutspackla, utan istället använda slipgrund.
Så här ser det ut på omlackat ställe med sprutspackel...
![https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161256/161256-693e31e5932c9ca135a4521204a6b161.jpg]()
....och så här på omlackat ställe utan sprutspackel.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161256/161256-4fcd7564b629dd765862cd04f2bffc11.jpg]()
Här ser man de lager som påverkats. i mitten har den röda originallacken kommit fram. knottrorna går igenom från sprutspacklet, grundfärgen (gul) och den nya lacken. Originallacken är opåverkad.
Resten av reparationsjobbet med krockskadan kan behållas och får ett nytt lager spackel och slipgrund.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161256/161256-799ce280ab6314faea4486fb69f008f7.jpg]()