3610
Sök

Bränsletryck till BMW e30 318i

17 Inlägg
12 september 2013
Trådstartare
Tjena, Köpte mig en gammal e30 för någon månad sen men hittills har det bara krånglat!

Bilen är en riktig skrothög men fick tag på den billigt att ha som vinterbil och den är väldigt skruvad med av tidigare ägare.

Nu till problemet, från bränsletrycksregulatorn går det en returslang till tanken, man kan beskriva ledningen såhär.

Regulator - 8mm slang - Metall ledning - 8/10mm slang - Tank. (vet inte om det sitter något mer)

Slangen som sitter precis innan regulatorn går sönder hela tiden, första gången började det läcka runt den så jag bytte ut hela slangen till en vanlig, sen när jag kört i 1 dag gick det hål på den så då började jag ana något. Jag lyfte återigen på insuget och satte dit en starkare ombunden slang men även den gick det hål på.

När den gått sönder för andra gången så provade jag att ta tryckluft och blåsa genom returen, tänkte att ifall det är igensatt lite så kan det ju vara så att det blir mer tryck på regulatorn och sen satte jag en vanlig 8mm slang mellan ledningen och regulatorn men även det höll en dag.

En vild chansning är att bränsletrycket är för högt. På regulatorn står det 3,0 bar (bosch) och den verkar inte vara knackad något för högre tryck.

Har ni varit med om detta? Som sagt bilen är ju väldigt skruvad med, kan det vara så att tidigare ägare har bytt bränslepump eller behöver jag bara en väldigt tight stålombunden slang som håller?

http://oi42.tinypic.com/iz17hd.jpg

Alla svar uppskattas. Mvh Anton smile
Senast redigerat av bergstenanton (12 september 2013)

Sök