Bilen ska nu säljas... Är det någon som kan tänka sig att ta över projektet och ta hand om bettan för mig?
Synd får man fråga varför?
Man kan väl säga att jag har tröttnat på den. Och känner att det inte är värt pengarna att gå längre än såhär.. Så tänkte införskaffa mig nåt fyrhjulsdrivet och börja om
Bilen ska nu säljas... Är det någon som kan tänka sig att ta över projektet och ta hand om bettan för mig?
Synd får man fråga varför?
Man kan väl säga att jag har tröttnat på den. Och känner att det inte är värt pengarna att gå längre än såhär.. Så tänkte införskaffa mig nåt fyrhjulsdrivet och börja om
Inte värt pengarna? på med 19t, sinterkoppling, spridare och större ic och rulla 350-400hk ^^
Nej men vet känslan.. hoppas du får en vettig ny bil och att man ser en ny projekttråd snart!
Nej nu har jag bestämt mig för att behålla bilen! Så nu ska jag inhandla mig en ny motor och låda för att renovera. Ska trycka i smidda kolvar och stakar och lite annat smått och gott i motorn samt renovera och diffa lådan.
Så ifall någon vet någon som säljer en reservdelsbil eller en fungerande motor och låda i schysst skick tveka inte att meddela lilla mig
Och som grädden på mosen så drog jag in repburken på jobbet idag för att polera lite, ja man kan ju nästan säga att den är som ny!
Nej nu har jag bestämt mig för att behålla bilen! Så nu ska jag inhandla mig en ny motor och låda för att renovera. Ska trycka i smidda kolvar och stakar och lite annat smått och gott i motorn samt renovera och diffa lådan.
Så ifall någon vet någon som säljer en reservdelsbil eller en fungerande motor och låda i schysst skick tveka inte att meddela lilla mig
Och som grädden på mosen så drog jag in repburken på jobbet idag för att polera lite, ja man kan ju nästan säga att den är som ny!
Så ska det låta hur mycket effekt har du som mål då?
Nej nu har jag bestämt mig för att behålla bilen! Så nu ska jag inhandla mig en ny motor och låda för att renovera. Ska trycka i smidda kolvar och stakar och lite annat smått och gott i motorn samt renovera och diffa lådan.
Så ifall någon vet någon som säljer en reservdelsbil eller en fungerande motor och låda i schysst skick tveka inte att meddela lilla mig
Och som grädden på mosen så drog jag in repburken på jobbet idag för att polera lite, ja man kan ju nästan säga att den är som ny!
Så ska det låta hur mycket effekt har du som mål då?
Jag vet faktiskt inte tänkte fixa motorn lådan och ny ic och turbo sen får den åka in på individuell mappning men minst 350-400
Runt 400 häst åker du utan problem med en T5 botten. Betydligt billigare att få tag i en sådan än att köpa smidda kolvar och stakar. Dessutom kan du välja en B234 och få en 2.3 liters motor, det är en enorm skillnad i vrid mellan 2.0 och 2.3.
Smidda grejer funkar givetvis finfint det också, men bara ett tips som kan vara värt att fundera på.
Runt 400 häst åker du utan problem med en T5 botten. Betydligt billigare att få tag i en sådan än att köpa smidda kolvar och stakar. Dessutom kan du välja en B234 och få en 2.3 liters motor, det är en enorm skillnad i vrid mellan 2.0 och 2.3.
Smidda grejer funkar givetvis finfint det också, men bara ett tips som kan vara värt att fundera på.
Jag kör ju T5 nu. Men ska man köra T5 botten och T7 topp med T5 kolvar och stakar? eller hur ligger det till? Sen måste jag väl mappa om ifall jag trycker i en 2.3a?
Nej nu har jag bestämt mig för att behålla bilen! Så nu ska jag inhandla mig en ny motor och låda för att renovera. Ska trycka i smidda kolvar och stakar och lite annat smått och gott i motorn samt renovera och diffa lådan.
Så ifall någon vet någon som säljer en reservdelsbil eller en fungerande motor och låda i schysst skick tveka inte att meddela lilla mig
Och som grädden på mosen så drog jag in repburken på jobbet idag för att polera lite, ja man kan ju nästan säga att den är som ny!
Så ska det låta hur mycket effekt har du som mål då?
Jag vet faktiskt inte tänkte fixa motorn lådan och ny ic och turbo sen får den åka in på individuell mappning men minst 350-400
Annars om man inte stirrar sig blind på effekten så räcker väl ändå t5 packning för cylindertrycken vid 400 kusar, över det börjar ju poängen lite försvinna att trycka i mer i fwd utan att åka endast rattlåsrace. Gött att slippa svarva kolvarna i mitt tycke iaf, but that may be just me
Att tänka på också är att 2,3 prylarna inte gillar varv så bra som 2,0.
Jag har en motor på ingång nu. En 2.0a som ska hämtas i påsk. Tänkte köra t7 topplockspackning och montera bort balansaxelkedjan. Svarva ner kolvarna cirka 1mm. Sen ett insug från en 2.3a.
Jag har en motor på ingång nu. En 2.0a som ska hämtas i påsk. Tänkte köra t7 topplockspackning och montera bort balansaxelkedjan. Svarva ner kolvarna cirka 1mm. Sen ett insug från en 2.3a.
1.2mm bör du svarva om du ska plana toppen också.. men det antar jag att du ska göra annars är du dumsnål
Jag har en motor på ingång nu. En 2.0a som ska hämtas i påsk. Tänkte köra t7 topplockspackning och montera bort balansaxelkedjan. Svarva ner kolvarna cirka 1mm. Sen ett insug från en 2.3a.
1.2mm bör du svarva om du ska plana toppen också.. men det antar jag att du ska göra annars är du dumsnål