Audi 100 startar lite dåligt

herihi
24 september 2013 · 39 Inlägg

Hallå, har en audi 100 från -90 som alltid är lite småseg att starta, den har alltid startat hitills men jag har aldrig hunnit testa i minusgrader, jag böt iallafall batteri då det var ganska gammalt, men det hjälpte inte så mycket, vad är nästa steg? Köpa ny startmotor eller är det något man kan smörja upp eller så?

Sam1r
24 september 2013 · 485 Inlägg

vad menar du med småseg?

herihi
24 september 2013 · 39 Inlägg

Sam1r skrev:
vad menar du med småseg?

Den startar segare än någon annan bil jag har kört, måste köra många varv på startmotorn innan den startar, ibland är man tveksam till om den startar. Detta tror jag blir ett problem när minusgraderna tuffar in.
När den är varmkörd går den dock igång ganska lätt.

te_wik Forummoderator
24 september 2013 · 12 813 Inlägg

Ta loss kallstartventilen och se ifall den ger ut bränsle när du försöker starta.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
herihi
24 september 2013 · 39 Inlägg

te_wik skrev:
Ta loss kallstartventilen och se ifall den ger ut bränsle när du försöker starta.



Mvh Tommy

Tack får göra det när jag får tillgång till garage, uppdaterar därefter.
Fast den startar lika dåligt när det är typ +25c, fast kallstartsventilen kanske används om motorn är kall, även om yttertemperaturen är hög? Har inte så bra koll.

te_wik Forummoderator
24 september 2013 · 12 813 Inlägg

Tror kallstarten hjälper till upp till +30c.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang