2304
Sök

Golf Mk2 -90 /Förfining/Stance/Fitment | BILD update!

Golf Mk2 -90, 4-dörrars. Rullande projekt och blivande Stance såklart!

Volkswagens Of Sweden på Facebook
187 824 Visningar
Projektet avslutat 4 maj 2014
63 Inlägg
26 januari 2014
rickylicious skrev:
mk4an skrev:
Behöver man längre bultar ifall man har 5mm spacer eller kan man använda sig av originala bara?
user_name skrev:
4st 5mm spacers köpt idag på Biltema. Skönt att ha såna saker hemma tills det är dags smile

http://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-2ed78d25b87b13bdd6550cecd13b360f.jpg

Kolla dock ALLTID så att bultarna verkligen räcker! Någon tidigare ägare kan ha bytt bultar och dessa kan vara av varierande längd har jag märkt...

När fälgen är loss, lägg bulten i ett av hålen i fälgen och se hur mycket gänga som kommer ut på andra sidan. Lägg sedan dit din 5mm spacer och se sedan hur mycket gänga det är kvar.

Jag vill minnas att det rekommenderas att man minst kan dra åt bulten 4 fulla varv, gärna mer. smile Dock ska man inte ha för långa bultar heller då det kan gå för djupt om man har t.ex. trumbromsar bak (som Mk2 har) så tar det stopp och hjulet sitter löst istället smile

Det är inte kul att tappa ett hjul för att man klantat sig med att mäta så att bultarna sitter ordentligt... Kan bli dyrt smile

Vet vi hade en kund på jobbet(bilverkstad) som hade för långa bultar vilket i sin tur resulterade i att handbromsen slogs sönder av att bultarna som vispade omkring inuti.

3 519 Inlägg
27 januari 2014
Trådstartare
Har snackat med Hova.com på förmiddagen idag och fick veta att de väntar på att få hem mina strålkastare från leverantören. Och leverantören i fråga är sagt att dom ska få hem dem imorgon, så jag hoppas att jag får detta paket nästa vecka.

Då med:
Bakljus - svart/röda
Strålkastare - svarta med kors
Grill - emblemfri
Skärm blinkers - rökfärgade
Stöt blinkers - rökfärgade
Och orangea lampor

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
27 januari 2014
user_name skrev:
Har snackat med Hova.com på förmiddagen idag och fick veta att de väntar på att få hem mina strålkastare från leverantören. Och leverantören i fråga är sagt att dom ska få hem dem imorgon, så jag hoppas att jag får detta paket nästa vecka.

Då med:
Bakljus - svart/röda
Strålkastare - svarta med kors
Grill - emblemfri
Skärm blinkers - rökfärgade
Stöt blinkers - rökfärgade
Och orangea lampor

Tummen upp!

3 519 Inlägg
28 januari 2014
Trådstartare
Där är den hemma iaf smile
Nu är det bara resten kvar...

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-1b1173e4f1ae34bd9a7bdeb31af22711.jpg

3 519 Inlägg
31 januari 2014
Trådstartare
Mycket strul nu tycker jag. Väntat över 5 veckor på mina fälgar. Och nu fick jag sånt skumt svar från Styling4u så jag vet inte vad som händer faktiskt. Men hoppas jag får fälgarna snart iaf så jag kan börja maskera dem och dippa.

Fick även mail från företaget som printar min dekal till framrutan. Han har legat i lunginflammation så dekalen skickades idag iaf. Så den lär komma nästa vecka.

Sen väntar jag även på svar från MR Tuning om coilsen som är sjukt sega på att svara. Enligt dem så skickade de coilsen för snart 3 veckor sedan??

Trött på att vänta

3 519 Inlägg
31 januari 2014
Trådstartare
Ringde till Mr Tuning och nu skickas coilsen på måndag smile

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
3 519 Inlägg
1 februari 2014
Trådstartare
Twins skrev:
user_name skrev:
Ringde till Mr Tuning och nu skickas coilsen på måndag smile

Skönt att det går undan wink

Mja, men det är ändå fälgarna som är dom allra viktigaste känner jag. Det är de som behövs göras i ordning. Men hoppas innerligt att de kommer hem snart

3 519 Inlägg
4 februari 2014
Trådstartare
Min framrutedekal kom hem idag. Dekalen som representerar mitt märke smile
Och vi finns givetvis även på facebook, dock har inte gruppen blivit så värst stor än, men hoppas att den växer i vår/sommar, då jag och flera andra kommer ha denna dekal.
https://www.facebook.com/groups/228875137291516/

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-510145398fa445fdb0343fe208ef5106.jpg

Hoppas det kommer flera paket denna vecka, men det återstår att se

3 519 Inlägg
5 februari 2014
Trådstartare
Tips på hur man kan förhindra urslangning av bil?
Har nu haft stöld från bilen 4gg på några månader. Larmet har ännu inte installerats men det kan ju funka så det sätts igång om någon tänkt att slanga. Annars kommer jag nog att förstöra min bakskärm med att montera nån bygel över hela tanklocket och ha hänglås på! Fult som satan ja. Men jag får behålla min soppa.. Så tips tack!

Imorgon får jag mina coilovers till bilen iaf. Fick ett sms från DHL som jag var tvungen att bekräfta.

69 Inlägg
5 februari 2014

Vw Up! 74 hk räcker långt ;)

3 519 Inlägg
6 februari 2014
Trådstartare
Putteliten skrev:
Plocka ur tankröret och sätt i ett galler så dom inte får ner slangen.

Galler? Hur ska man ens montera det utan att bli trött på det själv när man ska tanka?

3 519 Inlägg
6 februari 2014
Trådstartare
Kramer skrev:
En sådan här kanske? http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t … ral-33590/

Många som säger att den är skit. Problem med att tanka själv då inte tankmunstycket går ner helt och istället spiller över soppa utanför bilen. Men kan väl vara värt att testa dock

3 519 Inlägg
6 februari 2014
Trådstartare
Fick höra idag att dom ska sätta upp starka led strålkastare på parkeringen som är riktade mot dom mörka partierna på vår parkering. Securitas ska börja åka oregelbundna tider förbi, och även civil polisen har 3st olika bilar i området som patrullerar titt som tätt. Hoppas det blir bättre inom kort. Är rädd att dom ska vara på bilen när alla grejer sitter på min, som fälgar, lysen osv..

Men idag fick jag hem coilsen iaf.
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-0530fb28ca4270d665b9b5cfbd922fe4.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10198/10198-905bb749e1f7e7b4240620ea5af14044.jpg

3 519 Inlägg
6 februari 2014
Trådstartare
ÄNTLIGEN har jag fått ett datum om leveransen på mina fälgar. Senast i slutet av nästa vecka ska det komma. Där jag beställde fälgarna hade dom inte hemma, och hans leverantör hade dom inte hemma, men leverantörens leverantör ska skicka dom på måndag nästa vecka. Jäkla krångel. Har väntat i 6 veckor idag på den beställningen. Men då har jag en del att göra nästa vecka när fälgarna kommer smile

Updates kommer såklart

3 519 Inlägg
10 februari 2014
Trådstartare
Twins skrev:
Äntligen big_smile!

big_smile