4387
Sök

Weber får inge luft

393 Inlägg
27 september 2013
Trådstartare
tjenare jag harn yss satt in min weber (2ports) märket på webern står det carburator weber bologna 21/20...
den blöddrar när motorn är kall och blir svårstartad... det låter som att den får mycke soppa men jag hittar inte luft skruven.. har 4st skruvar mitt emellan portarna på toppen och 2 vet jag är till soppan och dom andra 2 skruvarna gör det bara värre, alla stinker soppa, just nu är alla skruvar "stängd" skruvad till botten. någon som har nån ide?

1 938 Inlägg
27 september 2013
Testa att choka mindre, kan ju va att dom e felbestyckade eller att flottören hängt sig också.
Senast redigerat av Glesmark (27 september 2013)

2 024 Inlägg
27 september 2013
Vad är det för motor vi pratar om och är förgasaren bestyckad för just den motorn?

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

393 Inlägg
28 september 2013
Trådstartare
Glesmark skrev:
Testa att choka mindre, kan ju va att dom e felbestyckade eller att flottören hängt sig också.

choken är inte ens monterad, jag lär ge lite gas för att den ska blöddra igång... flottören är smörjd och rengjord men kanske den har hängt sig?

393 Inlägg
28 september 2013
Trådstartare
Expoze skrev:
Vad är det för motor vi pratar om och är förgasaren bestyckad för just den motorn?

motorn är en vanlig B23A som ska trimmas lite men fick denna weber för länge sen och suttit i en 245 volvo... jag lämnade webern till en vän som rengjorde den DÅÅ gick den bättre och flöda inte över.. och nu går det att köra men bilen blöddrar, svart rycker, förgasarknall kommer, eldflamma kommer...

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
28 september 2013
står tändningen rätt ens`?

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

393 Inlägg
28 september 2013
Trådstartare
Wikstromm skrev:
står tändningen rätt ens`?

jaa borde den göra för när jag hade min original förgasaren så gick den som en dröm smile

Sök