simlar skrev:
Det låter som det kan vara värmeelementet eller eventuellt någon av slangarna som går från motorn till värmepaketet.
Är mattan blöt?
Immar rutorna igen fastän bilen är varm?
Får du upp något tryck i kylsystemet? Slangarna ska vara ganska så hårda när man klämmer på dem när motorn är uppe i arbetstemp, är det inget tryck i kylsystemet så är det så gott som inget motstånd när du klämmer på kylarslangarna.
Kan eventuellt vara topplockspackningen som är minimalt skadad så det inte läcker in i cylindrarna förrän det blir tryck i kylsystemet.
Kör så det bara blåser på rutan och ur dom "vanliga fläkthålen" så mattan blir inte blöt dock så var den lite fuktig och även vatten på gummi mattan i somras då jag körde med att det blåste neråt har inte kollat om mattan är något fuktig nu men kan kolla upp det.
rutan kan lätt bli immig om man har dörren öppen en liten stund på kvällingen och tar då en liten tid innan det försvinner men tycker nu på sistone att den inte varit immig alls då jag sett andra bilar på parkeringen nu när det börjar bli kallare med immiga rutor. (är väl ganska vanligt)
Har tryck i kylsystemet då jag känt på slangarna och sett på behållaren att vattnet stiger lite när den blir varm, dock tror jag min fläkt inte vill låsa sig när den blir varm fast vet inte vilken temperatur den ska låsa sig, bilen visa ungefär upp mot 90 tror jag innan jag stängde av (testade stillastående för att kolla)
Tänkte att jag skulle byta topplockspackningen när jag får in lite pengar ändå för att vara säker men ville utesluta några andra möjligheter först, tänkte även om termostaten kanske hade något med det saken att göra?