6463
Sök

Fjäderskål bak glappar volvo v70-98

1 253 Inlägg
8 oktober 2013
Trådstartare
Märkte att det small o det var typ metalliskt ljud höger bak när jag körde i lite ojämnheter. Vet att vänster övre stötdämparfäste glappar lite så dunkar en del från den sidan med men det är ju mer vanligt än ovanligt på dessa så tongue Ska dock  bytas smile

Men iaf.... La mig ner o drog i stag o skit o så drog jag lite i fjädern då märkte jag att fjäderskålen glappar upp o ner o detta ger det metalliska ljudet som uppstod när fjädern gick mot skålen. Fixade detta med en bit trasa som jag moffsade in mellan skälen o fjädern o ljudet blev ju tyst så felet har ju lokaliserats iaf big_smile

Frågan är nu hur jag åtgärdar detta för vrider jag på mutter under med fingrarna så snurrar ju skålen med självklart sad Visst jag kan ju åka med trasan där tills vidare men till bes i sommar lär det ju vara åtgärdat annars ger det väl 2:a?

Sen när jag ändå frågar hur fan får jag bort del 2 av bagage golvet på bilen? Den verkar ju vara skruvad... men hittar inte på några bultar :S Tänkte byta övre fästena till stötdämparna så det är friskt men kommer bara så långt att jag får bord lucka 1 av golvet men den andra fattar jag inte tongue Säkert skit simpelt men just idag var inte kontoret med mig big_smile

Lev livet nu innan det är för sent

Forummoderator
26 568 Inlägg
8 oktober 2013
Del två av golvet sitter i fyra små skruvar. Du får lyfta på plattorna på sidorna så ser du hur dom sitter.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 253 Inlägg
8 oktober 2013
Trådstartare
Tackar smile

Lev livet nu innan det är för sent

Sök