Hejsan, har försökt och letat på internet och hittat lite hur man spänner handbromsen men jag fattar fortförande inte Kanske jag som är allmänt korkad just nu?! haha nä men OT jag ska spänna min handbroms på min saab (pga besktining) och jag har läst mig till att man ska spänna en skruv som är längst ner på De bakre bromsarna(trumman) igenom ett litet hål som finns mellan hjulbultarna. Men saken är den att jag hittar ingen sådan skruv?! så jag undrar hur hittar man den?? genom tur?? eller kan man ta av hela trumman och på så sett hitta den?
Du ska leta efter en krans som du får snurra på med t.ex en mejsel. När du har spänt den så att du inte kan snurra på bromsskivan så slackar du på handbromsen tills du kan röra skivan utan att handbromsen tar i.
Den lilla kransen i mitten på #3.
Mvh
Edit : Det enklaste är nog att du plockar bort bromsskivan och ser till att alla delar är hela före du börjar justera.
Du ska leta efter en krans som du får snurra på med t.ex en mejsel. När du har spänt den så att du inte kan snurra på bromsskivan så slackar du på handbromsen tills du kan röra skivan utan att handbromsen tar i.
detta är ett klassikt problem på 9-3/900 enligt tidigare ägare på min 9-3:a. Han påstod att det beror på att det är något fäste som håller vajern som fjädrar typ. Min är så också nämligen.
detta är ett klassikt problem på 9-3/900 enligt tidigare ägare på min 9-3:a. Han påstod att det beror på att det är något fäste som håller vajern som fjädrar typ. Min är så också nämligen.