LångtidsProjekt Låg. Påbörjade detta projekt 2007, men saker kom i vägen ett par år.....Planen är fortfarande samma som då, luftfjädring, vitmotor (nu 960 3.0), V40 panel... Resten får komma som det kommer.
Hej alla trogna och förhoppningsvis tålamodsfyllda läsare! Ville bara önska er en fantastiskt God Jul, och Ett gott Nytt!
I Brist på uppdateringar tänkte jag att jag bara för skojs skull lägger upp lite till bilder av hur allt började, kan det vara nåt? Det är bara lite random bilder, har säkert över tusen bilder som är opublicerade, dock inte så många från -07, då dessa togs.
Hur går det då händer det något eller är det paus?
Tja, egentligen inte, paus är rätta ordet. Har dock framvagnsdelar och balk på blästring och epoximålning as we speak, så det ska dit sen när det kommer hem.
Ajuste, en sak till, brorsan var över till SEMA tidigare, och för en slant pengar fick han med sig detta i bagaget:
Nu fattas bara kompressorer, slang, tank och lite kopplingar, så har jag iallafall luften kirrad.
Å fina grejer till luften var det mycket billigare over där ?
Det jag köpte kostar väl cirka 19-20 000:- i Sverige, jag betalade runt 15 000:-. Det är billigare i staterna, men förstår också att det kostar mer här med tanke på skatter tull moms och frakt. Jag hade tur som hade en hjälpsam bror som ville ta med sig detta i bagaget, annars hade jag utan tvekan köpt från Sverige.
Å fina grejer till luften var det mycket billigare over där ?
Det jag köpte kostar väl cirka 19-20 000:- i Sverige, jag betalade runt 15 000:-. Det är billigare i staterna, men förstår också att det kostar mer här med tanke på skatter tull moms och frakt. Jag hade tur som hade en hjälpsam bror som ville ta med sig detta i bagaget, annars hade jag utan tvekan köpt från Sverige.
Jo vist är det så
i framtiden om man får råd är man sugen på ett dylikt kitt
när man taksänker en bil hur fixar man så rutorna passar? nått man kan göra själv eller är det en glasfirma som får fixa?
På min bil är det originalrutor fram och bak, så där blir det original. Sidorna blir antagligen plast. Vad jag förstått att man kan göra om man har custom framruta är att man kan kapa ner originalrutan med typ diamantklinga så den passar, men har inte direkt undersökt saken..
Hittade ditt projekt tack vare din visningsbild jag såg när jag loggade in nyss. Prem lagd solklart. Precis såna här byggen gillar jag. Ser fram emot att få följa projektet. Önskar dig all lycka till!