Volvo 142 Custom

LångtidsProjekt Låg. Påbörjade detta projekt 2007, men saker kom i vägen ett par år.....Planen är fortfarande samma som då, luftfjädring, vitmotor (nu 960 3.0), V40 panel... Resten får komma som det kommer.
  • 726 Följare
  • 898 904 Visningar
  • Uppdaterades senast 5 oktober 2019
Paulit
5 december 2013 · 684 Inlägg

Mangaloranga skrev:
Vad jag vet så får man inte ha påfyllningen i skuffen.
Diskuterade med besiktningskillen här i stan om fuelcell, och svaret jag fick var att det gick bra bara man drog ut ett rör så påfyllningen var utanför bilen....

Funderat lite till på tanklocksplaceringen, och vill minnas att någon sa att årsmodellen på bilen spelar in i det här med tanklocket i skuffen...Vidare forskning krävs. Nu ut i garaget, på med plogen på gräsklipparn, snökedjor och sedan börja kondensisolera frånluftsventilationen i garaget.

/Pauli

TBergsten
5 december 2013 · 996 Inlägg

Riktigt fränt bygge, gillar vanligtvis inte 142or men denna ser ut att kunna bli något... smile

Följer.

eastmotorsport -sommar ska de va....
5 december 2013 · 4 524 Inlägg

Paulit skrev:

Mangaloranga skrev:
Vad jag vet så får man inte ha påfyllningen i skuffen.
Diskuterade med besiktningskillen här i stan om fuelcell, och svaret jag fick var att det gick bra bara man drog ut ett rör så påfyllningen var utanför bilen....

Funderat lite till på tanklocksplaceringen, och vill minnas att någon sa att årsmodellen på bilen spelar in i det här med tanklocket i skuffen...Vidare forskning krävs. Nu ut i garaget, på med plogen på gräsklipparn, snökedjor och sedan börja kondensisolera frånluftsventilationen i garaget.

/Pauli

I min gamla Ascona som ligger bland gamla bilar hade jag påfyllning inne i bagaget. Bilen var godkänd så.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Paulit
5 december 2013 · 684 Inlägg

eastmotorsport skrev:

Paulit skrev:

Mangaloranga skrev:
Vad jag vet så får man inte ha påfyllningen i skuffen.
Diskuterade med besiktningskillen här i stan om fuelcell, och svaret jag fick var att det gick bra bara man drog ut ett rör så påfyllningen var utanför bilen....

Funderat lite till på tanklocksplaceringen, och vill minnas att någon sa att årsmodellen på bilen spelar in i det här med tanklocket i skuffen...Vidare forskning krävs. Nu ut i garaget, på med plogen på gräsklipparn, snökedjor och sedan börja kondensisolera frånluftsventilationen i garaget.

/Pauli

I min gamla Ascona som ligger bland gamla bilar hade jag påfyllning inne i bagaget. Bilen var godkänd så.

Precis. På 140 fram till -73 är ju tanken i bagaget original, dock inte påfyllningen, men kanske det ses annorlunda på det om tanken sitter där. Äh, vad vet jag.

Paulit
5 december 2013 · 684 Inlägg

TBergsten skrev:
Riktigt fränt bygge, gillar vanligtvis inte 142or men denna ser ut att kunna bli något... smile

Följer.

Tack! Man får väl hoppas det blir nåt av plåthögen i framtiden...

henkaae
5 december 2013 · 230 Inlägg

Satan så hård den blir! Detta skall följas.

Lycka till!

Draike ▬▬▬▬▬▬▬
6 december 2013 · 106 Inlägg

Du skulle väl nästan ha använt dig av "låg-skärmarna" fram? De har har själva skärmkanten längre ned smile

▬▬▬▬▬ ᴺᴱᴹᴼᴿᴵᴬᴻ | ²ººᴳᴸᵀ ▬▬▬▬▬
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
Volkswagen Bubbla "Split - Callooker" (1950)
Volkswagen Bubbla "Split - Skogsvraket" (1950)
Paulit
6 december 2013 · 684 Inlägg

Draike skrev:
Du skulle väl nästan ha använt dig av "låg-skärmarna" fram? De har har själva skärmkanten längre ned smile

Tro mig, tanken har funnits/finns där, den är inte färdigbyggd än..big_smile
Har förstått att vid besiktning (SFRO) måste man kunna svänga med bilen i lägsta läget, och jag kan garantera att det INTE går med låga skärmarna, om man nu inte har typ 20-30 cm höga anslagsgummin...

Draike ▬▬▬▬▬▬▬
6 december 2013 · 106 Inlägg

Paulit skrev:

Draike skrev:
Du skulle väl nästan ha använt dig av "låg-skärmarna" fram? De har har själva skärmkanten längre ned smile

Tro mig, tanken har funnits/finns där, den är inte färdigbyggd än..big_smile
Har förstått att vid besiktning (SFRO) måste man kunna svänga med bilen i lägsta läget, och jag kan garantera att det INTE går med låga skärmarna, om man nu inte har typ 20-30 cm höga anslagsgummin...

Hahaha! Ja, det kan ju vara en fördel just då tongue Fantastiskt bygge för övrigt!

▬▬▬▬▬ ᴺᴱᴹᴼᴿᴵᴬᴻ | ²ººᴳᴸᵀ ▬▬▬▬▬
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
Paulit
6 december 2013 · 684 Inlägg

Draike skrev:

Paulit skrev:

Draike skrev:
Du skulle väl nästan ha använt dig av "låg-skärmarna" fram? De har har själva skärmkanten längre ned smile

Tro mig, tanken har funnits/finns där, den är inte färdigbyggd än..big_smile
Har förstått att vid besiktning (SFRO) måste man kunna svänga med bilen i lägsta läget, och jag kan garantera att det INTE går med låga skärmarna, om man nu inte har typ 20-30 cm höga anslagsgummin...

Hahaha! Ja, det kan ju vara en fördel just då tongue Fantastiskt bygge för övrigt!

Kul att du gillart smile

Paulit
7 december 2013 · 684 Inlägg

Liten update, framskärmar kom på tal, testade lite, håller alla med om att den låga skärmen är snyggast?
Fick lite gjort på dörrarna också.

https://www1.garaget.org/gallery/images/123/122628/122628-d27973b7e1d5767a44590888fff0c8de.jpg
Hög skärm.

https://www1.garaget.org/gallery/images/123/122628/122628-1cdfcc6d98ecbe79d2ea72d678508561.jpg
Låg Skärm.

https://www1.garaget.org/gallery/images/123/122628/122628-67f71bc10d499a308fcbeca5612eb53e.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/123/122628/122628-871b86e0f0cd281aa9131ae129cf6f59.jpg
Klar.

https://www1.garaget.org/gallery/images/123/122628/122628-0854f8ecf26964b1ebc5bd73ecb27a3f.jpg
Andra sidan påbörjad.

Det var allt för nu.

eastmotorsport -sommar ska de va....
7 december 2013 · 4 524 Inlägg

Jag gillar inte den låga skärmen, vill se mer av hjulet.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Daniel-N Vinkelslipsgalen
7 december 2013 · 687 Inlägg

Hur kan jag missat detta bygge? yikes Fr.o.m nu kmr det följas, lycka till smile

Följ framstegen på 242 t5 bygget här: 242 T5 Driftingbil på gata
Samarbetspartners:
L-M-R.se l Spacer.se l MKMotorsport.se l Klracing.se
Volvo V70N "Svärmorsdrömmen" (2002)
Paulit
7 december 2013 · 684 Inlägg

eastmotorsport skrev:
Jag gillar inte den låga skärmen, vill se mer av hjulet.

Lågskärmen passar bättre med bakskärmen tycker jag. Den höjer även låg-faktorn rätt mycket, det är det jag gillar med den. Problemet är väl att jag endast har höger skärm, måste ragga vänster skärm om jag ska ha´t, om man inte kan bygga om förstås. Har inte kollat på det.
Hjul är också fint att titta på.

Paulit
7 december 2013 · 684 Inlägg

Daniel-N skrev:
Hur kan jag missat detta bygge? yikes Fr.o.m nu kmr det följas, lycka till smile

Tack!

eastmotorsport -sommar ska de va....
7 december 2013 · 4 524 Inlägg

Men det känns som den blir så framtung och jag får bättre känsla och spel över hela bygget med "hög"skärmen smile


Paulit skrev:

eastmotorsport skrev:
Jag gillar inte den låga skärmen, vill se mer av hjulet.

Lågskärmen passar bättre med bakskärmen tycker jag. Den höjer även låg-faktorn rätt mycket, det är det jag gillar med den. Problemet är väl att jag endast har höger skärm, måste ragga vänster skärm om jag ska ha´t, om man inte kan bygga om förstås. Har inte kollat på det.
Hjul är också fint att titta på.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Paulit
7 december 2013 · 684 Inlägg

eastmotorsport skrev:
Men det känns som den blir så framtung och jag får bättre känsla och spel över hela bygget med "hög"skärmen smile


Paulit skrev:

eastmotorsport skrev:
Jag gillar inte den låga skärmen, vill se mer av hjulet.

Lågskärmen passar bättre med bakskärmen tycker jag. Den höjer även låg-faktorn rätt mycket, det är det jag gillar med den. Problemet är väl att jag endast har höger skärm, måste ragga vänster skärm om jag ska ha´t, om man inte kan bygga om förstås. Har inte kollat på det.
Hjul är också fint att titta på.

Kan faktiskt hålla med där. Den blir lite tjock framför hjulet.

Draike ▬▬▬▬▬▬▬
7 december 2013 · 106 Inlägg

Paulit skrev:

eastmotorsport skrev:
Men det känns som den blir så framtung och jag får bättre känsla och spel över hela bygget med "hög"skärmen smile


Paulit skrev:

Lågskärmen passar bättre med bakskärmen tycker jag. Den höjer även låg-faktorn rätt mycket, det är det jag gillar med den. Problemet är väl att jag endast har höger skärm, måste ragga vänster skärm om jag ska ha´t, om man inte kan bygga om förstås. Har inte kollat på det.
Hjul är också fint att titta på.

Kan faktiskt hålla med där. Den blir lite tjock framför hjulet.

Kan ju även bli lite hängröv-känsla när bakhjulen sväljs mycket mer än framhjulen. Men det är väl som man själv tycker smile

Annars tycker jag de blev grymt med lågskärmen! Man är ju rätt för så lågt som möjligt och de gör verkligen bilen att se lägre ut tongue

▬▬▬▬▬ ᴺᴱᴹᴼᴿᴵᴬᴻ | ²ººᴳᴸᵀ ▬▬▬▬▬
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
Volvo Knugen The one and only
7 december 2013 · 1 091 Inlägg

Jag röstar för låga skärmar! Det ser skitfett ut när hjulet försvinner upp i hjulhuset smile

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Paulit
7 december 2013 · 684 Inlägg

Roligt med lite kommentarer och åsikter, det är alltid intressant med andras sätt att se på saker. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang