4915
Sök

Tjenare köpte en tysk importerad volvo 850 och den hade en skjuster grej som man kunde ställa in lyset på upp eller ner

367 Inlägg
21 oktober 2013
Trådstartare
Alltså en grej som det står 12345 på så skjusterar man i vilket läge man vill ha strålkastarna i och jag undrar om jag skulle kunna sätta det i min nuvarande bil en volvo 855 gle 1993

Forummoderator
26 621 Inlägg
22 oktober 2013
Är det inte en justerknapp för dimljusen du menar?

För annars så gör ju en knapp inte så mycket, om man inte har justeringsmotorer i lyktorna..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

367 Inlägg
22 oktober 2013
Trådstartare
Den justerar hela lyktorna

Forummoderator
26 621 Inlägg
22 oktober 2013
Expert skrev:
Den justerar hela lyktorna

Funkar det på den importerade så kan du väl plocka all elhärva plus lyktor och knapp från den och montera, ja.
Torde inte vara några problem?

367 Inlägg
22 oktober 2013
Trådstartare
Okej

Forummoderator
26 621 Inlägg
22 oktober 2013
Såvida det är samma sorts lyktor på bilarna det vill säga.

367 Inlägg
22 oktober 2013
Trådstartare
Ja det är samma det är bara det att jag aldrig har sett en 850 med en sån justerings grej

Fri fart för ett fritt folk!
15 039 Inlägg
22 oktober 2013
standard på rätt många 850 så det är inget speciellt.
minns jag inte fel så sitter det fördraget dessutom så det är nog bara att plugga i kontakterna över allt.

Kör fort så hinner inget hända...

5 162 Inlägg
22 oktober 2013
Är det ingen nivåjustering från kupén på Volvo 850? Trodde jag alla bilar från mitten av 80talet hade smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

* Voff voff *
11 154 Inlägg
22 oktober 2013
Det blev lag på justerbara halvljus i Tyskland långt innan det blev lag på det här (är det ens det nu?). Därav att det är vanligare på äldre importbilar.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

5 162 Inlägg
22 oktober 2013
Brådhis skrev:
Det blev lag på justerbara halvljus i Tyskland långt innan det blev lag på det här (är det ens det nu?). Därav att det är vanligare på äldre importbilar.

//Brådhis

Aha ja har ju alltid åkt tyskt så antar att dom inte plockar bort saker för svenska marknaden smile
Man lärde sig nått nytt idag med och fick förklarat varför alla "gammelvolvos med husvagn eller last bländas smile trodde det bara var lathet men nu vet jag bättre smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

Fri fart för ett fritt folk!
15 039 Inlägg
22 oktober 2013
mb_pucken skrev:
Brådhis skrev:

//Brådhis

Aha ja har ju alltid åkt tyskt så antar att dom inte plockar bort saker för svenska marknaden smile
Man lärde sig nått nytt idag med och fick förklarat varför alla "gammelvolvos med husvagn eller last bländas smile trodde det bara var lathet men nu vet jag bättre smile

blir inte bättre för att det är tysk för det finns ingen dumj-vel som förstår hur man använder knappen endå..så det kvittar har jag fått erfara dagligen..ungefär lika ofta som att folk inte kan montera en glödlampa rätt fram på sina bilar..

Kör fort så hinner inget hända...

Sök