lek bil eller styling bil vad kör du hälst

dusty Living in the fastlane
12 november 2006 · 2 616 Inlägg

leker gör man på vintern smile fin ska man va på sommaren smile

MilleN
12 november 2006 · 9 108 Inlägg

BBAD skrev:
har alltid kört med mina bilar på vintern....

Jaha? tongue Är dom nylackerade och iordninggjorda för xxx antal tusen? Det är inte så kul att agera snöplog med en sänkt bil. Jag får rysningar bara av att se saltet på vägarna när man är ute med vinterbilen.

Nej åter till topic: min bil är ju ganska allround så den är lagom för mig smile Leker av mig rejält på vintrarna istället så slipper man vara rädd om något. Hade jag varit tvungen att välja så hade det ändå blivit en stylingbil, men absolut inte en FÖR långsam härk. 0-100 på över 8-9 sekunder är oacceptabelt.

Sluskk
12 november 2006 · 778 Inlägg

ja men om jag  sejer så här bara välja melan 1 av alternativen

BBAD Utbildad hobbymekare
12 november 2006 · 1 125 Inlägg

MilleN skrev:

BBAD skrev:
har alltid kört med mina bilar på vintern....

Jaha? tongue Är dom nylackerade och iordninggjorda för xxx antal tusen? Det är inte så kul att agera snöplog med en sänkt bil. Jag får rysningar bara av att se saltet på vägarna när man är ute med vinterbilen.

Nej åter till topic: min bil är ju ganska allround så den är lagom för mig smile Leker av mig rejält på vintrarna istället så slipper man vara rädd om något. Hade jag varit tvungen att välja så hade det ändå blivit en stylingbil, men absolut inte en FÖR långsam härk. 0-100 på över 8-9 sekunder är oacceptabelt.

nu prata jag inte om bilar som e i typ på kostade 100,000:- eller så....

ha själv haft några nylackerade bilar som jag har haft på vintern med,
1 volvo 240 -83 GLT
1 golf 2a
1 opel kadett GSI -90 tro ja de va

å låga var dom men, med kjolar på, bero kanske på vars man bor med ??? eller????
bode själv hemma på landet då, vissa dagar kunde man inte ta bilen så då va de bara å samåka, senså bor man i stan så spela de ju ingen roll...

OCH varför styla en bil om man inte kan visa upp den mera än ca 5 månader???????????
isf så kan ge F*N i å styla en bil tycker jag...

kan garantera till 200% att om jag skaffar mig en bil för 200,000 - 300,000 så skulle ja köra med den året runt oavset hur den ser ut, lite beroende på väder bara, men köra skulle jag iaf..... allt för mig

Volvo 855 GLE "Low and Green" (1993)
Goli
12 november 2006 · 793 Inlägg

BBAD skrev:

MilleN skrev:

BBAD skrev:
har alltid kört med mina bilar på vintern....

Jaha? tongue Är dom nylackerade och iordninggjorda för xxx antal tusen? Det är inte så kul att agera snöplog med en sänkt bil. Jag får rysningar bara av att se saltet på vägarna när man är ute med vinterbilen.

Nej åter till topic: min bil är ju ganska allround så den är lagom för mig smile Leker av mig rejält på vintrarna istället så slipper man vara rädd om något. Hade jag varit tvungen att välja så hade det ändå blivit en stylingbil, men absolut inte en FÖR långsam härk. 0-100 på över 8-9 sekunder är oacceptabelt.

nu prata jag inte om bilar som e i typ på kostade 100,000:- eller så....

ha själv haft några nylackerade bilar som jag har haft på vintern med,
1 volvo 240 -83 GLT
1 golf 2a
1 opel kadett GSI -90 tro ja de va

å låga var dom men, med kjolar på, bero kanske på vars man bor med ??? eller????
bode själv hemma på landet då, vissa dagar kunde man inte ta bilen så då va de bara å samåka, senså bor man i stan så spela de ju ingen roll...

OCH varför styla en bil om man inte kan visa upp den mera än ca 5 månader???????????
isf så kan ge F*N i å styla en bil tycker jag...

kan garantera till 200% att om jag skaffar mig en bil för 200,000 - 300,000 så skulle ja köra med den året runt oavset hur den ser ut, lite beroende på väder bara, men köra skulle jag iaf..... allt för mig

Jag tror inte på dig. Kör man en bil man inte vill ska få rost och skit på sig så kör man inte på vintern. Dels har du mycket pulver i bilen, vad gör den då för nytta på vinterväglag?
Visst det kan va kul, men värdeminskningen som blir med rost är inte värt det kul man kan ha. Därför har man en vinterbil och leker med.

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang