Fått hem lite grejer idag Ståldrev, 6p sinter, Hårdare fjäder för dumpen och ny kamrem. Nästa blir att försöka få dit kamremen, nolla motorn och kamen ska tydligen inte vara (bara) med den här kamaxeln...
Senast redigerat av adam_Johansson (23 januari 2014)
Kommer få lustig tomgång med den där kammen? Lamellen nöter du nog inte ut i första taget men sliter rätt hårt på lådan med fast centrum. Brukiskänslan kommer nog sjunka men vad gör det när man har dubbelt så kul när man kör "aktivt"!
Kommer få lustig tomgång med den där kammen? Lamellen nöter du nog inte ut i första taget men sliter rätt hårt på lådan med fast centrum. Brukiskänslan kommer nog sjunka men vad gör det när man har dubbelt så kul när man kör "aktivt"!
tomgången skulle bli hyfsad (lite orolig men inge överdrivet) jo men stum lamell har jag fått tips om att de ska skona synkringarna i lådan bra mycket.. hade original lamell förut och dom är stum och de tycker jag inte var så farligt
Vad ska du köra med för bränsletryck samt storlek på LMM? Förslag på någon BTR? Letar som fan efter en vettig.. Ser förjävla bra ut annars!
Kommer att köra med 3 bar bränsletryck det räcker utan problem när jag har 044 soppapump och 1260cc spridare. blir Vems styrsystem så då kör man inte med LMM. Byt hellre till en annan pump och större spridare istället för att höja trycket, då slipper du att spridarna ev läker igenom
Vad ska du köra med för bränsletryck samt storlek på LMM? Förslag på någon BTR? Letar som fan efter en vettig.. Ser förjävla bra ut annars!
Kommer att köra med 3 bar bränsletryck det räcker utan problem när jag har 044 soppapump och 1260cc spridare. blir Vems styrsystem så då kör man inte med LMM. Byt hellre till en annan pump och större spridare istället för att höja trycket, då slipper du att spridarna ev läker igenom
Okej, kör ju bara grundligt trimmat. Köpte ett par 968:or för någon dag sedan.. Aja, lycka till med bygget! Följer såklart
Vad ska du köra med för bränsletryck samt storlek på LMM? Förslag på någon BTR? Letar som fan efter en vettig.. Ser förjävla bra ut annars!
Kommer att köra med 3 bar bränsletryck det räcker utan problem när jag har 044 soppapump och 1260cc spridare. blir Vems styrsystem så då kör man inte med LMM. Byt hellre till en annan pump och större spridare istället för att höja trycket, då slipper du att spridarna ev läker igenom
Okej, kör ju bara grundligt trimmat. Köpte ett par 968:or för någon dag sedan.. Aja, lycka till med bygget! Följer såklart
Då tror jag du klarar dig men original tryck och original pump
Glöm inte att rycka databoxen eller liknande och köra den på starten en stund sen så att du får lite oljetryck från startmotorn och olja överallt innan du drar igång den, nu när du har både ny topp och turbo osv..
Glöm inte att rycka databoxen eller liknande och köra den på starten en stund sen så att du får lite oljetryck från startmotorn och olja överallt innan du drar igång den, nu när du har både ny topp och turbo osv..
jo exakt de har jag koll på kopplar bara ut tändspolen och drar ur säkringen te soppa pumpen