Hejsan har funderat på att sätta på en ställbar BTR på min golf 2 1988 GX motor, med andra ord är det k-jet tronic sprut på den. Uppe vid luftburken sitter det en vacum styrd ventil som sitter på bränsleslangen från tanken är det där man ska sätta den eller? Skulle vara tacksam om någon kunde fxa en bild.
Hej, du lär så en fin effektsänkning av den och med lite tur brännda kolvar och ventiler alternativt trasig kat om du nu har en sån om du justerar fel...
Men jag avgasmätte bilen skolan och ca värdet på tomgången car 0,1 och vid 2500rpm var co värdet 0,0-0,2 växlade där i mellan så den går ju ganska så snålt ?
Men jag avgasmätte bilen skolan och ca värdet på tomgången car 0,1 och vid 2500rpm var co värdet 0,0-0,2 växlade där i mellan så den går ju ganska så snålt ?
Och vad? Har du vart på o skruvat så testa bilen med en lambda så ska du se att det inte alls är bra för motorn...
Stefan Varberg skrev:
Om man inte har större spridare som kräver högre tryck så är det ingen idé att montera en btr.
Varför ska du ha regl. BTR när du har större spridare? Det man kan ha en reglerbar till är att kompensera små spridare så att de flödar mer alternativt etanolkonvertering då etanol kräver annat blandningsförhållande för att nå Lambda 1.