4526
Sök

Hur mycket tjänar man på en ställbar BTR och hur monterar man den ?

59 Inlägg
12 november 2006
Trådstartare
Hejsan har funderat på att sätta på en ställbar BTR på min golf 2 1988 GX motor, med andra ord är det k-jet tronic sprut på den. Uppe vid luftburken sitter det en vacum styrd ventil som sitter på bränsleslangen från tanken är det där man ska sätta den eller?
Skulle vara tacksam om någon kunde fxa en bild.

MVH wernhede

Gasa tills det rasar.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
12 november 2006
Hej, du lär så en fin effektsänkning av den och med lite tur brännda kolvar och ventiler alternativt trasig kat om du nu har en sån om du justerar fel...

10 287 Inlägg
12 november 2006
Mao, lägg ner. En BTR ger inget på en i övrigt standard motor.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

59 Inlägg
13 november 2006
Trådstartare
Men jag avgasmätte bilen  skolan och ca värdet på tomgången car 0,1 och vid 2500rpm var co värdet 0,0-0,2 växlade där i mellan så den går ju ganska så snålt ?

Gasa tills det rasar.

9 108 Inlägg
13 november 2006
wernhede skrev:
Men jag avgasmätte bilen  skolan och ca värdet på tomgången car 0,1 och vid 2500rpm var co värdet 0,0-0,2 växlade där i mellan så den går ju ganska så snålt ?

Nej men den renar effektivt? smile

197 Inlägg
13 november 2006
det sitter ju k-jet på den kan du inte ha btr på ju det sitter ju inbyggt i den

Vart jag mig i världen vänder skall jag göra svarta ränder...

Supraman
2 300 Inlägg
13 november 2006
Om man inte har större spridare som kräver högre tryck så är det ingen idé att montera en btr.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
15 november 2006
wernhede skrev:

Och vad? Har du vart på o skruvat så testa bilen med en lambda så ska du se att det inte alls är bra för motorn...
Stefan Varberg skrev:
Om man inte har större spridare som kräver högre tryck så är det ingen idé att montera en btr.

Varför ska du ha regl. BTR när du har större spridare? Det man kan ha en reglerbar till är att kompensera små spridare så att de flödar mer alternativt etanolkonvertering då etanol kräver annat blandningsförhållande för att nå Lambda 1.

Sök