Sitter och funderar på om man skulle försöka ge sig in på att göra ett eget grenrör eftersom att mitt ser ut så förjävligt rostigt och tråkigt, funderar lite smått på avgasbandage men det känns inte ut speciellt skojj...
så om ngn har tips och råd ang att göra eget grenrör är dom mer än vällkommna , samt ngn bra sida där dom säljer allt som kan tänkas behövas
Hej, är det till tysken på sidan eller är det en annan bil, om du ger mig siffror på varvtal där du vill ha avsämmningen så kan jag ordna det... Och ja, grenören brukar se förjävlga ut på dem
jag har funderat på det men det är som svårt att polera gjutgjärn annars hade jag redan polerat det då jag hunnit polera en del i motor rummet
Kirre skrev:
det är inte det lättaste att göra ett grenrör att få allt att passa bra. jag röstar för avgasbandage
Nej jag vet det, då man ska svettsa i rostfritt så måste man kunna sin sak, men tycker att det känns ut så halvdant att bara dunka dit avgasbandage, meen man får väll om inte annat sätta dit det tillfälligt
bumpe skrev:
Hej, är det till tysken på sidan eller är det en annan bil, om du ger mig siffror på varvtal där du vill ha avsämmningen så kan jag ordna det... Och ja, grenören brukar se förjävlga ut på dem
japp det är till gammel diesel tysken jag ska ha
vad menar du med siffror på varvtal om du kan specifisera dig lite mer tack Max varv är iaf 6000 på diesel om det var bara så du menade, eller effekt kurvan ? jodu med 60 000 + mil på mätaren och orört grenrör så då lär det ju inte vara så vackert.