Spar ni bilkvitton?

FordRSC Los geht's, Schumacher
10 november 2013 · 1 510 Inlägg

Hade en diskussion med en vän. Jag berättade att jag spar alla kvitton till bilen.
Fick svar att han aldrig hört någon som spar kvitton.

Hur gör ni, spar ni eller kastas kvittot i närmaste papperskorg?

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
explosiv
10 november 2013 · 133 Inlägg

Beror ju på vad det handlar om, men alla (säg över 300 kr i delar iaf) kvitton för delar och arbete vid reparationer och servicar kopierar jag och sätter in i bilens pärm tillsamans med försäkringspapper, ägarpapprena och övrigt "gottigt" att ha där.

MickeEng
10 november 2013 · 481 Inlägg

Sparar alla kvittion som jag köper grejor till mina bilar sedan har jag en Excel fil också där jag skriver upp allting jag handlar även oljebyten besiktning biltvätt har gjort så nu sedan 13 år tillbaka kul att kolla tillbaka på ibland smile

Ford Taunus (1978)
Volvo V50 "MrWhite" (2004)
volvochefen
10 november 2013 · 514 Inlägg

Typ aldrig

Volvo 945 "tdi" (1992)
simlar
10 november 2013 · 5 526 Inlägg

Jag sparar de flesta kvitton, det enda jag egentligen inte sparar är drivmedelskvitton då jag inte tycker det behöver räknas in i totala utgifter på bilen utan jag kollar bara nästa gång jag loggar in på internetbanken vad det kostade och skriver in det i mitt excel-blad för månadsutgifterna.

Men alla reservdelar, oljebyten m.m som jag sparar kvitton på skriver jag sedan i en excel-fil på datorn, inte den roligaste filen att kolla i då man ser ganska exakt hur mycket min hobby kostar.
Kvittona lägger jag in i ett kuvert jag märkt med bilens regnr där även ägarbeviset ligger.

Senast redigerat av simlar (10 november 2013)

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
BudgetDunkaren Osponsrad
10 november 2013 · 1 631 Inlägg

Japp, sparar allt utom just bensinkvitton.

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
mb_pucken
10 november 2013 · 5 087 Inlägg

Japp sparar även jag det mesta i kvittoväg på mina bilar smile har en hel pärm med kvitton på C-klassen smile kul och kolla hur mycket man lägger ut smile sist ja räkna va det 41k smile

Senast redigerat av mb_pucken (10 november 2013)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Mack Forum- och sitemoderator
10 november 2013 · 26 157 Inlägg

De kvitton som innebär längre garantier, eller bevis på vitala delar som är värt att nämnas - sparas.
Resten slängs.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Vita_Vargen
10 november 2013 · 1 281 Inlägg

Har en pärm till varje bil jag haft, skickar med pärmen när jag säljer bilen sen ifall ägaren vill ha den. Jag sparar alla kvitton utom bensin, tvätt o liknande. Har även excelfiler med utgifter och service.

JimmyAndersson
10 november 2013 · 1 679 Inlägg

Jag sparar mina kvitton på delar, reparationer osv så gott jag kan smile
Sparar dock inte på bensin kvitton, spolarvätske köp och sånt tråk smile

Volvo 244 "GLT" (1988)
Mack Forum- och sitemoderator
10 november 2013 · 26 157 Inlägg

Vita_Vargen skrev:
Har en pärm till varje bil jag haft, skickar med pärmen när jag säljer bilen sen ifall ägaren vill ha den. Jag sparar alla kvitton utom bensin, tvätt o liknande. Har även excelfiler med utgifter och service.

Tal om pärmar. Kör också med en pärm per bil. Alltid kul att sitta och bläddra bland en massa historia om varje fordon (besiktningsresultat mm)
Dock känns det ibland som att folk tycker man är en dåre som samlar på allt sånt.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
A-Dahlgren Dahlgren
10 november 2013 · 450 Inlägg

spar allt i ett år.
Efter det så åker det rakt in i vedpannan.

Nightmare89
10 november 2013 · 939 Inlägg

Alla mina kvitton hamnar i en snygg pärm big_smile

Senast redigerat av Nightmare89 (10 november 2013)

OpelP1
10 november 2013 · 1 412 Inlägg

Jag sparar inga kvitton alls.

valle22 Smidd i rostigt stål
10 november 2013 · 933 Inlägg

Sparar allt till min Oplar i pärmar, samt har körjournaler så det kan vara kul och se vad som gjorts och kostnader bl.a smile kanske värdefullt en dag om man bestämmer sig för att sälja nån dag wink

Senast redigerat av valle22 (10 november 2013)

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
Eurobandit DET VAR BÄTTRE FÖRR!
10 november 2013 · 314 Inlägg

Nja brukar inte spara kvitton (Dock gör jag det när det gäller garanti) men numera brukar jag skriva ner kostnaderna på bilarna innan kvitton slängs!

Senast redigerat av Eurobandit (10 november 2013)

Youtube.com/Theeurobandit
Seth
10 november 2013 · 3 354 Inlägg

Alla väsentliga Kvitton sparar jag skulle man kunna säga

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
N_W V8 de bästa som finns!
10 november 2013 · 1 092 Inlägg

Japp sparar alla kvitton för servicar, reservdelar mm till varje bil i en mapp. Gör man servicarna själv är det ju bra att kunna backa upp det kvitton på allt som bytts genom åren.

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
WoozyDozz
10 november 2013 · 918 Inlägg

Sparar alla kvitton som har med bilen att göra.

Senast redigerat av WoozyDozz (10 november 2013)

pim_pim
10 november 2013 ·

Sparar knappt inga kvitton, känns onödigt då jag inte har någon vettig bil o det är så små summor det handlar om.
Det finns dock ett papper som jag brukar spara på, det är besiktningspappret o det hamnar i handskfacket på bilen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang