Är vissa märken bättre än andra?

Presidento Of World
18 november 2013 · 3 329 Inlägg

mb_pucken skrev:
Äh Alla bilar är skit utom Mercedes, sen rykten om rost och elfel är bara bevis på andras avundsjuka! wink

Dom som talar av EGEN erfarenhet då? typ jag.. som testat flertalet av dessa bilar..

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
OpelP1
18 november 2013 · 1 412 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:

mb_pucken skrev:
Äh Alla bilar är skit utom Mercedes, sen rykten om rost och elfel är bara bevis på andras avundsjuka! wink

Dom som talar av EGEN erfarenhet då? typ jag.. som testat flertalet av dessa bilar..

Jag tror inte att mb_pucken var helt seriös faktiskt. tongue

Presidento Of World
18 november 2013 · 3 329 Inlägg

OpelP1 skrev:

opel_vectra_gts skrev:

mb_pucken skrev:
Äh Alla bilar är skit utom Mercedes, sen rykten om rost och elfel är bara bevis på andras avundsjuka! wink

Dom som talar av EGEN erfarenhet då? typ jag.. som testat flertalet av dessa bilar..

Jag tror inte att mb_pucken var helt seriös faktiskt. tongue

Fan å sad nu gjorde jag bort mig...

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
DasAuto
18 november 2013 · 2 751 Inlägg

De roliga är att alla märken delar på i princip 90% av alla delar smile

Som många som beskyller audis dåliga kvalité när det är BOSCH pump som pajjar smile

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
IceEyes Varningar: För många..
18 november 2013 · 2 552 Inlägg

Själv är jag lite politiskt inkorrekt och föredrar svenskt och franskt (Citroën och Peugeot). Kvalitetsmässigt kanske inte franskt tillhör toppskiktet, men priset och egenheterna tilltalar desto mera.

Tyskt och amerikanskt tilltalar mig däremot inte.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
BBAD Utbildad hobbymekare
18 november 2013 · 1 125 Inlägg

Bruka säga att alla bilar e bra bilar så länge dom startar å går big_smile

Volvo 855 GLE "Low and Green" (1993)
Nordic_Drivers
18 november 2013 · 349 Inlägg

Nej skärp er nu.

Självfallet så är det ju BMW som är bäst.

Kika gärna in vårt Gulf-inspirerade Porsche 924 projekt :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289782
BMW M3 E46 "M Performance" (2001)
Digital_Kicker
18 november 2013 · 3 721 Inlägg

mb_pucken skrev:
Äh Alla bilar är skit utom Mercedes, sen rykten om rost och elfel är bara bevis på andras avundsjuka! wink

Rykten kan jag inte påstå, då min granne köpte en sprillans ny som började rosta jädrans mycket efter första vintern. Men det säger inte att alla Mercedes rostar, det va ett fel i plåten på just hans. Annars håller Mercedes en jävligt fin standard.

Osmaklig tråd då man i dagens bilar hittar delar från olika märken. Finns inget tvättäkta bilmärke idag.

mb_pucken
18 november 2013 · 5 087 Inlägg

Digital_Kicker skrev:

mb_pucken skrev:
Äh Alla bilar är skit utom Mercedes, sen rykten om rost och elfel är bara bevis på andras avundsjuka! wink

Rykten kan jag inte påstå, då min granne köpte en sprillans ny som började rosta jädrans mycket efter första vintern. Men det säger inte att alla Mercedes rostar, det va ett fel i plåten på just hans. Annars håller Mercedes en jävligt fin standard.

Osmaklig tråd då man i dagens bilar hittar delar från olika märken. Finns inget tvättäkta bilmärke idag.

Nja tror tyvärr inte att det är bara hans som rostat tyvärr, kan erkänna att mitt inlägg var skapat med viss ironi över hur diskussionen här på garaget brukar låta när det kommer till bilmärken smile
Dock älskar jag Mercedes, dom tilltalar mig smile tycker dom har dom elegantaste inredningarna på marknaden och lite lyxigt unika bland dagens bilar. Men även solen har sina fläckar (lämpligt uttryck wink )
Skulle ja vilja ha en opersonlig slitvarg att frakta röven i skulle ja åka en nyare Skoda...

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
xXSammy
18 november 2013 · 6 571 Inlägg

Olssonz skrev:
Är mest trött på allas förutfattade meningar angående franska bilar. Dom flesta som klagar har förmodligen aldrig ens haft någon fransk bil.

Under huven kan franska lösningar vara riktigt dryga, men bilarna för sig annars är det inget fel på då. smile

Utav egen åsikt är Alfa en av de märkena med bäst körkänsla (Känsla som; Känner bilens rörelser, pedalkänsla och styrning) mot de bilarna jag kört.

Senast redigerat av Malheus (18 november 2013)

De/Dem
habomaster
18 november 2013 · 463 Inlägg

Malheus skrev:

Olssonz skrev:
Är mest trött på allas förutfattade meningar angående franska bilar. Dom flesta som klagar har förmodligen aldrig ens haft någon fransk bil.

Under huven kan franska lösningar vara riktigt dryga, men bilarna för sig annars är det inget fel på då. smile

Utav egen åsikt är Alfa en av de märkena med bäst körkänsla (Känsla som; Känner bilens rörelser, pedalkänsla och styrning) mot de bilarna jag kört.

Problemet är att de flesta inte insett att man ska ha ett glas rödtjut innanför kragen innan man ger sig på en fransk bil. Då blir allt logiskt! lol
(Eftersom fransoserna gärna tog ett glas innan de designade den där mockapären som sitter innanför den andra filijoxen.)

Muttley
18 november 2013 ·

Min erfarenhet är att volvo är skrot tyvärr.  Förutom ja 740, 940 som man faktiskt kan fixa till med enkla verktyg.
Haft en v70 -06 Diesel, 25000 rasa växellådan. Spjället gick åt skogen och diverse andra roliga skitproblem, vindrutan byttes 2 gånger under 50000 mil.

Andra bilen då,  passat tsi -12   innan 20000 mil växellådan, kabelbrott till gasen, motorrenovering.

Nä de är inte jag som kör illa wink

Bästa bil jag själv hittils haft är just det en cadillac.

Jonte-K :p
18 november 2013 · 52 Inlägg

Både ja och nej.. :p Gäller väl att sköta om bilen också och inte bara köra som en galning och tro att grejerna håller. :p

volvo_245_racing
18 november 2013 · 667 Inlägg

Det finns inga bra eller dåliga bilar, bara mer eller mindre krångel.

Mazda 6 "3000Milaren" (2006)
Putteliten
18 november 2013 · 9 078 Inlägg

Brukar ju dyka upp listor i Aftonbladet eller på Byt bil ibland med div statistik.

Flest verkstadsbesök
Minst fel vid besiktning
Dyraste servicear
Billigaste servicar
mm. mm

Bara att googla och skaffa en egen uppfattning. Min erfarenhet är att Toyota håller jävligt bra och har billiga servicear, medan Volvo och VW har mycket skitfel och dyra servicear.

DusanMandick Random Hero
18 november 2013 · 4 047 Inlägg

toyota/lexus... så nu kan tråden låsas

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
jetta16v
18 november 2013 · 1 534 Inlägg

mejmotorsport skrev:
Detta kommer spåra ur så lås nu innan det blir skit av den här tråden smile

Kan alla moraltanter a la "detta kommer att spåra ur" hålla igen eller vara konstruktiva?

Ni inser inte att ni bidrar till det negativa i diskussionen..

Cupra_
18 november 2013 ·

Enligt egen erfarenhet tyckar jag VAG verkar ha halvdan kvalite på sina märken.
Jag köpte en seat leon 2009, efter 300 mil var skivorna fram sönderrepade.
Köpte en ibiza cupra 2010 med DSG7 (problemlåda) kopplingen slut efter 1000mil, på en automat!
Gamla firmabilen skoda yeti 2010, drivknutar slut och diverse elfel vid 12000 mil.

Senaste firmabilen, skoda octavia 2012.
Lådan låter märkligt, kopplingen slirar, höger drivknut slut, diverse spökande elfel och yttertemperaturmätaren visar 3-4 grader för varmt.

En privat skoda fabia 1,2TSI (ej uppladdad på min profil) 2012, står nu med turboras med 3000mil på mätaren.. Detta har för övrigt hänt på flertalet firmabilar också.

En golf 1,6 2009 (firmabil) går i limpmode med lysande motorlampa, 6000mil på mätaren.

Alla ovanstående bilar är servade enligt intervall på auktoriserad verkstad.. Jag borde inte behöva säga att mitt förtroende för den koncernen är förbrukat..

Bwm är de bilar som jag, hittills, har haft minst problem med.
Gamla volvosar har ju sina egenheter ibland men de är i alla fall oftast lättmeckade.
S40 fas 2 2,0T höll riktigt bra också trots trimning och hård körning.. Aldrig nåt som krånglade utom normala slitdelar som bromsar..

granadadr
18 november 2013 · 7 289 Inlägg

Deception skrev:
Enligt egen erfarenhet tyckar jag VAG verkar ha halvdan kvalite på sina märken.
Jag köpte en seat leon 2009, efter 300 mil var skivorna fram sönderrepade.
Köpte en ibiza cupra 2010 med DSG7 (problemlåda) kopplingen slut efter 1000mil, på en automat!
Gamla firmabilen skoda yeti 2010, drivknutar slut och diverse elfel vid 12000 mil.

Senaste firmabilen, skoda octavia 2012.
Lådan låter märkligt, kopplingen slirar, höger drivknut slut, diverse spökande elfel och yttertemperaturmätaren visar 3-4 grader för varmt.

En privat skoda fabia 1,2TSI (ej uppladdad på min profil) 2012, står nu med turboras med 3000mil på mätaren.. Detta har för övrigt hänt på flertalet firmabilar också.

En golf 1,6 2009 (firmabil) går i limpmode med lysande motorlampa, 6000mil på mätaren.

Alla ovanstående bilar är servade enligt intervall på auktoriserad verkstad.. Jag borde inte behöva säga att mitt förtroende för den koncernen är förbrukat..

Bwm är de bilar som jag, hittills, har haft minst problem med.
Gamla volvosar har ju sina egenheter ibland men de är i alla fall oftast lättmeckade.
S40 fas 2 2,0T höll riktigt bra också trots trimning och hård körning.. Aldrig nåt som krånglade utom normala slitdelar som bromsar..

en fråga,, om du nu haft såå mkt problem med VAG på olika bilar,, varför köper du då en  privat??

Cupra_
18 november 2013 ·

För att jag ville ha en snål bil och jag fick grymt pris på den då jag har diverse rabatter..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang