Hej Någon som har koll på exakt hur mycket man kan kapa fjädrarna både fram och bak på en 940. Så fjädrarna ändå är spända när jag hissar upp bilen (så den går genom besiktningen)
Vissa faller för grupptryck andra för laddtryck :)
Kolla gärna min 945a turbo dizzel :)
Jag vet inte hur mycket det går att kapa. Men går ju lätt att mäta, bara hissa upp bilen, skruva bort däcken och mäta hur långt det är mellan övre och undre fjäderskål/fjäderfäste. Måttet du får är hur kort fjäder du kan ha utan att den är lös när bilen hissas upp.
Slangklämmor bak! Bak blir det sällan större påfrestningar (om du inte flyger med bilen dvs.) Slangklämman håller fjädern på plats när du hissar bilen tex.. du slipper peta i fjädern tillbaka.. i värmland får vi iaf inte nedslag på slangklämmorna.
Nån tog upp sänkfjädrar? Jovisst vore det väl mycket väl spenderade pengar såvida det inte är en vinterbil eller du är en sån som byter bil 1 gång i månaden.. då blir det kostsamt istället för att köpa kapskivor å slangklämmor för under hundringen.. alla vill inte kosta på bilen ett skit, men ändå slippa åka båt..