Audi 90 Quattro 1990. Med 800hp som mål.

Audi 90 Quattro -90. 800hp+
  • 163 Följare
  • 171 195 Visningar
  • Uppdaterades senast 4 mars 2018
Rndersson
25 november 2013 · 244 Inlägg

EnNaN skrev:
nemen big_smile där har du juh karossen motorn ska i wink

Tyvärr så är det ju en fwd 90 typ b2. Den orkar jag inte bygga om till quattro! Tanken är att det ska bli en brukis framöver, tycker att min 2,4D är lite dyr i omkostnader.  Vill ha en miljödiesel senare. Då är det roligare med denna en stund under 2014 smile

Rndersson
25 november 2013 · 244 Inlägg

Melin82 skrev:
Se där ja, en labbås bo som filar på en kul motor.
Får hålla koll på gatorna till våren och ge fan i att köra något race mot en vit audi.

Vad roligt med en labbåsbo! Ja, förhoppningsvis ska bilen kunna spätta på hyfsat till slut! Vad håller du på med för roligt då?

EnNaN
25 november 2013 · 397 Inlägg

ja det förstår jag smile fast inte så stora ingrepp för att bygga quattro men det är en hel del jobb ändå smile

Senast redigerat av EnNaN (25 november 2013)

Melin82
26 november 2013 · 513 Inlägg

Rndersson skrev:

Melin82 skrev:
Se där ja, en labbås bo som filar på en kul motor.
Får hålla koll på gatorna till våren och ge fan i att köra något race mot en vit audi.

Vad roligt med en labbåsbo! Ja, förhoppningsvis ska bilen kunna spätta på hyfsat till slut! Vad håller du på med för roligt då?

Jag och tre till håller på med en 244 som håller på att få sig en 16v turbo.
Är ett budget bygge som hatt tagit form under några år. Inget monster men hoppas på minst 450 hk till sommaren. Står även en 242 -75 som ska få ärva delarna när karossen blir klar.
Ska helt klart hålla koll på dig här och hoppas få se dig på gatorna sen för man har ett extra gott öga till audi och dess quattro.

Rndersson
27 november 2013 · 244 Inlägg

Händer inte så mycket, lackade och tog med ventilkåpan till jobbet och lade i ugnen där för härdning. Våtslipat fram ränderna på den gjorde jag ikväll, lite kul med småplock! Hade velat ha ränderna röda egentligen men iddes inte köpa färg till det och lacka innan det svarta lagret, om jag ändrar mig får tjejen min maskera och måla med pensel, hon är stadig på hand big_smile Bultarna runtom på ventilkåpan ska jag köra på 12,9 bult, för att behålla den svarta färgen!

Blev nog bra ändå utan färg tror jag! Nu är motorn ihop, känns gött att ha en ordentlig spis bredvid att bara hinka i mer eller mindre, galet gött!

https://www1.garaget.org/gallery/images/186/185787/185787-7cbaad4135acf2b5ab752e5de7fe9cbc.jpg

Senast redigerat av Rndersson (27 november 2013)

Phranz
27 november 2013 · 725 Inlägg

Blev skitbra juh!

sonken91
28 november 2013 · 310 Inlägg

Snyggt!

CarpeDiem German Engineering
28 november 2013 · 9 081 Inlägg

Kanon smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Rndersson
5 december 2013 · 244 Inlägg

Händer inte mycket här, fullt uppe i flytten av grejer mer eller mindre. Bilarna är som sagt ur garaget och har inte fått upp port ännu i det nya garaget så det står stilla. Dock har jag fått hem bussningar till fram och bakvagn, ser fram emot att riva ner underredet i vinter! smile Det kommer bli bra stumt och gött! Köptes av användaren Rallyquattro på nordicaudi.

https://www1.garaget.org/gallery/images/186/185787/185787-c7e4ca23c1e49f72d621ac15bb78a865.jpg

Senast redigerat av Rndersson (5 december 2013)

Rndersson
5 december 2013 · 244 Inlägg

Melin82 skrev:

Rndersson skrev:

Melin82 skrev:
Se där ja, en labbås bo som filar på en kul motor.
Får hålla koll på gatorna till våren och ge fan i att köra något race mot en vit audi.

Vad roligt med en labbåsbo! Ja, förhoppningsvis ska bilen kunna spätta på hyfsat till slut! Vad håller du på med för roligt då?

Jag och tre till håller på med en 244 som håller på att få sig en 16v turbo.
Är ett budget bygge som hatt tagit form under några år. Inget monster men hoppas på minst 450 hk till sommaren. Står även en 242 -75 som ska få ärva delarna när karossen blir klar.
Ska helt klart hålla koll på dig här och hoppas få se dig på gatorna sen för man har ett extra gott öga till audi och dess quattro.

Frågan är om jag har hört talas om den 244n, är det bur i? Ja fan, bilen m å s t e ut i sommar. Karossen kommer väl inte vara vacker till att börja med men då jag har bytt jobb nu så tänker jag byta drivlinan med en gång om min plan håller i sig smile V-låda kommer man få byta rätt kvick oavsett om jag behåller den gamla förmodligen.

Melin82
5 december 2013 · 513 Inlägg

Rndersson skrev:

Melin82 skrev:

Rndersson skrev:

Vad roligt med en labbåsbo! Ja, förhoppningsvis ska bilen kunna spätta på hyfsat till slut! Vad håller du på med för roligt då?

Jag och tre till håller på med en 244 som håller på att få sig en 16v turbo.
Är ett budget bygge som hatt tagit form under några år. Inget monster men hoppas på minst 450 hk till sommaren. Står även en 242 -75 som ska få ärva delarna när karossen blir klar.
Ska helt klart hålla koll på dig här och hoppas få se dig på gatorna sen för man har ett extra gott öga till audi och dess quattro.

Frågan är om jag har hört talas om den 244n, är det bur i? Ja fan, bilen m å s t e ut i sommar. Karossen kommer väl inte vara vacker till att börja med men då jag har bytt jobb nu så tänker jag byta drivlinan med en gång om min plan håller i sig smile V-låda kommer man få byta rätt kvick oavsett om jag behåller den gamla förmodligen.

Jo då det sitter en grupp-h bur i bilen, men om det skulle vara så mycket att höra talas om vet jag inte.
Ska hur som bli kul att följa ditt projekt.

Rndersson
14 januari 2014 · 244 Inlägg

Hej igen!

Tänkte köra en liten update, har varit fullt upp med flytt från hus och flytt till nytt garage. Varit tvungna att slänga upp pallställ, bygga ny arbetsbänk och nu snart slutligen bygga port in till garaget. Det går framåt men är tidskrävande. Hoppas på att göra färdigt porten denna vecka. Men inte står projektet stilla för det. Under tiden kan man ju handla grejer!

Som ovan så är ju bussningar inköpta, s4-låda är på väg till mig, motor, växellåds och diffkuddar ligger i garaget och väntar. Sedan är en beställning från Kina på väg hem med aluminiumkyl, an-kopplingar, svetsnipplar, oljekyl osv osv. Där kom vi undan riktigt billigt, det är ändå samma prylar som typ kl säljer. Fast till långt under deras pris.

När bilen är inne i garaget ska bak och framvagn ner, blästras och pulverlackas, ska bygga om mitt insug lite, svetsa tryckrör och bygga till rör på grenröret till wastegate. Sedan åker även måttningsmotorn ur bilen. Då börjar det riktigt roliga arbetet sen smile

Övertid varenda helg för min egen del så nu börjar kulor ramla in lite med!

Vi hörs!

Juvakka
14 januari 2014 · 1 697 Inlägg

Trevligt projekt smile Bilderna kanske luras lite men är det inte väldigt lite utrymme för bakre tratten i insuget?

Saab 900 "T16" (1992)
Rndersson
15 januari 2014 · 244 Inlägg

Juvakka skrev:
Trevligt projekt smile Bilderna kanske luras lite men är det inte väldigt lite utrymme för bakre tratten i insuget?

Tror bilderna luras lite, var orolig för detta när jag byggde också men man får tänka på att jag använder 4" rör vid sidan av insuget. Det är en hel del yta i radien på rören så det blev rätt hyfsat med plats ändå till slut tror jag!

Men fan vet wink

CarpeDiem German Engineering
15 januari 2014 · 9 081 Inlägg

Kämpa på med projektet smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Rndersson
26 januari 2014 · 244 Inlägg

Inte mycket roliga uppdateringar ännu, men det kommer att bli framöver.

Har en god nyhet iaf, sviktstålsaxlar runtom är beställda av RallyQuattro på nordicaudi. Så min drivlina komma hålla för ordentligt med spö när bilen är ihop, no doubt smile

Tack för mig!

CarpeDiem German Engineering
26 januari 2014 · 9 081 Inlägg

Nice smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
quattro
27 januari 2014 · 86 Inlägg

Vad är det för alukylare du köpt?

Audi Coupe quattro "20v Turbo" (1987)
Rndersson
28 januari 2014 · 244 Inlägg

quattro skrev:
Vad är det för alukylare du köpt?

Custombeställt från ett företag i Kina, har varit klockrent. Snackat över skype om hur jag vill ha kylet och dem har tillverkat det efter önskemål. Tänkte köpa enbart cellpaket först men han erbjöd sig att svetsa det på beställning osv.

Kostade 700-800 spänn, rätt värt wink Säg till om du vill ha hans hemsida och skype. Han har mängder med andra grejer med!

CarpeDiem German Engineering
28 januari 2014 · 9 081 Inlägg

Kommer att bli bra detta smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang