Hur hälsar/tackar ni i trafiken

Nightmare89
30 november 2013 · 939 Inlägg

pim_pim skrev:
Jag stannar bilen mitt i vägen,springer fram till vindrutan och säger tack samtidigt som jag bockar. Sen åker jag igen.

Hoppas jag träffar dig i trafiken ^^big_smilesmilesmilesmilesmile

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
30 november 2013 · 14 060 Inlägg

Jag brukar oftast vinka till den snälla medtrafikanten. Men det bästa är ändå att alla busschaufförer och lastbilschaufförer som blir så himla glada när man släpper ut dom framför sig i rusningstrafik.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
granadadr
30 november 2013 · 7 290 Inlägg

FLindgren skrev:
Jag blinkar höger - vänster några gånger. Och blinkar inte bilen jag körde om med helljuset blir jag sur:P

Blir även sur när jag väl släpper förbi någon och denna personen INTE tackar.. då kör jag om dem igen...

blinkar likadant,, men OOOOOORKKAA bli sur?? nääääääee

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Peter_5565
30 november 2013 · 326 Inlägg

När jag kört om en långtradare eller buss brukar jag tacka genom att sträcka upp långfingret. Då blir dom jätteglada och slår på helljuset en lång stund. En del tutar till och med för att visa sin uppskattning.

Bike
30 november 2013 ·

Lite som dom driver med i filmen Götakanal 2, där dom lurar en att tro att ordet Skit på dig betyder ha en bra dag.

Då kanske långfingret betyder tackar och bugar

tonimakaroni
30 november 2013 · 747 Inlägg

Danne_nkpg skrev:
Är det kanske bara jag som stör mig på när folk blinkar tack med varningsblinkers?

Jag tar det som att det är nått fel på mitt fordon och måste stanna, varför ska man annars använda just Varnings blinkersen?

Tänker jag fel? tongue

Brukar vara så att när man har komfortblinkers så blinkar man 3 gånger vid bara "1blink" annars.
Så det hade slutat med att man blinka 3 gånger åt ett håll, därav använder nog flera varningsblinkers wink

/ Toni Larsson
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
30 november 2013 · 14 060 Inlägg

tonimakaroni skrev:

Danne_nkpg skrev:
Är det kanske bara jag som stör mig på när folk blinkar tack med varningsblinkers?

Jag tar det som att det är nått fel på mitt fordon och måste stanna, varför ska man annars använda just Varnings blinkersen?

Tänker jag fel? tongue

Brukar vara så att när man har komfortblinkers så blinkar man 3 gånger vid bara "1blink" annars.
Så det hade slutat med att man blinka 3 gånger åt ett håll, därav använder nog flera varningsblinkers wink

Vad är komfortblinkers?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
tonimakaroni
30 november 2013 · 747 Inlägg

Vettemannen skrev:

tonimakaroni skrev:

Danne_nkpg skrev:
Är det kanske bara jag som stör mig på när folk blinkar tack med varningsblinkers?

Jag tar det som att det är nått fel på mitt fordon och måste stanna, varför ska man annars använda just Varnings blinkersen?

Tänker jag fel? tongue

Brukar vara så att när man har komfortblinkers så blinkar man 3 gånger vid bara "1blink" annars.
Så det hade slutat med att man blinka 3 gånger åt ett håll, därav använder nog flera varningsblinkers wink

Vad är komfortblinkers?

/Benny

Innan läget man blinkar hela tiden så blinkar man ju annars bara 1 gång, tar du det läget på en nyare bil så blinkar du 3 gånger istället.

/ Toni Larsson
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
30 november 2013 · 14 060 Inlägg

tonimakaroni skrev:

Vettemannen skrev:

tonimakaroni skrev:

Brukar vara så att när man har komfortblinkers så blinkar man 3 gånger vid bara "1blink" annars.
Så det hade slutat med att man blinka 3 gånger åt ett håll, därav använder nog flera varningsblinkers wink

Vad är komfortblinkers?

/Benny

Innan läget man blinkar hela tiden så blinkar man ju annars bara 1 gång, tar du det läget på en nyare bil så blinkar du 3 gånger istället.

Ja nu fattar jag....så är det på Viton!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
ExXtr3me Kiss my palewhite ass
1 december 2013 · 1 898 Inlägg

http://www.toonpool.com/user/1260/files/heavy_metal_280265.jpg

Brukar köra ner rutan och ut med handen

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Thullen
1 december 2013 · 1 653 Inlägg

Danne_nkpg skrev:
Är det kanske bara jag som stör mig på när folk blinkar tack med varningsblinkers?

Jag tar det som att det är nått fel på mitt fordon och måste stanna, varför ska man annars använda just Varnings blinkersen?

Tänker jag fel? tongue

Många bilar (min bruksbil tex, Peugeot 308) har att det blinkar 3 ggr när man "duttar" på blinkersen, dvs det är omöjligt att blinka "höger-vänster-höger" utan att det fortsätter blinka efteråt som ett jäkla tivoli, därav två blink med varningsblinkers istället. smile

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T
skanepiraten
1 december 2013 · 466 Inlägg

När nån lämnat utrymme så man kunnat köra om så blinkar jag höger--vänster--höger och brukar få svar dubbel blink från den man körde om.

Och ja blinkar själv med helljus om nån "tackar" för att man lämnat utrymme o kunna köra om.


Tycker det är allmänt trevligt att man tackar för sådana saker när nån lämna utrymme för att kunna köra om, just då med tanke på att man inte är tvungen ju. Fler medmänniskor i trafiken smile

Volvo 740 TIC "Jenny" (1986)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
1 december 2013 · 14 060 Inlägg

skanepiraten skrev:
När nån lämnat utrymme så man kunnat köra om så blinkar jag höger--vänster--höger och brukar få svar dubbel blink från den man körde om.

Och ja blinkar själv med helljus om nån "tackar" för att man lämnat utrymme o kunna köra om.


Tycker det är allmänt trevligt att man tackar för sådana saker när nån lämna utrymme för att kunna köra om, just då med tanke på att man inte är tvungen ju. Fler medmänniskor i trafiken smile

smile

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Gnuet sometimes i drive for no reason at all.
1 december 2013 · 74 Inlägg

ExXtr3me skrev:
http://www.toonpool.com/user/1260/files … 280265.jpg

Brukar köra ner rutan och ut med handen

Härligt att vi är flera! big_smile

ExXtr3me Kiss my palewhite ass
1 december 2013 · 1 898 Inlägg

Gnuet skrev:

ExXtr3me skrev:
http://www.toonpool.com/user/1260/files … 280265.jpg

Brukar köra ner rutan och ut med handen

Härligt att vi är flera! big_smile

Sen om alla är med på att man tackar, det är en helt annan sak!

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Gnuet sometimes i drive for no reason at all.
3 december 2013 · 74 Inlägg

ExXtr3me skrev:
Sen om alla är med på att man tackar, det är en helt annan sak!

Hehehe, det får stå för dom! cool

Nordic_M5
3 december 2013 · 64 Inlägg

Släpper nån in mig så vevar jag med näven åt dom som tack. Fast här i Karlstad är det inte jättevanligt att man blir frivilligt framsläppt i centrum. Många ska utöva sin "rätt" och smyga fram fronten och markera så ingen kommer mellan. Men visst det finns en del fina undantag.
Tackar nån mig efter omkörning så flashar jag oftast hellhjuset eller höjer näven om det är dagsljus och bra sikt. Blir jag själv framsläppt vid omkörning så kör jag vänster-höger blinkers som många andra här verkar göra. Ja, det är trevligt med hövlighet och moral i trafiken.

BMW M5 (2000)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 december 2013 · 3 929 Inlägg

Hyttar med näven och ser jävligt sur ut.

Eller så tar jag bara och blinkar höger - vänster - höger - vänster.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
alain www.bimmerpower.org
3 december 2013 · 3 995 Inlägg

Blinka 1 gång höger en gång vänster.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
jetta16v
3 december 2013 · 1 534 Inlägg

Vanligtvis blinkar jag höger-vänster-höger om jag blivit framsläppt och vill tacka.

Kör jag en bil med komfortblinkers kör jag varningsblinkers 1 eller 2 blinkningar.

Är det någon som tackar så blinkar jag till med helljuset 1-2 gånger..

Brukar dock väldigt sällan tacka med "handen genom bakrutan", inte alltid det syns och så tycker jag det ser lite löjligt ut roll

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang