Hur hälsar/tackar ni i trafiken

Andromeda Rumpmas
3 december 2013 · 3 860 Inlägg

Danne_nkpg skrev:
Är det kanske bara jag som stör mig på när folk blinkar tack med varningsblinkers?

Jag tar det som att det är nått fel på mitt fordon och måste stanna, varför ska man annars använda just Varnings blinkersen?

Tänker jag fel? tongue

Nej, jag tänker också så.

Höger-vänster-blink. Har man tur får man ett helljusblink tillbaka.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Andromeda Rumpmas
3 december 2013 · 3 860 Inlägg

tonimakaroni skrev:

Vettemannen skrev:

tonimakaroni skrev:

Brukar vara så att när man har komfortblinkers så blinkar man 3 gånger vid bara "1blink" annars.
Så det hade slutat med att man blinka 3 gånger åt ett håll, därav använder nog flera varningsblinkers wink

Vad är komfortblinkers?

/Benny

Innan läget man blinkar hela tiden så blinkar man ju annars bara 1 gång, tar du det läget på en nyare bil så blinkar du 3 gånger istället.

Borde det inte funka att ratta snabbt mellan ytterlägena på blinkersspaken för att få en blink i vardera riktning då? Men det blir ju till att röra handen flera centimeter extra då i och för sig.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Andromeda Rumpmas
3 december 2013 · 3 860 Inlägg

jetta16v skrev:
Brukar dock väldigt sällan tacka med "handen genom bakrutan", inte alltid det syns och så tycker jag det ser lite löjligt ut roll

Jag är lite för orolig att någon man kanske legat bakom en bit ska uppfatta det som att jag räcker finger.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 december 2013 · 3 929 Inlägg

Andromeda skrev:

Danne_nkpg skrev:
Är det kanske bara jag som stör mig på när folk blinkar tack med varningsblinkers?

Jag tar det som att det är nått fel på mitt fordon och måste stanna, varför ska man annars använda just Varnings blinkersen?

Tänker jag fel? tongue

Nej, jag tänker också så.

Höger-vänster-blink. Har man tur får man ett helljusblink tillbaka.

Exakt, det är ju standard det där. Varför ska folk komma med egna idéer när det finns något som fungerar?

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Andromeda Rumpmas
3 december 2013 · 3 860 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

Andromeda skrev:

Danne_nkpg skrev:
Är det kanske bara jag som stör mig på när folk blinkar tack med varningsblinkers?

Jag tar det som att det är nått fel på mitt fordon och måste stanna, varför ska man annars använda just Varnings blinkersen?

Tänker jag fel? tongue

Nej, jag tänker också så.

Höger-vänster-blink. Har man tur får man ett helljusblink tillbaka.

Exakt, det är ju standard det där. Varför ska folk komma med egna idéer när det finns något som fungerar?

Lite som hur man blinkar i rondeller, alla ska ha sitt eget sätt tongue

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 december 2013 · 3 929 Inlägg

Andromeda skrev:

Thunderbird88 skrev:

Andromeda skrev:

Nej, jag tänker också så.

Höger-vänster-blink. Har man tur får man ett helljusblink tillbaka.

Exakt, det är ju standard det där. Varför ska folk komma med egna idéer när det finns något som fungerar?

Lite som hur man blinkar i rondeller, alla ska ha sitt eget sätt tongue

Rondellen är en raksträcka och man blinkar när man ska ur!

Då har jag fått mitt sagt.. lol

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
DasAuto
3 december 2013 · 2 751 Inlägg

Använder varningsblinkers eller räcker upp handen bara.

Dock en sak man saknar i Sverige som praktiseras rätt ofta runt Medelhavsländerna är att folk blinkar till en när polisen tar kontroller längre fram. Kan tyckas fel, men med många poliskontroller så bidrar detta med att de flesta kör lugnt.

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
Andromeda Rumpmas
3 december 2013 · 3 860 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

Andromeda skrev:

Thunderbird88 skrev:

Exakt, det är ju standard det där. Varför ska folk komma med egna idéer när det finns något som fungerar?

Lite som hur man blinkar i rondeller, alla ska ha sitt eget sätt tongue

Rondellen är en raksträcka och man blinkar när man ska ur!

Då har jag fått mitt sagt.. lol

Haha, egentligen borde man få en varning för att dra upp den diskussionen igen cool

Jag är nöjd så länge man inte börjar blinka vänster och sedan fortsätter med det även när man kör ur rondellen.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Andromeda Rumpmas
3 december 2013 · 3 860 Inlägg

DasAuto skrev:
Använder varningsblinkers eller räcker upp handen bara.

Dock en sak man saknar i Sverige som praktiseras rätt ofta runt Medelhavsländerna är att folk blinkar till en när polisen tar kontroller längre fram. Kan tyckas fel, men med många poliskontroller så bidrar detta med att de flesta kör lugnt.

Jag tycker att det känns dumt att varna alkisar/ pundare och folk med trafikodugliga fordon om en poliskontroll. Kör man bara för fort får man ta böterna helt enkelt, det är ändå en medveten risk man tar.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
OpelP1
3 december 2013 · 1 412 Inlägg

Jag brukar kasta ut en näve med pappspik bakåt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang