5763
Sök

Motorbyte i PV

3 Inlägg
13 november 2006
Trådstartare
Jag har kollat runt och försökat att få info från SFRO, Bilprovningen, en massa forum... men jag får inga vettiga svar.
Så jag postar här och ser om jag kan få någon info.

Jag äger en PV 544 -60, B16, 6 voltare. Nu så funderar jag på att göra ett motor och växelådsbyte + att även ändra från 6 volt till 12 volt... givetvis

har tänkt att byta till b18 eller b20, och det jag behöver info om är vad jag skall tänka på och hur får jag bilen godkänd senare, måste tex SFRO vara inblandade ?

tacksam för info

/ / "Bäddsatsen gör att vagnen går snabbt och lätt att bädda. Sätena kommer i plan med varandra vilket gör att man sover som på en spiralmadrass"

1 Inlägg
13 november 2006
jag tyker du ska strunta i att få den gotkänd ......det är bara och byta motor när man ska besikta bilen ......men det är alltså det jag tyker men det kanse inte du tyker

min volvo 740

197 Inlägg
13 november 2006
skall inte vara några problem vid besiktining dom ser ingen skillnad på en b16 eller en b20

Vart jag mig i världen vänder skall jag göra svarta ränder...

3 Inlägg
13 november 2006
Trådstartare
chrillemk2gti skrev:
skall inte vara några problem vid besiktining dom ser ingen skillnad på en b16 eller en b20

Problemet är väl vxl lådan

/ / "Bäddsatsen gör att vagnen går snabbt och lätt att bädda. Sätena kommer i plan med varandra vilket gör att man sover som på en spiralmadrass"

21 761 Inlägg
13 november 2006
Om du ska konvertera till 12V så innebär det en hel del arbete med alla elprylar, är ju inte bara att slänga i en ny generator och nytt batteri.

Har du även testat Amazonforumet? Där borde du få hyffsade svar.

Sök