Ta bort olja från betonggolv

Emil16
2 december 2013 · 154 Inlägg

Hej råkade sparka u en liter spill olja på garage golvet torkade upp det värsta med papper sedan va jag dum nog att slänga på vatten för att skrapa bort det sista till brunnen någon som har något tips på hur jag ska få bort det sista på ett ganska stort område:|

Volvo 940 Jag rullar
Eric91
2 december 2013 · 337 Inlägg

Blir fläckar av olja på betong går aldrig att få bort helt vad jag vet.

Germax
2 december 2013 · 12 086 Inlägg

Hälla på vatten på olja för att skrapa bort det till brunnen? Inte många rätt där du.

Oljan går inte att få bort, är man snabb att suga upp det mesta kan man slipa betongen på ytan för att få bort det missfärgade skiktet.

Emil16
2 december 2013 · 154 Inlägg

Nä man kan handla på de mest korkade sätt ibland hmm att det blir fläckar spelar ingen roll vill bara ha bort det hala

Volvo 940 Jag rullar
Kollan
2 december 2013 · 618 Inlägg

Skynda och köp  någon typ av bsorb, finns på bl.a. Tools,, kanske biltema?

Det är ett grus som absorberar oljan sås att du kan sopa bort resterna. Vi har använt det i vårat garage i 15 år innan vi målade golvet i somras.

Emil16
2 december 2013 · 154 Inlägg

Okej va kostar det för 4-5 liter

Volvo 940 Jag rullar
volvochefen
3 december 2013 · 514 Inlägg

kutterspån funkar fint, blir ju visserligen kvar en synlig fläck efteråt. Men man får bort de kladdiga o hala

Senast redigerat av volvochefen (3 december 2013)

Volvo 945 "tdi" (1992)
habomaster
3 december 2013 · 463 Inlägg

Innan jag lade kakel tvättade vi med Yes samt med målartvätt. Fläckarna går inte få bort men det kändes inte kladdigt efteråt.

Maffia
5 december 2013 · 383 Inlägg

Köp avfettning och häll på och låt det verka sen på med något som kan suga upp det tex absorb, sågspån eller liknande sen är det bara att sopa upp det, upprepa om det behövs.

Emil16
5 december 2013 · 154 Inlägg

Körde bara sågspån här om dagen gick gör fint

Volvo 940 Jag rullar
Noisehero Outlaw
6 december 2013 · 178 Inlägg

Sugmatta är bättre än det som nämns i tråden.
Det är det vi har på jobbet och kan jag säga att det hamnar glykol, hydraulolja, motorolja och transmissionsolja på golvet varje dag. Så lägger man ut en bit av mattan som är perfererade i fyrkanter så den täcker fläcken. Låt den dra sig lite så är golvet torrt under när man kastar mattan. Hur smidigt som helst istället för att hålla på och böka runt med sågspån som dammar osv.

Vi har betonggolv på jobbet, dock kan det vara så att våra golv är såpass mättade efter allt spill.

Finns att köpa på bal från typ Swedol eller Ahlsell.

Senast redigerat av Noisehero (6 december 2013)

Diesel, pilsner & hemkört
P-K Everyday´s my birthday, cause bitches love cake.
9 december 2013 · 501 Inlägg

på skolan så brukar vi ta kattsand alltså sand som absorberar det. sen får det ligga ett tag och sen sopar vi upp det. om det inte hjälper helt så häller vi tvättmedel på det och sen låter det dra och sen kör med skrapa och skurmaskin smile

Stil>Funktion
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang