har en saab 9-5 aero 02 ägt i 2 år ,efter 1 år blev lite ändringar utvändigt och invändigt , ett år senare har jag börjat renovera och trimma bilen kommer på lite egna ideer och får ibland lite tips ))) hoppas att få några läsare... Visa mer
När du ändå håller på, se till att byt ut kablaget till pumpen! Originalkablarna är ruggigt klena, jag har själv eldat kablarna i min med lite kraftigare pump...
På bilden ser du originalkablage (kabeln har brunnit av i den där plastklumpen) vs dom nya kablarna (6mm2) jag drog ner i armaturen. Skaplig skillnad...
När du ändå håller på, se till att byt ut kablaget till pumpen! Originalkablarna är ruggigt klena, jag har själv eldat kablarna i min med lite kraftigare pump...
På bilden ser du originalkablage (kabeln har brunnit av i den där plastklumpen) vs dom nya kablarna (6mm2) jag drog ner i armaturen. Skaplig skillnad...
tack för tipset men har gjort det när jag byte pump från original till walbro 255
och det var lite dåligt med spridarna , jag har ju beställt dom 2013 08 23 och idag tänkte jag på låg och högohmig ) och då hade jag beställt fel / så imon får jag svar om jag kan byta mina delphi 998cc låg mot bosch 1700 cc hög , dom är inte tillverkad för e85 men folk brukar köra med dom ändå , och har läst lite å nätet att dom funkar bra )
Tänk på att med så stora spridare lär du få problem med att den går fett på låglast, dom som mappar kommer få det kul..
Det ska inte vara några som helst problem med dessa spridarna på låglast. Ung lika lätta som 875cc dekka.
Så kör på du kaliapi. Det är nordic som mappar sen eller?
Med tanke på att spridaren flödar väldigt mycket mer än 875'orna så kräver det att den lägsta öppningstid som spridaren "klarar av" är bra mycket lägre än deka-spridarna. 630cc har ju problem med detta redan. Det finns ju en anledning till varför dom riktigt seriösa byggarna bygger med dubbla spridarrader, en rad för låglast, en rad för POWAH!