5247
Sök

Renault Clio, 98 Styrservon sönder under körning

6 Inlägg
3 december 2013
Trådstartare
Hej, Min bror var ute och körde med bilen igår och helt plötsligt började batterilampan lysa rött, STOP började lysa samt att bilen blev väldigt trögstyrd ( styrservon om gått?) När jag skulle gå ner och testa bilen imorse så var de fortfarande samma problem med den. Någon som vet vad detta kan vara?

Tack på förhand!

2 763 Inlägg
3 december 2013
frankhoe skrev:
Hej, Min bror var ute och körde med bilen igår och helt plötsligt började batterilampan lysa rött, STOP började lysa samt att bilen blev väldigt trögstyrd ( styrservon om gått?) När jag skulle gå ner och testa bilen imorse så var de fortfarande samma problem med den. Någon som vet vad detta kan vara?

Tack på förhand!

aggregatremmen har gått av troligtvis! smile

Volvo - For Life

6 Inlägg
3 december 2013
Trådstartare
Och hur/vart sitter denna? smile inte världens vassaste på bilar

2 763 Inlägg
3 december 2013
frankhoe skrev:
Och hur/vart sitter denna? smile inte världens vassaste på bilar

Den ska sitta bredvid kamremmen ungefär smile

Volvo - For Life

Forummoderator
18 440 Inlägg
4 december 2013
BOLIN_ skrev:
frankhoe skrev:

Tack på förhand!

Förr sa man fläktrem om det kan hjälpa. Tänk på att bilen inte laddar i nuläget.

2 763 Inlägg
4 december 2013
Dieselsmurfen skrev:
BOLIN_ skrev:
frankhoe skrev:

Tack på förhand!

Förr sa man fläktrem om det kan hjälpa. Tänk på att bilen inte laddar i nuläget.

Sant, men de var ju på den tiden då fläkten drevs av den remmen, de gör ju inte en elfläkt tongue

Volvo - For Life

2 253 Inlägg
4 december 2013
Nehej så kan det vara, detta med fläkten.

Men generatorn, AC:n (om finnes), styrservopumpen, o ev vattenpumpen drivs på många bilar av en separat drivrem.... inte kamrem.

Är väl bara att bemöda sig och kika under huven och se om det finns några remhjul som går att snurra på med bara fingrarna. Då är drivremmen garanterat av.
Byt innan du startar motorn igen. För drivs vattenpumpen av remmen, som ev är av, ja, då blir det till att gräva ordentligt i plånboken.
Senast redigerat av Meaganeowner (4 december 2013)

6 Inlägg
4 december 2013
Trådstartare
Tackar så mycket jag öppnade huven och ja där hängde någon rem helt sönder, satt vid sidan av motorn typ. Är de drivrem?

isf vart hittar jag en till en 98 årsmodell clio och går de byta själv?

2 763 Inlägg
4 december 2013
frankhoe skrev:
Tackar så mycket jag öppnade huven och ja där hängde någon rem helt sönder, satt vid sidan av motorn typ. Är de drivrem?

isf vart hittar jag en till en 98 årsmodell clio och går de byta själv?

Stämmer bra! smile Närmaste mekonomen eller liknande bör kunna fixa det till dig! Det går att fixa själv om man vill smile

Volvo - For Life

6 Inlägg
4 december 2013
Trådstartare
Okej tackar så mycket för hjälpen smile

2 763 Inlägg
4 december 2013
frankhoe skrev:
Okej tackar så mycket för hjälpen smile

Ingen orsak! smile

Volvo - For Life

Sök