Ah som sagt jag fick igång bilen för att jag upptäckte att ett överbelastningsrelä va trasigt så bytte det. sen gick den igång men sen så såg jag att det knappt va nå vatten eller olja i den. så åkte och hämtade och hällde i. då när jag hade hällt i det så starta den inte. tänkte då att det kanske var för att batteriet va dåligt så satt då på en start hjälp men det hjälpte ju inte så då gick jag och lyssnade på pumpen och den låter men den låter jävligt svagt så då funderar jag på om det är pumpen som är slut
Ah som sagt jag upptäckte att ett överbelastningsrelä va trasigt så bytte det sen gick den igång men det öva knappt nå vatten eller olja i den så åkte och hämtade och hällde i då när jag hade hällt i det så starta den inte tänkte då att det kanske va för att batteriet va dåligt så satt då på batteri hjälp och man har att bilen är liksom på gränsen till att starta men startar ändå inte kan det va soppa pumpen som gav upp man hör den om man ligger i bak men på mina andra 850 bilar kan man sitta i kupén och höra pumpen tänkte eftersom dom ger ju upp efter 10000 mil pumparna och bilen har gått 29600 mil tacksam för svar
Va?
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Den har inga felkoder men pumpen ger ju inga felkoder heller tänkte först att det kanske va kamremmen som hoppade fel eller nåt annat mysko men det verkar typ va pumpen efter som det är så dåligt tryck
va länge sen jag åkte 850 dynga . men den jag hade va pumpen lite mupp på. och blev klenare och klenare för varje dag som gick tills den total stannade symptomen. va att den startade segare och segare för varje gång. köpte ny pump för en 300 lr nått sånt på skruvat.se slängde i pisset den funkade som den skulle igen sen va de bara och sälja. då va de fabriks pumpen som hade gett upp efter 25 k mil
va länge sen jag åkte 850 dynga . men den jag hade va pumpen lite mupp på. och blev klenare och klenare för varje dag som gick tills den total stannade symptomen. va att den startade segare och segare för varje gång. köpte ny pump för en 300 lr nått sånt på skruvat.se slängde i pisset den funkade som den skulle igen sen va de bara och sälja. då va de fabriks pumpen som hade gett upp efter 25 k mil
Och detta kallar du "dåligt"?
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
va länge sen jag åkte 850 dynga . men den jag hade va pumpen lite mupp på. och blev klenare och klenare för varje dag som gick tills den total stannade symptomen. va att den startade segare och segare för varje gång. köpte ny pump för en 300 lr nått sånt på skruvat.se slängde i pisset den funkade som den skulle igen sen va de bara och sälja. då va de fabriks pumpen som hade gett upp efter 25 k mil
Och detta kallar du "dåligt"?
jepp för 850 modellen överlag är ren dynga grabben här i tråden kan ju skratta sig lycklig att man inte gav mer än 500 för den
va länge sen jag åkte 850 dynga . men den jag hade va pumpen lite mupp på. och blev klenare och klenare för varje dag som gick tills den total stannade symptomen. va att den startade segare och segare för varje gång. köpte ny pump för en 300 lr nått sånt på skruvat.se slängde i pisset den funkade som den skulle igen sen va de bara och sälja. då va de fabriks pumpen som hade gett upp efter 25 k mil
Och detta kallar du "dåligt"?
jepp för 850 modellen överlag är ren dynga grabben här i tråden kan ju skratta sig lycklig att man inte gav mer än 500 för den
Så tack vare att du har ägt en som förmodligen har misskötts år efter år, så är hela 800-segmentet dynga. Jo men då vet vi det.
I så fall antar jag automatiskt att 200-serien..ja 900-serien också är dynga, för dom har du ju både haft och haft problem med också?
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
allt över 20000 mil för en sådan pump är helt okej,för dom ger upp nånstans därefter,det gjorde det på pojkens bil med....gick hur bra som helst när man provkörde den för att sen på hemvägen bara dö...då gav pumpjävulen av mitt på motorväg,så det blev bogsering bytte den nu går hans bil som en klocka.
allt över 20000 mil för en sådan pump är helt okej,för dom ger upp nånstans därefter,det gjorde det på pojkens bil med....gick hur bra som helst när man provkörde den för att sen på hemvägen bara dö...då gav pumpjävulen av mitt på motorväg,så det blev bogsering bytte den nu går hans bil som en klocka.
hade en som gick klockrent tills man åkte in på macken och tankade sen var den död.. tog en stund och några öppningar av tanklocket så gick den som vanligt igen.
men bara när man tankade aldrig annars
ibland kan man bli galen på dessa pumpar. fast fördelen att du byter ut den på 15-20minuter säkert kortare om man bytt ett par