Projekt Garagerenovering

Håller på att ställa iordning mitt garage i min nyinköpta villa. Detta för att jag inom ett par månader kommer hämta en nytillverkad A-ford ram och en nygjuten 31'a tudor som under närmsta åren ska byggas ihop.
  • 40 Följare
  • 43 579 Visningar
  • Uppdaterades senast 24 februari 2014
simonfalun Mångfifflare
4 februari 2014 · 299 Inlägg

Jag lägger en prenumeration här! big_smile

BMW 525iT "E61" (2005)
Land Rover Discovery I "Grumpy" (1991)
quinna 50% Uppfinnar-Jocke, 50% Dynamit-Harry
5 februari 2014 · 1 301 Inlägg

Eksak skrev:
kom att tänka på en sak nu när man sitter här ute i garaget själv.. se verkligen till att plattorna är det måttet det ska vara... när jag la golvet i badrummet här så visade det sig att det fattades ca 1-2 mm på ena sidan.. så kolla det lite extra noga.. för man blir inte glad när man upptäcker det för sen ;D

Har faktiskt kollat och plattorna är 296,5mm, så man har alltså räknat på att dom blir 300mm MED fogens bredd. Utrymmet är exakt 355cm brett så jag kommer få kapa alla plattor längs med hela långsidan va det verkar.

Problem är till för att lösas, och lösningar är till för att revolutioneras.
www.dinjacka.se - Kläder för dig som vill bli igenkänd!
Snappz
5 februari 2014 · 77 Inlägg

Att kapa plattor är lätt om det bara är ett rakt spår att kapa och man har en kakelkap, rekommenderas om du inte redan har en att du hyr eller lånar. kostar annars typ hundringen på jula

Blir värre om du ska kapa ett hörn eller liknande, då kan man få trixa lite.

quinna 50% Uppfinnar-Jocke, 50% Dynamit-Harry
5 februari 2014 · 1 301 Inlägg

Snappz skrev:
Att kapa plattor är lätt om det bara är ett rakt spår att kapa och man har en kakelkap, rekommenderas om du inte redan har en att du hyr eller lånar. kostar annars typ hundringen på jula

Blir värre om du ska kapa ett hörn eller liknande, då kan man få trixa lite.

Iochmed att det är granitklinker med lite struktur går det inte bara med vanlig kakelkap, utan det blir att hyra ett vattenkyld diamantsågbord för klinker hos typ Ramirent.

Problem är till för att lösas, och lösningar är till för att revolutioneras.
www.dinjacka.se - Kläder för dig som vill bli igenkänd!
Snappz
5 februari 2014 · 77 Inlägg

jaha okej, ja givetvis, det tänkte jag inte, tänkte bara vanligt kakel! ja men om du hyr ett sånt så är det ju inga problem! Körde med vinkelkapen med diamantklinga när jag la golvet i köket, bor ju i lägenhet så fick göra det utanför lägenheten på asfalten, mindre uppskattat av grannarna kanske xD

BmwJimmy Tüsk / JDM
5 februari 2014 · 262 Inlägg

Trevligt med lite garage projekt "for a change" wink Lycka till med bygget! Kommer följas!

BMW E91 320D "Diesel Doris" (2009)
tommyhjortasen
5 februari 2014 · 1 049 Inlägg

Om klinkersen håller en tjocklek under 8 mm ska det gå med en klinkersrits/knäckare. Du måste förstås dra ritsen ett antal gånger på  varje platta och ha ett plant mothåll när du knäcker dem. En vattenkyld diamantkap tar en stund på sig, fast klart, det är ett överlägset verktyg.

Cortina1
9 februari 2014 · 1 026 Inlägg

Blir ett härligt garage detta ! Måste se hur detta slutar ....

quinna 50% Uppfinnar-Jocke, 50% Dynamit-Harry
23 februari 2014 · 1 301 Inlägg

Ursäkta det långa uppehållet sen förra uppdateringen.

Jag har i grova drag jobbat ihjäl mig. Klinkersprojektet visade sig vara ett alldeles för stort och slitsamt projekt för den tidsram jag hade satt upp för mig själv. Jag är helt förstörd i rygg och händer och har dragit på mig nån förslitningsskada i armarna som gör att underarmarna och händerna somnar när jag knyter nävarna :S Men men... nu är det klart. Väldigt missnöjd med fogen som fick för sig att bli väldigt ojämn i färgen, och rent av nästan helt vit på vissa ställen trots att den ska vara grafitgrå. Men hur som helst. Klart är det.

Sen har jag gjort klar min bänkskiva och även tröskellisten vid dörren. Dessa är nu klädda med rostfri plåt. Riktigt nöjd med detta. Kommer gråta den dagen jag ska borra hål i den för att montera ett skruvstycke tongue

Här kommer ett par bilder på framgångarna.

http://i50.photobucket.com/albums/f305/Quinnan/Projekt%20Garage/2014-02-21171818_zps151d7b9a.jpg

http://i50.photobucket.com/albums/f305/Quinnan/Projekt%20Garage/2014-02-21171849_zps60247571.jpg

http://i50.photobucket.com/albums/f305/Quinnan/Projekt%20Garage/2014-02-21171859_zpsfb764c7d.jpg

http://i50.photobucket.com/albums/f305/Quinnan/Projekt%20Garage/2014-02-21171920_zps4e7c64a8.jpg

http://i50.photobucket.com/albums/f305/Quinnan/Projekt%20Garage/2014-02-22154603_zps44d8fb54.jpg

Det som är kvar är att måla insidan på garageporten. Den ska INTE vara brun tongue Sen ska elcentralen kopplas klart och det ska dras lite silikon i hörnen.

Nu ska Projekt Hot Rod påbörjas. Återkommer med en länk till denna projekttråd inom kort.

Problem är till för att lösas, och lösningar är till för att revolutioneras.
www.dinjacka.se - Kläder för dig som vill bli igenkänd!
jonas7511
23 februari 2014 · 64 Inlägg

Ser riktigt trevligt ut har själv liknande stil i garaget och det är trevligt skulle länkat bilder tidigare men är helt kass på datorer !
Då blir det jukebox o dyligt så småningom med kanske?

Volkswagen transporter "crossbussen" (2006)
Sunken-NSR NO SHAME RACING CREW
24 februari 2014 · 162 Inlägg

Blev sjukt bra! Tråkigt med armarna..

För att bli gammal och erfaren måste man vara ung och galen.
/ Sunken
BMW M3 "2 fun 2 be good" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang