en till bur fråga

Lennstrom
14 november 2006 · 191 Inlägg

tänkte bygga bur till min 200sx. undrar bara om man MÅSTE använda sig av de där ritningarna på burar som finns eller får man göra lite eget liksom, liksom måste man ha exakta måtten som dom har ? tänkte ju böja å svetsa å göra ALLT själv

Paying someone to do all the work on your car and feeling proud when it runs a fast time is like paying someone to have sex with your wife and feeling proud when she has his baby
"Den som ingen turbo har, den får åka utan bar"
Nissan Skyline R32 GTR "HKS Edition" (1991)
Tessan s2
15 november 2006 · 58 Inlägg

när jag regbes min s2 med bur va jag tvungen o visa intyg på buren samt vem som bockat..inte säkert allt bes gubbbar kräver det men jobbigt om buren sitter där o dom vill ha det

Lennstrom
15 november 2006 · 191 Inlägg

okej men måste de va en typ "licensierad" kille som bockar? altså nån som har licens typ papper på att dom kan de? både min far och min bror har gått kurs där de fått lära sig att bocka rör och sen svetsa kan man göra själv men min polare sa att han trodde att man måste ha godkända svetsningar också?

Paying someone to do all the work on your car and feeling proud when it runs a fast time is like paying someone to have sex with your wife and feeling proud when she has his baby
"Den som ingen turbo har, den får åka utan bar"
Nissan Skyline R32 GTR "HKS Edition" (1991)
BoostLogic
19 november 2006 · 272 Inlägg

Ring till SBF's besiktningsmän i ditt område och kolla med dom för det är ändå dom som kommer och besiktar buren sen. Då dom ska kolla vilken brottgräns det är och vart det går av, samt kolla svetsfogarna. Så det gäller att du kan det med svetsa för att få det godkänt.

Rekomenderar dig att läsa det här, står b l a hur buren ska vara byggd osv! Antar att det är dragracing du funderar?

http://web.sbf.se/regler/visaregler.php?id=1
http://www.sbf.se/bes.php?kat=1033

Senast redigerat av BoostLogic (19 november 2006)

Projekt 900hk 2JZ-GTE
www.jleracing.se - Tuningdelar till ett bra pris
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang