Saab_2takt skrev:
Ja men de är klart att gamla saabar skalll modifieras lite grann!

Helst när det är lite sådan små pill, tyckte din ide var cool

Belysning för fötterna va ingen dålig ide det häller!
Tack

Instegsbelysningen kan du göra enkelt....
Ant med dessa från BMW 5 serie (E39)
![http://billedeupload.dk/images/7TsYy.jpg]()
![http://billedeupload.dk/images/pEgbj.jpg]()
Eller med dessa lite mindre från BMW 3 serie (E36)
![http://billedeupload.dk/images/mrNzW.jpg]()
![http://billedeupload.dk/images/7o6.jpg]()
Dom sitter uppe under solskydden på bilarna -
och fördelen med dom är 2
1 - Är tunna och får lätt plats
2 - Dom har samma färg som innertaket på bilarna dom sitter i

Sen när du ändå håller på där -
varför inte också göra belysning nere i mittfacket/konsolen

![http://billedeupload.dk/images/kWFKh.jpg]()
Saab_2takt skrev:
Blir lite sugen och pröva din ide. Hur löste du dina svarta kontrollampor?
Måste ändå ta ner instrumentpanelen för att byta ut belysningen till glödlampor igen. Led lös inte så mycket

Det fixar du enkelt.
Enda du behöver göra, är att plocka dessa från instrumenthuset på bilarna MY 92 ->
![http://billedeupload.dk/images/HLYET.jpg]()
Du kan ha tur och även hitta dom på en sen MY 91.
Var lite aktsam bara när du lyfter ur dom -
så dom inte bryts av i hörnen.
Saab_2takt skrev:
Samt att undersöka varför hastighets nålen darrar när man kommer över 60 km/h.

Du har kvar din org hastighetsmätare i bilen efter du labbade med instrumenthuset ??
Det finns nämligen 2 olika sorter med brytpunkt omkring MY 88 och 89 -
men du skall ha denna varianten på din bil:
![http://billedeupload.dk/images/ki31M.jpg]()
Samt en wire med plast anslutning som även är låsningen på baksidan av mätaren.
Men har du rätt grejor, så kan det mycket väl vara själva wiren som spökar.