Denna 900 ska fixas till som ett förstabilsprojekt så den rullar en massa mil till! Kommer ta lite tid men får det göra! Satsar att få den någorlunda klar tills man får körkortet. Då denna skall köras till SaabFestivalen och... Visa mer
Blev en tur till till Barken Viking träffen. Mycket trevlig kväll och bra med fol! Precis det man behövde idag, gå runt där på hamnen och titta och prata om bilar Får putsa på lite mer inför nästa träff dock
Bjuder på två bilder från träffen i varje fall! Hittade också en fin bil att parkera bredvid
Blev en tur till till Barken Viking träffen. Mycket trevlig kväll och bra med folk! Precis det man behövde idag, gå runt där på hamnen och titta och prata om bilar Får putsa på lite mer inför nästa träff dock
Bjuder på två bilder från träffen i varje fall! Hittade också en fin bil att parkera bredvid
Simma lugnt!
Åh fansiken - där hamnade du i bra "ur" sällskap
Haha aa!
Tog och gjorde din modd med att sätta dit en lampa under stereon, blev grymt schysst! Blev fint med riktigt ljus från LED lampa Körde med den till träffen. Men idag när jag skulle flytta på bilen så möttes jag av ett litet moln av bit rök som kom ifrån nedre vänstra hörnet på instrumentpanelen Kanske blev lite överbelastat. Får ingen spänning på Brun/vita sladden som ger ström till bakgrundsbelysningen till värmereglagen samt min laddmätare. Kan dock reglera ljusstyrkan på instrumentbelysningen så halva linan på "Brun/vita" kretsen funkar. Får studerat Haynes boken lite så skall ta en titt på detta i morgon
Tog och gjorde din modd med att sätta dit en lampa under stereon, blev grymt schysst! Blev fint med riktigt ljus från LED lampa Körde med den till träffen. Men idag när jag skulle flytta på bilen så möttes jag av ett litet moln av bit rök som kom ifrån nedre vänstra hörnet på instrumentpanelen Kanske blev lite överbelastat.
Och nu gjorde du som jag skev tildl. - monterade den på säkert avstånd från evt stereo etc etc därnere ??
Säkerligen en bit av "kretskortet" bakom instrumentpanelen som brunnit.
Stämmer bra det! Fick det lagat lite provisoriskt men när jag väl kommer till en skroten så skall jag ta och skaffa mig ett "nytt" kretskort. Skäms lite för den fula lagningen Men nu funkar det igen i varje fall
Såg ut såhär på ett par ställen:
Samt såhär blev det efter lagningen: sladdarna använde jag som bypass på alla ställen där det hade blivit lite varmt.
plankan skrev:
Saab_2takt skrev:
Tog och gjorde din modd med att sätta dit en lampa under stereon, blev grymt schysst! Blev fint med riktigt ljus från LED lampa Körde med den till träffen. Men idag när jag skulle flytta på bilen så möttes jag av ett litet moln av bit rök som kom ifrån nedre vänstra hörnet på instrumentpanelen Kanske blev lite överbelastat.
Och nu gjorde du som jag skev tildl. - monterade den på säkert avstånd från evt stereo etc etc därnere ??
Annars är det lätt hänt det blir kortis
Japp japp! kortis har det blivit då plus banan på "kretskortet" hade brunnit. Stereon var kanske 4 cm från lampan som närmast men man vet ju aldrig. Nu när jag gjorde om de hela så tog jag och satte minus på den stora metallbiten som håller lampan (tänkte inte på detta förr ). Samt för extra säkerhet så satte jag en bit silvertejp över hela lampan så inget kan få kontakt med den Vi får hålla tummarna att det håller
Senast redigerat av Saab_2takt (26 september 2014)
Har ett nästan helt instrument kluster liggandes till en og. Kretskortet är helt. Nåt av intresse?
Intressant! Vilken årsmodell kommer den ifrån ? --------------------------------
Update!
Var hos grannen idag och lånande hans lyft för att byta transmissions oljan samt fixa till bak axel så den såg lite finare ut Blev awsome! Nu körde jag visserligen inte den hem men enligt farsan så vad växlingen mycket bättre än de var förr Måste köra i morgon Nästan 21 000 mil och 23 år sätter sina spår i oljan
Lite bilder på de:
(skall byta bränsle filter efter bess då jag förhopsnings vis har körkortet så jag kan börja få den gå på etanol då )
Simma lugnt!
Senast redigerat av Saab_2takt (26 september 2014)
Blir det onsdagsträffen vid kajen idag eller? Funderar på om man skulle åkt in Vilken tid börjar det?
Ja de tror jag nog, det är ju fint väder så jag åker dit i varje fall Självklart att du skall åka dit! Kommer själv vara där vid 18 tiden men har för mig att dom öppnar 17:30
Ja om man svänger av vid bårhultsmotet när man kommer från boråshållet och svänger mot vänster så att säga så går det ner en liten väg där med sånna där vilddjursräfflor i marken, där kör typ ingen så där kan man stå och vänta, vi kommer från andra hållet men kan ta ett aero-varv (extra roligt skämt till en saabägare ) och hämta upp dej så att säga där Vi kommer i frugans röda porsche 911.