2209
Sök

Volvo V70 -09 Styling / Uppfräshning

Tjenare! Nu har jag äntligen införskaffat mig en nyare bil än den förra. Den är väl i stort sätt helt original och ja, som förmodligen ni alla vet så vill man inte vara en i mängden. Man vill sticka ut lite :) Här kommer jag visa... Visa mer

- Always Faithful
132 555 Visningar
Projektet avslutat 3 april 2016
- Always Faithful
507 Inlägg
21 januari 2015
Trådstartare
Det är biltemas tonings spray, tro det eller ej! smile Köpte en sådan och en burk remover för eventuellt spill big_smile

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"

Högskoleutbildad däcksparkare
1 481 Inlägg
8 februari 2015
Mycket trevlig tråd! smile

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92

- Always Faithful
507 Inlägg
8 februari 2015
Trådstartare
Turbo-Fransson skrev:
Mycket trevlig tråd! smile

Tackar så mycket smile Står dock rätt still nu hmm

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"

723 Inlägg
8 februari 2015
Men det ska väl komma igång sinom tid?

Klicka gärna in och kolla projektet för min S40N 2010
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289970

- Always Faithful
507 Inlägg
8 februari 2015
Trådstartare
KALL3 skrev:

Jodå det kommer bli lite updates framåt våren smile Förhoppningsvis blir det något intressant!

723 Inlägg
9 februari 2015
Antinoxious skrev:
KALL3 skrev:

Jodå det kommer bli lite updates framåt våren smile Förhoppningsvis blir det något intressant!

Låter bra smile!

Klicka gärna in och kolla projektet för min S40N 2010
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289970

- Always Faithful
507 Inlägg
23 februari 2015
Trådstartare
Tjenare igen!

Ja nu var det dags för den efterlängtade uppdateringen, Väldigt spännande sådan! Bilen är sedan i morse inlämnad hos Volvo och kommer att förbli där ett par dagar.

Ska försöka fixa någon kreativ uppdatering hyfsat snart, Har bara inte haft någon lust eller tid för den delen smile

Bjuder så länge på en tvättbild!
https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193325/193325-821ef28988cb790595ee6c1cc1d97498.jpg

Stay tuned! cool

- Always Faithful
507 Inlägg
17 mars 2015
Trådstartare
Tjenare, En snabb update igen!

Bilen har fått helt nylackat tak, och dessutom en sprillans ny framruta smile

Ska dippa om grillen någon dag här, och sedan blir det väl sommardäck snart också smile Stay Tuned!

278 Inlägg
17 mars 2015
Antinoxious skrev:
Tjenare igen!

Ja nu var det dags för den efterlängtade uppdateringen, Väldigt spännande sådan! Bilen är sedan i morse inlämnad hos Volvo och kommer att förbli där ett par dagar.

Ska försöka fixa någon kreativ uppdatering hyfsat snart, Har bara inte haft någon lust eller tid för den delen smile

Bjuder så länge på en tvättbild!
http://www1.garaget.org/gallery/images/194/193325/193325-821ef28988cb790595ee6c1cc1d97498.jpg

Stay tuned! cool

Vad har hänt med bilen?!?!

Speed is everything, never hesitate! Det gör livet så mycket mer spännande!!

Självutnämnd chipskonnässör
2 571 Inlägg
17 mars 2015
Ny framruta är fan det bästa som finns! big_smile
Hoppas inte det är något allvarligt kärran är inne för?

Tada.wav

- Always Faithful
507 Inlägg
18 mars 2015
Trådstartare
Den hade fått fruktansvärt fula märken på taket... vet inte vad som hade hänt. Dessutom började det komma rost där i, Så jag kände att sådär kan man ju inte ha det.

Efter några samtal med försäkrings bolaget, och efter att jag lämnat in bilen på skadebesiktning så tog dom sig ann jobbet. smile

Under processen med omlackning av taket så knäckte dom min gamla ruta, så dom var illa tvungna att ge mig en ny smile Slut kostnaden på detta äventyret blev ca 16-17k Dock tog försäkringen allt utan självrisken såklart! smile

2 571 Inlägg
18 mars 2015
Ah då är jag med. Skönt att det gick smärtfritt iaf, man brukar ju höra raka motsatsen många gånger.
Och ny ruta är ju inte fy skam, något man borde göra med jämna mellanrum egentligen. Den där känslan av att det inte sitter någon ruta där överhuvudtaget är hur nice som helst. big_smile

Tada.wav

278 Inlägg
18 mars 2015
Antinoxious skrev:
Den hade fått fruktansvärt fula märken på taket... vet inte vad som hade hänt. Dessutom började det komma rost där i, Så jag kände att sådär kan man ju inte ha det.

Efter några samtal med försäkrings bolaget, och efter att jag lämnat in bilen på skadebesiktning så tog dom sig ann jobbet. smile

Under processen med omlackning av taket så knäckte dom min gamla ruta, så dom var illa tvungna att ge mig en ny smile Slut kostnaden på detta äventyret blev ca 16-17k Dock tog försäkringen allt utan självrisken såklart! smile

Alltid kul med nya upptäckter i lacken... själv har jag åter igen blivit pååkt på parkering med repor, färgskav och lackbortfall som resultat... har ingen aning bara NÄR detta hände. Upptäckte det när jag tvättade bilen för någon vecka sen. Är repor hela vägen från bakdäck till kanten till bakluckan (lite lagom luddigt)... hade det varit i plåten hade det blivit rejäl buckla, tror plasten gjorde att det inte syntes allt för mycket under skiten!!! mad

278 Inlägg
18 mars 2015
hyrbil skrev:
Ah då är jag med. Skönt att det gick smärtfritt iaf, man brukar ju höra raka motsatsen många gånger.
Och ny ruta är ju inte fy skam, något man borde göra med jämna mellanrum egentligen. Den där känslan av att det inte sitter någon ruta där överhuvudtaget är hur nice som helst. big_smile

Men AJ vad mycket ondare det första stenskottet efter 5 min gör!!!! roll

2 571 Inlägg
18 mars 2015
Hahahaha visst är det så! Samma dag jag lagat ett rejält stenskott så fick jag ett nytt på vägen hem. big_smile

Tada.wav

- Always Faithful
507 Inlägg
18 mars 2015
Trådstartare
Freddie: Usch! Inte kul att höra det där! Folk är verkligen helt talanglösa på parkeringar. Därför jag alltid ställer mig längst bort på alla parkeringar. Hellre gå lite längre än att trängas med alla Peugot förare vid entrén smile

Hyrbil: Jaa det är en underbar känsla helt klart smile Snacka om att se världen från en ljusare sida! Har dock klarat mig helt från stenskott nu under 2 veckor, helt otroligt då jag ändå åker motorväg ca 20-30 min till å från jobbet big_smile

- Always Faithful
507 Inlägg
20 april 2015
Trådstartare
Hej gott folk!

Det är nu dags för en uppdatering här snart, Då allting har strulat och dragit ut på tiden så har jag inte fått gjort nånting sedan bilen besiktades. Då jag enbart vart tvungen att ta bort toningen från baklysen. Så haft mycket att fixa och väldigt lite tid. Men nu denna veckan har jag gott om tid, och därmed ska jag hinna fixa med bilen smile

Hoppas det blir bra big_smile

Stay tuned, smile

278 Inlägg
20 april 2015
Antinoxious skrev:
Hej gott folk!

Det är nu dags för en uppdatering här snart, Då allting har strulat och dragit ut på tiden så har jag inte fått gjort nånting sedan bilen besiktades. Då jag enbart vart tvungen att ta bort toningen från baklysen. Så haft mycket att fixa och väldigt lite tid. Men nu denna veckan har jag gott om tid, och därmed ska jag hinna fixa med bilen smile

Stay tuned, smile

Spännande att du varit tvungen att ta bort din toning, när jag var inne så kommenterade de bara detta med att ; här har vi visst stylat lite... det blev ju bra!!

big_smile

- Always Faithful
507 Inlägg
20 april 2015
Trådstartare
FreddieL skrev:
Antinoxious skrev:
Hej gott folk!

Stay tuned, smile

Spännande att du varit tvungen att ta bort din toning, när jag var inne så kommenterade de bara detta med att ; här har vi visst stylat lite... det blev ju bra!!

big_smile

Haha ja usch! Men men, det är ju skillnad på folk och folk big_smile

2 571 Inlägg
20 april 2015
Jag slutade åka till Bilprovningen pga alla surpittar där, kör nu enbart hos Carspect, där jag numera blir ihågkommen varje år "åh jag ser att du gjort lite nytt med bilen, snyggt!" big_smile

Tada.wav

Sök