2095
Sök

Volvo V70 -09 Styling / Uppfräshning

Tjenare! Nu har jag äntligen införskaffat mig en nyare bil än den förra. Den är väl i stort sätt helt original och ja, som förmodligen ni alla vet så vill man inte vara en i mängden. Man vill sticka ut lite :) Här kommer jag visa... Visa mer

- Always Faithful
132 552 Visningar
Projektet avslutat 3 april 2016
723 Inlägg
20 september 2015
Ingen kommer ihåg en fegis wink Slår vad om att du fixar att borra i markeringarna som finns. Hur svårt kan det vara. När jag montera min på s40in så fanns det inga markeringar och ingen mall följde med så det blev att mäta och mäta och kontrollmäta innan man vågade borra. Men bra blev det! Så kör på!

robb192 skrev:
Slemrotta skrev:
robb192 skrev:

Det tar sig nog !
Har massa kul som väntar på montering till
Våran bil.. Men de tar emot att våga sätta borren i bilen själv ...

Jag borrade hål själv för vingen på min V70, det va inga som helst problem. finns 4 markeringar på luckan inifrån så att säga. Borra i center på markeringen så kommer det gå jättebra smile

jag är bra sugen!

äär dock liiiite feeeg att montera sånt själv!

Klicka gärna in och kolla projektet för min S40N 2010
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289970

Tokig 08a
1 019 Inlägg
20 september 2015
KALL3 skrev:
Ingen kommer ihåg en fegis wink Slår vad om att du fixar att borra i markeringarna som finns. Hur svårt kan det vara. När jag montera min på s40in så fanns det inga markeringar och ingen mall följde med så det blev att mäta och mäta och kontrollmäta innan man vågade borra. Men bra blev det! Så kör på!

robb192 skrev:
Slemrotta skrev:

Jag borrade hål själv för vingen på min V70, det va inga som helst problem. finns 4 markeringar på luckan inifrån så att säga. Borra i center på markeringen så kommer det gå jättebra smile

jag är bra sugen!

Om du kikar lite på mina bilder så sitter där en vinge numera big_smile

723 Inlägg
20 september 2015
robb192 skrev:
KALL3 skrev:

robb192 skrev:

jag är bra sugen!

Om du kikar lite på mina bilder så sitter där en vinge numera big_smile

Se där ja. Det blev nice! tummen upp!

- Always Faithful
507 Inlägg
22 september 2015
Trådstartare
Tjenare, Nu får det vara dags för en liten uppdateringen igen!

Det har hänt lite smått och gott nu här sista tiden, ingenting med utseende/prestanda utan bara tråkiga utgifter.

Först och främst, Oljud vänster fram... Hade bilen inne hos Volvo, Stötdämparen helt slut och utbytt.
2 veckor senare... Annat ljud uppstår vid fulla rattutslag åt båda hållen. Okej, in med bilen igen till Volvo, då visar det sig först och främst att personen som monterat mina sänkfjädrar (Mekonomen) hade satt fjäderbenstallrikarna? lite åt fel håll änna så dom knäppte/knäckte till varje gång man svängde. OCH dessutom satt fjädrarna upp å ner. Vet ej om det gör till eller från men det kändes dumt och åtgärdades såklart.

Nu idag är bilen precis hem kommen från STORA <--- Servicen och jag blev ungefär 7k fattigare smile Alltid lika roligt att vara bilägare.

Hoppas på en mindre smärtsam framtid för mig och bilen nu. Kan dock teasa er om att det kommer komma en liten utseende förändring här snart, Får se om det blir bra eller icke smile Nu ska jag ta mig en sväng till gymmet och slippa tänka pengar! Peace smile

Bild från sommaren 2014. Siktar på att återställa fälgarna nu under vinter perioden/om solen skiner! smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193325/193325-e2a01694df90d5e8dcc49164a5d3a92d.jpg

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"

- Always Faithful
507 Inlägg
27 september 2015
Trådstartare
Suck.

Skulle byta positions ljus på bilen då den på ena sidan spökade lite... gjorde som sist, drog i sladdarna till kontakten och då följde kontakten med ut... Men lampan låg kvar där inne i hålet... Försökte fiska ut den med en tång, men det var för trångt och vipps så låg den inne i lampan och den vill inte komma ut smile

Hur ska jag få ut den? Ser ingen annan lösning på det än att plocka isär hela jävla lyktan? Vilket jag inte är så sugen på att göra...

Någon med erfarenhet eller tips? smile

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"

723 Inlägg
27 september 2015
Jag gjórde likadant men jag tog en ståltråd typ najtråd och lirka så den hamna rätt och då kom den ut.
För om man försöker typ skaka ut den så kommer ju lampan på långa hållet över hålet men med hjälp av ståltråden så fick jag lampan att lägga sig imot ståltråden när den va igenom hålet och sen vinklade jag strålkastaren så lampan kunde åka ut ur hålet glidandes på ståltråden. Svårt att förklara men du kanske fattar. Men detta sättet var lätt och lampan va stor så du ska inte behöva plocka isär hela strålkasteren. Kan fixa bilder i värsta fall om du inte hänger med på vad jag menar smile Lycka till!!

- Always Faithful
507 Inlägg
27 september 2015
Trådstartare
KALL3 skrev:
Jag gjórde likadant men jag tog en ståltråd typ najtråd och lirka så den hamna rätt och då kom den ut.
För om man försöker typ skaka ut den så kommer ju lampan på långa hållet över hålet men med hjälp av ståltråden så fick jag lampan att lägga sig imot ståltråden när den va igenom hålet och sen vinklade jag strålkastaren så lampan kunde åka ut ur hålet glidandes på ståltråden. Svårt att förklara men du kanske fattar. Men detta sättet var lätt och lampan va stor så du ska inte behöva plocka isär hela strålkasteren. Kan fixa bilder i värsta fall om du inte hänger med på vad jag menar smile Lycka till!!

Tackar för tipset! Jag fick den lilla lampan att trilla med själva huvudet där dioderna sitter, den delen hamnade neråt i hålet, bara genom att skaka fram och tillbaka. Pillade lite med en ståltråd men ack nej, den ville inte komma ut. Petade lite till och så föll den tillbaka... Där ligger den nu och skäms. Medans mitt tålamod tog slut. Får se om jag ger mig på det igen nästa helg och provar med ditt sätt!

Självutnämnd chipskonnässör
2 571 Inlägg
27 september 2015
Haha fyfan, det där har jag råkat ut för två gånger. Har efter det inte satt i en LED som är "fyrkantig" eller vad man ska säga, kör nu bara på långa, platta och raka LED i positionsljuset, de kan inte fastna.
Hade såna här innan, varpå kanterna på LEDarna på sidorna gärna fastnar i hålet:
http://image.dhgate.com/albu_372677833_00-1.0x0/led-t10-5-smd-5050-white-auto-side-light.jpg

Bytte till sånahär och har aldrig haft problemet igen:
http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v0/1662166470_1/10pcs-lot-6-LED-SMD-5050-No-Polarity-Canbus-LED-194-LED-BULB-168-501-W5W.jpg

Kan kanske vara något att tänka på i framtiden. big_smile
Jag gjorde som så att jag vände lyktan fram och tillbaka för att få den till hålet varpå jag sedan tog en lång och smal näbbtång och drog ut den. Höll säkert på en timme första gången, en halvtimme andra gången. Så det går, ge inte upp! wink

Tada.wav

- Always Faithful
507 Inlägg
27 september 2015
Trådstartare
hyrbil skrev:
Haha fyfan, det där har jag råkat ut för två gånger. Har efter det inte satt i en LED som är "fyrkantig" eller vad man ska säga, kör nu bara på långa, platta och raka LED i positionsljuset, de kan inte fastna.
Hade såna här innan, varpå kanterna på LEDarna på sidorna gärna fastnar i hålet:
http://image.dhgate.com/albu_372677833_ … -light.jpg

Bytte till sånahär och har aldrig haft problemet igen:
http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v0/1662 … 01-W5W.jpg

Kan kanske vara något att tänka på i framtiden. big_smile
Jag gjorde som så att jag vände lyktan fram och tillbaka för att få den till hålet varpå jag sedan tog en lång och smal näbbtång och drog ut den. Höll säkert på en timme första gången, en halvtimme andra gången. Så det går, ge inte upp! wink

Haha ja du har så rätt så, visst har jag såna som du länkade på första bilden där. Får bli att försöka sig på att göra som du sa där, Förstår dock inte hur man ska få tag i nånting på lampan att nypa tag i med tången, då den ända delen som ville ner i hålet först är den delen med dioderna... Kanske kan nypa tag i den dioden på toppen, bära eller brista bara den kommer ut smile

2 571 Inlägg
27 september 2015
Exakt, tillslut blev jag så förbannad att jag bara slet ut skiten. Nu visste jag ju att jag hade en hel drös med reserv-LED och den var ju ändå paj (blinkade lite) så om den gick ännu mer sönder gjorde ju inget.

Tada.wav

- Always Faithful
507 Inlägg
27 september 2015
Trådstartare
hyrbil skrev:
Exakt, tillslut blev jag så förbannad att jag bara slet ut skiten. Nu visste jag ju att jag hade en hel drös med reserv-LED och den var ju ändå paj (blinkade lite) så om den gick ännu mer sönder gjorde ju inget.

Samma fenomen som min, en diod blinkade ibland. Blir att beställa från Kina någon dag här, rätt schyssta priser måste jag säga! smile

294 Inlägg
28 september 2015
Min trillade isär när jag försökte dra ut den med tång, det ligger en halv diodlampa i pljuset som inte går att få genom hålet????

- Always Faithful
507 Inlägg
28 september 2015
Trådstartare
Bilnorden skrev:
Min trillade isär när jag försökte dra ut den med tång, det ligger en halv diodlampa i pljuset som inte går att få genom hålet????

Usch! Ja då blir det värre om min skulle göra det med. Får hoppas folk inte märker sånt när dom köper bil! smile

1 361 Inlägg
23 november 2015
Du ser ut tt vara lite på latsidan på projekt tråden sista tiden ös på!

Kommer följas tongue

En norrlänning med en gnutta storhetsvansinne.

- Always Faithful
507 Inlägg
23 november 2015
Trådstartare
whose skrev:
Du ser ut tt vara lite på latsidan på projekt tråden sista tiden ös på!

Kommer följas tongue

Haha jodu, är riktigt lat med detta projekt. Har slut på idéer, å dessutom inte så sugen på att slänga ut mera pengar på den då jag förmodligen kommer att sälja den till våren! smile Men vi får se, annars kickar jag igång tråden till våren igen! smile

- Always Faithful
507 Inlägg
16 januari 2016
Trådstartare
Whatsup, dags för en update igen! Dock inte en av dom roligare sakerna.

Skulle ut och skotta snö för det hade snöat under natten, sedan igår kväll... ser nån konstig glasbit i snön på vår parkering å tänker vafan gör den här, man kan ju få punktering och tar upp den... inser då att den hålls ihop av toningsfilm, och ser att bilen ser ut såhär...

Antar att någon har en deathwish.
https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193325/193325-8bbcd79508371ae5c59c3359937f14d1.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193325/193325-e776c13c6410c76f81e86b4afe591976.jpg

Tokig 08a
1 019 Inlägg
16 januari 2016
Antinoxious skrev:

Skulle ut och skotta snö för det hade snöat under natten, sedan igår kväll... ser nån konstig glasbit i snön på vår parkering å tänker vafan gör den här, man kan ju få punktering och tar upp den... inser då att den hålls ihop av toningsfilm, och ser att bilen ser ut såhär...

http://www1.garaget.org/gallery/images/194/193325/193325-8bbcd79508371ae5c59c3359937f14d1.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/194/193325/193325-e776c13c6410c76f81e86b4afe591976.jpg

Så vi ska ut och lyncha någon ? big_smile

trist som fan när det händer..
varit med om det någon gång.. fan va grinig man är ..

2 030 Inlägg
16 januari 2016
Men fyf*n vad tråkigt! Blir så matt att folk inte kan låta andras saker vara!!!!
Hoppas ni kan få tag på avskrapet som gjorde det..

Vi hoppas på roligare uppdates framöver smile

Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.

- Always Faithful
507 Inlägg
16 januari 2016
Trådstartare
robb192 skrev:
Antinoxious skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/images/194/193325/193325-8bbcd79508371ae5c59c3359937f14d1.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/194/193325/193325-e776c13c6410c76f81e86b4afe591976.jpg

Så vi ska ut och lyncha någon ? big_smile

trist som fan när det händer..
varit med om det någon gång.. fan va grinig man är ..

Det kan du ge dig fan på att vi ska! smile Vidriga människor dessa.

BlueScreeen skrev:
Men fyf*n vad tråkigt! Blir så matt att folk inte kan låta andras saker vara!!!!
Hoppas ni kan få tag på avskrapet som gjorde det..

Vi hoppas på roligare uppdates framöver smile

Ja, det är katastrof att man inte kan se skillnad på mitt och ditt.

Får se om jag kan lösa de smile

2 571 Inlägg
17 januari 2016
Fyfan va trist.. Blev du av med något eller bara sabotage?

Tada.wav

Sök