Köpråd vill ha en "sportbil" men vad?

JoacimW Ung&Dum
8 januari 2014 · 430 Inlägg

Wicca skrev:

CurvaN skrev:

Wicca skrev:
För 100k finns massor av kul! Personligen hade jag dock hellre satsat på något som var byggt från grunden för att vara en sportbil än något som bara är en upphottad mellanklassare(T.ex. M3/M5).

Exempel:

Mitsubishi 3000GT
Nissan 200sx S14
Honda S2000
Mazda RX8
BMW Z4
Porsche Boxster

Porsche boxter lol det är en snubbe som ska köra bilen

Tur att man har manligheten mellan benen istället för i garaget. wink

Både och är väl ultimat kan man ju tycka smile

In hoc signo vinces
Wicca
9 januari 2014 · 886 Inlägg

CurvaN skrev:

Wicca skrev:

CurvaN skrev:

Porsche boxter lol det är en snubbe som ska köra bilen

Tur att man har manligheten mellan benen istället för i garaget. wink

Både och är väl ultimat kan man ju tycka smile

Nåja, jag är så pass trygg i mig själv att jag kan köra vilken bil som helst utan att skämmas eller tycka att min manlighet går förlorad på något sätt. I den bästa av världar hade det gällt alla. Fördomar och normer är bara begränsande och något jag helst slipper.

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead
JoacimW Ung&Dum
9 januari 2014 · 430 Inlägg

Wicca skrev:

CurvaN skrev:

Wicca skrev:

Tur att man har manligheten mellan benen istället för i garaget. wink

Både och är väl ultimat kan man ju tycka smile

Nåja, jag är så pass trygg i mig själv att jag kan köra vilken bil som helst utan att skämmas eller tycka att min manlighet går förlorad på något sätt. I den bästa av världar hade det gällt alla. Fördomar och normer är bara begränsande och något jag helst slipper.

Varför lägger du inte upp bilen du kör för då smile

In hoc signo vinces
Busgrabb Rejsa ?
9 januari 2014 · 2 959 Inlägg

CurvaN skrev:

Wicca skrev:

CurvaN skrev:

Både och är väl ultimat kan man ju tycka smile

Nåja, jag är så pass trygg i mig själv att jag kan köra vilken bil som helst utan att skämmas eller tycka att min manlighet går förlorad på något sätt. I den bästa av världar hade det gällt alla. Fördomar och normer är bara begränsande och något jag helst slipper.

Varför lägger du inte upp bilen du kör för då smile

Ja det undrar man?

Verkligen så, du skulle inte känna dig lite mera fjollig i tex en Audi TT Cab än i en Corvette C6?

Autotech
BMW 335D (2008)
Wicca
9 januari 2014 · 886 Inlägg

CurvaN skrev:

Wicca skrev:

CurvaN skrev:
Både och är väl ultimat kan man ju tycka smile

Nåja, jag är så pass trygg i mig själv att jag kan köra vilken bil som helst utan att skämmas eller tycka att min manlighet går förlorad på något sätt. I den bästa av världar hade det gällt alla. Fördomar och normer är bara begränsande och något jag helst slipper.

Varför lägger du inte upp bilen du kör för då smile

Ber om ursäkt för Off Topic, det här blir sista.

Just nu har jag inget rolig bil att lägga upp. Kör en Polo TDI från -09 till och från jobbet bara, och jag tycker att garaget bör vara till för lite roligare eller iaf mer unika bilar än så. Siktar dock på att införskaffa nått skoj till våren/sommaren och då garanterar jag att det kommer upp här. smile


Busgrabb:
Nej, jag skulle faktiskt inte känna mig fjolligare i en TT, Boxster eller Miata. Som sagt, jag är trygg i mig själv och behöver inte förstärka min manlighet genom att köpa en manlig bil. Behöver man det ska man nog fundera lite på sitt självförtroende tror jag.

Senast redigerat av Wicca (9 januari 2014)

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead
Busgrabb Rejsa ?
9 januari 2014 · 2 959 Inlägg

Tio i topp av fjolliga homo bilar?

Porsche Boxter
Audi TT
Mazda Miata
Fiat Coupé

Fyll på....?

Nä blev lite väl mycket OT kanske tongue

Edit:
Ska kanske säga att detta är inget ont mot någon homosexuell utan bara att vissa bilar är direkt förknippade med detta.

Senast redigerat av Busgrabb (9 januari 2014)

Autotech
BMW 335D (2008)
JoacimW Ung&Dum
9 januari 2014 · 430 Inlägg

Busgrabb skrev:
Tio i topp av fjolliga homo bilar?

Porsche Boxter
Audi TT
Mazda Miata
Fiat Coupé

Fyll på....?

Nä blev lite väl mycket OT kanske tongue

Edit:
Ska kanske säga att detta är inget ont mot någon homosexuell utan bara att vissa bilar är direkt förknippade med detta.

Fjollbilarnas paradis smile

In hoc signo vinces
dawwe ...has left the building...
9 januari 2014 · 4 474 Inlägg

Fan...Ja får nog säg att cabbar överlag känns "fjolliga". Första gången jag körde cab (M3 E36) nercabbat kände jag mig som Bobby Unducu eller va-fan den där *piiiip* till kändisfrisör heter big_smilebig_smilebig_smile
MEN, man vänjer sig rätt snabbt, numera känns det OK. Men en två sitsig cab skulle jag aldrig kunna tänka mig (Z3,Z4,SLK o liknande vanliga bilar), däremot en Lambo roadster eller Ferrari eller nåt annat av samma dignitet är ju helt annorlunda smile

Senast redigerat av dawwe (9 januari 2014)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
SportPilot Ubåtsingenjör
9 januari 2014 · 7 232 Inlägg

Busgrabb skrev:
Tio i topp av fjolliga homo bilar?

Porsche Boxter
Audi TT
Mazda Miata
Fiat Coupé

Fyll på....?

Nä blev lite väl mycket OT kanske tongue

Edit:
Ska kanske säga att detta är inget ont mot någon homosexuell utan bara att vissa bilar är direkt förknippade med detta.

fiat barschetta (stavning?!?)
mgf
honda s2000
bmw z3
bmw z4
mb slk


ja listan kan göras lång med denna typ av bilar, antingen gillar man de eller så tycker man inte om de.
Att de kan tyckas vara fjolliga kan man ju ta och skita i ... är väl du som ska köra din bil och inte alla andra som står och kollar på dig ?

inget jag personligen vill ha men ser inte ner på de som vill ha en sån bil... nyaste boxstern ser dock jävligt trevlig ut även ttrs

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
hangman
9 januari 2014 · 2 174 Inlägg

Busgrabb skrev:
Tio i topp av fjolliga homo bilar?

Porsche Boxter
Audi TT
Mazda Miata
Fiat Coupé

Fyll på....?

Nä blev lite väl mycket OT kanske tongue

Edit:
Ska kanske säga att detta är inget ont mot någon homosexuell utan bara att vissa bilar är direkt förknippade med detta.

Det är lugnt att det blir OT jag accepterar det haha, fjollbilar here we go!

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
9 januari 2014 · 3 929 Inlägg

CHEEVA skrev:

Busgrabb skrev:
Tio i topp av fjolliga homo bilar?

Porsche Boxter
Audi TT
Mazda Miata
Fiat Coupé

Fyll på....?

Nä blev lite väl mycket OT kanske tongue

Edit:
Ska kanske säga att detta är inget ont mot någon homosexuell utan bara att vissa bilar är direkt förknippade med detta.

fiat barschetta (stavning?!?)
mgf
honda s2000
bmw z3
bmw z4
mb slk


ja listan kan göras lång med denna typ av bilar, antingen gillar man de eller så tycker man inte om de.
Att de kan tyckas vara fjolliga kan man ju ta och skita i ... är väl du som ska köra din bil och inte alla andra som står och kollar på dig ?

inget jag personligen vill ha men ser inte ner på de som vill ha en sån bil... nyaste boxstern ser dock jävligt trevlig ut även ttrs

ÖJ!
BMW Z3 Coupe är ju ascool! cool

Resten är homofilbilar big_smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Mr_Yellow
9 januari 2014 · 184 Inlägg

Wicca skrev:

CurvaN skrev:

Wicca skrev:

Nåja, jag är så pass trygg i mig själv att jag kan köra vilken bil som helst utan att skämmas eller tycka att min manlighet går förlorad på något sätt. I den bästa av världar hade det gällt alla. Fördomar och normer är bara begränsande och något jag helst slipper.

Varför lägger du inte upp bilen du kör för då smile

Ber om ursäkt för Off Topic, det här blir sista.

Just nu har jag inget rolig bil att lägga upp. Kör en Polo TDI från -09 till och från jobbet bara, och jag tycker att garaget bör vara till för lite roligare eller iaf mer unika bilar än så. Siktar dock på att införskaffa nått skoj till våren/sommaren och då garanterar jag att det kommer upp här. smile


Busgrabb:
Nej, jag skulle faktiskt inte känna mig fjolligare i en TT, Boxster eller Miata. Som sagt, jag är trygg i mig själv och behöver inte förstärka min manlighet genom att köpa en manlig bil. Behöver man det ska man nog fundera lite på sitt självförtroende tror jag.

Bra sagt!

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
9 januari 2014 · 17 486 Inlägg

Mr_Yellow skrev:

Wicca skrev:

CurvaN skrev:

Varför lägger du inte upp bilen du kör för då smile

Ber om ursäkt för Off Topic, det här blir sista.

Just nu har jag inget rolig bil att lägga upp. Kör en Polo TDI från -09 till och från jobbet bara, och jag tycker att garaget bör vara till för lite roligare eller iaf mer unika bilar än så. Siktar dock på att införskaffa nått skoj till våren/sommaren och då garanterar jag att det kommer upp här. smile


Busgrabb:
Nej, jag skulle faktiskt inte känna mig fjolligare i en TT, Boxster eller Miata. Som sagt, jag är trygg i mig själv och behöver inte förstärka min manlighet genom att köpa en manlig bil. Behöver man det ska man nog fundera lite på sitt självförtroende tror jag.

Bra sagt!

Hehe. Säger killen som kör en Gallardo... Men jag kör en Toyota Prius och är nöjd med det på vintern. Gollorna blir inte direkt håriga i den... Hoppas den nyinköpta Sebring cabben inte luktar frisör bara... Jag gillar den. Bilder kommer till våren när den ställs på.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
9 januari 2014 · 3 929 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

Mr_Yellow skrev:

Wicca skrev:

Ber om ursäkt för Off Topic, det här blir sista.

Just nu har jag inget rolig bil att lägga upp. Kör en Polo TDI från -09 till och från jobbet bara, och jag tycker att garaget bör vara till för lite roligare eller iaf mer unika bilar än så. Siktar dock på att införskaffa nått skoj till våren/sommaren och då garanterar jag att det kommer upp här. smile


Busgrabb:
Nej, jag skulle faktiskt inte känna mig fjolligare i en TT, Boxster eller Miata. Som sagt, jag är trygg i mig själv och behöver inte förstärka min manlighet genom att köpa en manlig bil. Behöver man det ska man nog fundera lite på sitt självförtroende tror jag.

Bra sagt!

Hehe. Säger killen som kör en Gallardo... Men jag kör en Toyota Prius och är nöjd med det på vintern. Gollorna blir inte direkt håriga i den... Hoppas den nyinköpta Sebring cabben inte luktar frisör bara... Jag gillar den. Bilder kommer till våren när den ställs på.

Du får fisa lite mer i Sebringen så kanske frisörslukten försvinner roll

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Squidspeed #GoodToBeBad
9 januari 2014 · 856 Inlägg

Klart du ska ha en Miata hangman! smile Cab, finns med 140/160hk och manuell låda, bra viktförhållande osv.. wink

Vi som tycker Hangman ska ha en Miata:

1. Squid

Senast redigerat av Squidspeed (9 januari 2014)

dawwe ...has left the building...
9 januari 2014 · 4 474 Inlägg

Squidspeed skrev:
Klart du ska ha en Miata hangman! smile Cab, finns med 140/160hk och manuell låda, bra viktförhållande osv.. wink

Vi som tycker Hangman ska ha en Miata:

1. Squid

2: Dawwe (OM den är rosa med rosa inredning!)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Mogel KUNG
9 januari 2014 · 441 Inlägg

dawwe skrev:

Squidspeed skrev:
Klart du ska ha en Miata hangman! smile Cab, finns med 140/160hk och manuell låda, bra viktförhållande osv.. wink

Vi som tycker Hangman ska ha en Miata:

1. Squid

2: Dawwe (OM den är rosa med rosa inredning!)

big_smile

http://tunedmotiondotcom.files.wordpress.com/2012/02/6870304789_10dbd66537_b.jpg

SportPilot Ubåtsingenjör
9 januari 2014 · 7 232 Inlägg

Mogel skrev:

dawwe skrev:

Squidspeed skrev:
Klart du ska ha en Miata hangman! smile Cab, finns med 140/160hk och manuell låda, bra viktförhållande osv.. wink

Vi som tycker Hangman ska ha en Miata:

1. Squid

2: Dawwe (OM den är rosa med rosa inredning!)

big_smile

http://tunedmotiondotcom.files.wordpres … 6537_b.jpg

den va ju faktiskt jävligt cool tongue nästan bud på att köpa en till lill syrran hehe

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Masquerade Aldrig nöjd
9 januari 2014 · 804 Inlägg

Tänker vara tråkig här och säga att du bör skippa sportbil helt tills du vet exakt vilken modell du vill ha. Att säga "Jag vill ha sportbil!" och köpa för köpandets skull leder bara till att du vill ha en annan "sportbil" några månader eller ett år senare.


Busgrabb skrev:
Verkligen så, du skulle inte känna dig lite mera fjollig i tex en Audi TT Cab än i en Corvette C6?

Är du rädd att din verkliga sexualitet skall lysa genom bilen du kör? Ser nämligen ingen annan anledning att vara så orolig över hur "manlig" ens bil är. Har inte kört vare sig C6 eller TT men om den senare hade visat sig vara en roligare bil att köra alternativt bjöd på högre kvalitetskänsla hade jag valt den alla dagar i veckan.

Sedan skulle jag tveka lite med att peka ut vilka bilar som är "fjolliga" eller inte om jag själv ägt Nissan 370z och i dagsläget körde BMW 1-serie, men att se hård ut med motorcykel mellan benen väger väl upp för det.

// F.d. Fiat Coupé-ägare och nuvarande CLK-förare. Bytte fjollbil A mot fjollbil B. smile

Livet är för kort för att äga Volvo.
Busgrabb Rejsa ?
9 januari 2014 · 2 959 Inlägg

Masquerade skrev:
Tänker vara tråkig här och säga att du bör skippa sportbil helt tills du vet exakt vilken modell du vill ha. Att säga "Jag vill ha sportbil!" och köpa för köpandets skull leder bara till att du vill ha en annan "sportbil" några månader eller ett år senare.


Busgrabb skrev:
Verkligen så, du skulle inte känna dig lite mera fjollig i tex en Audi TT Cab än i en Corvette C6?

Är du rädd att din verkliga sexualitet skall lysa genom bilen du kör? Ser nämligen ingen annan anledning att vara så orolig över hur "manlig" ens bil är. Har inte kört vare sig C6 eller TT men om den senare hade visat sig vara en roligare bil att köra alternativt bjöd på högre kvalitetskänsla hade jag valt den alla dagar i veckan.

Sedan skulle jag tveka lite med att peka ut vilka bilar som är "fjolliga" eller inte om jag själv ägt Nissan 370z och i dagsläget körde BMW 1-serie, men att se hård ut med motorcykel mellan benen väger väl upp för det.

// F.d. Fiat Coupé-ägare och nuvarande CLK-förare. Bytte fjollbil A mot fjollbil B. smile

Jag trampade kanske på en öm tå?

Jag är själv väldigt säker på min sexualitet men känner sig kanske inte så fräck om man ska rulla runt i nån liten Fiat Coupe eller liknande.
Kunde vägt upp om den gick som fan eller var riktigt kul att köra men så är ju inte fallet.

370Z förstår jag inte hur man kan klassa som fjollig liten räser... ?
Kostade betydligt mer än tidigare nämnda bögkärror och tycker nog den körs av bilentusiaster som vet vad dom vill ha och inte av små fjolliga frisörer som går igång på pojkstjärt.

BMW 1 serie, ja en liten kvalitetsbil med roliga köregenskaper....snarare åt svenssonhållet än gay va?

Sen att jag haft typ 15 hojar inte en Fiat Coupe är väl du kanske lite sotis på med?

Senast redigerat av Busgrabb (9 januari 2014)

Autotech
BMW 335D (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang