Bmw 325 E92 TDRacing projekt Nr4 (var med från första start)

Nu börjar nya bygget. Jag går igenom hur saker skall göras och försöker ge alla läsarna lite lärdom om hur alla upptåg går till. Du som är lite modig kanske vågar testa något av mina knep hemma, kanske använder du de dagligen? Här får ni iaf följa med igenom hela projektet. Till och med köpet av bilen :D
  • 97 Följare
  • 56 432 Visningar
  • Projektet avslutat 12 juni 2014
Tricitum
6 januari 2014 · 240 Inlägg

Grattis till bilen smile
Fan var du i JKPG, du var i mina hemtrakter då tongue

Victor_Ahlander
6 januari 2014 · 203 Inlägg

Kul att det blev ett köp big_smile Lycka till med bilen! smile

Tallifjant You say Tomato. I say fuck you!!!
6 januari 2014 · 467 Inlägg

WOW! kan nu gratulera er till en bil till, och garanterat en följare till, med tanke på vad du kan göra med bilar, så blir det intressant att se vad du kan göra med BMW nu!

You say tomato
I say Fuck you!
Subaru Legacy GX "Wisel" (2000)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
6 januari 2014 · 2 405 Inlägg

Tack alla smile
Spikes, jo visst var de så. Tänkte åka o våld gästa kim men de blev så sent. Kom precis innan för dörren och skall åka imorgon kl 6 så nu e de bums i säng

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
7 januari 2014 · 2 405 Inlägg

Hej alla glada big_smile fan 31 följare och ni har inte sett första bilden på bilen när jag äger den ännu, känner mig lite hedrad smile

Igår bar det av till "vackra Göteborg" (eller Svergies baksida med is tid och vädergudar som agerar poltergiste) redan kl 07,30. Blev pendel från tumba till Södertälje hamn att börja med. Jag hatar Sl eftersom dom tror att de kör limmo när de bestämmer kostnaderna så jag valde att skipa notan på Komunal limmon. Min tanke e ju att de e vä inga kontrollanter på detta tåg så här tidigt.
Fel hade jag.. Sista stopper i Södertälje hamn kommer mycket riktigt en artig dam fram och frågar efter biljetten. Var av jag fliprar upp telefonen med mina största möjliga hund ögon och får fram "jag köpte biljett på SJ´s sida från Tumba till Kungsbacka. Fick massor av sms biljetter så vet inte vilken det är." Räckte snällt över telefonen och hon började bläddra igenom mina biljetter i hopp om att hitta ett icke existerande färd bevis. Tåget stannar och jag hastar ut mig att detta är vårt stopp. Vi skall med Fjärtåget och frågar om vi kan sköta detta på stationen istället.
Hon vill väl inte ut i kylan? Och mycket riktigt, allt ser bra ut. Ha en trevlig dag. Så jag han undan denna gång med. Men blir nog att inhandla ett sl kort när jag kommer hem i januari.

Hoppade sedan på fjärrtåget som var hotat med inställning pga brand i gbg.
https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-2002bf6146700c69f3a604f0e111ad01.jpg
Lite frulle på tåget och sedan av i gbg för att åka pendeln till Kungsbacka. Känns så jävla fel...

Kallt utav bara helvete va de men väl i kungsbacka så ringer Daniel (bilhandlaren) och frågar hur de går och om vårt tåg gick. Jag sa att vi va framme och passerar Opel nu så vi är där om ca 10-15 min. Daniel låser då firman och sätter sig i bilen. Hur många bilhandlare åker ut och hämtar kunderna för att de skall slippa gå?

Nu kommer vi till det roliga.
Kontroll av bilen. Jag hade redan prutat ner priset med 9 procent, så väntade mig inte kunna pruta mer en sådant då jag betalar nästan 40 000 under marknads priset.

Första jag kollar är interiören. Sitter alla lister mm? Skrap märken och hål eller dyligt. Fungerar alla saker i utrustningen och andra doningar. I  mitt fall hittade jag en liten silver list som saknades (kostar ca 40 kr) men även 5 st extra saker i utrustningen som inte var nämnt. + där med andra ord.

Sedan gick jag runt och kollade utvändigt, en del stenskott i fronten tyvärr men detta hade vi redan dragit av på. Alla krom lister mm är okej men jag hittade en lampa som inte fungerade. Detta böt Daniel innan vi åkte utan kostnad. Hittade dock att lacken vad lite skadad på dörr kanten (i mitt fall spelar de ingen roll då bilen skall byta färg) men detta nämnde jag.

Motorn kollade jag alla vätskor och dyligt. Startade bilen och lyssnade på den men allt var guld. Att tänka på med denna bil är att en olje sticka inte finns. Det hade jag inte koll på när jag kom dit så jag såg ut som en idiot ett tag. Men någon gång får väl jag bära hund huvudet och insåg att man kollar nivån i fordonets dator. Även här var de bra. Var noga att kolla hjulhusen på era bilar, där brukar bilarna rosta i regel. Jag har plast skärmar fram och behöver ej bry mig smile

Nämnde för säljaren att dörren hade en liten färg skada och han erbjöd mig 2 års garanti på köpet (kostar 1500 att förlänga detta annars) utan kostnad. Deal och där var jag och tjejen ägare till en e92a.

I bilen förunnades jag över hur skön den var att köra. Allt känns som de verkligen har kvalite och inte alls så plastiga som bmw har en tendens att va.

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-34cc2179fa2f966fba84959aac3539e7.jpg
Damen gick lös med kameran och även hon värkar sjukt nöjd. Dvd / Navin var ett välkommet objekt. Över 8" big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-8bc55b41cc8e60d8221e073a8ede5eea.jpg
Mitt i allt så värkar jag ta mer uppmärksam het en bilen. Men inte klagar ja för de wink


https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-591f45e5ea5f40213f66f2bbf2da4958.jpg
Ben utrymme gick vi ingen nöd på heller big_smile

Nu vart de hem till Stockholm!
https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-447a873694193c3bdb3d974283d44b20.jpg
Ett snabbt stopp på willys för ett inköp av lilla Stockholms paketet och det bar av.

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-61063a5d84d2611669acb0ea9dfbf4a3.jpg
Första riktiga bilden på bilen. Tankning i gbg innan vi åkte vidare.

Extremt jävla nöjd med bilen. GBG +Sthlm på halv tank (ca 27 liter).
Kommer givetvis inte låta bilen stå org så länge så bilen börjas på redan idag smile Bilder på bilen i helhet kommer strax så ni vet vad jag börjar med.

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
7 januari 2014 · 2 405 Inlägg

http://www.garaget.org/?car=348041&image=3295559
Taskig uppfart man har wink
Nu är bilderna uppladdade på bilens sida big_smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
7 januari 2014 · 2 405 Inlägg

Känns som jag bombar min tråd nu smile
Mycket pågår just nu framför datorn. Damen fast slog igår att bilen blir matt blå mettalic och jag letar efter diverse kolfiber produkter som kan "hi lighta) de blå.

Skickade även ut ett utkast till diverse företag där jag sökte sponsorer. För er som vill försöka er på en sådan sak, glöm de om ni inte byggt bilar tidigare. Ni blir möjligt erbjudna en 10-20 % mot att ni får en logga som täcker hela bakrutan. Har du där emot visat att du kan bygga och fått mycket uppmärksamhet (i mitt fall hondan med 21 utmärkelser på garaget) så är de lättare.

Jag skickade ut detta imorse för en ca 40 min sedan och har redan fått två företag som återkommit och vill sponsra bygget. Vilka de är säger jag givetvis inte innan jag kommit överens om en deal och allt har gått i lås smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Tallifjant You say Tomato. I say fuck you!!!
7 januari 2014 · 467 Inlägg

Härligt! Men hur mycket bättre sponsring kan man räkna med i ditt fall? misstänker att de kan gå med på saker som är deras nisch. vilka "krav" ställer de på dig? får de någon makt/önskemål om hur bilen ska byggas?

You say tomato
I say Fuck you!
Subaru Legacy GX "Wisel" (2000)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
7 januari 2014 · 2 405 Inlägg

Tallifjant: Pga tidigare byggen så har jag fått ett gäng erbjudanden nu. En del har full spons på varor och en del får jag 40% rabatt på allt de har. Jag väljer ut de som passar mig där efter.

De som jag talar med nu har jag 2 st full sponsorer på delar som jag efterfrågar (erbjuder ex en kolfiber vinge gratis). I detta fallet så har de som krav att jag skriver de som sponsorer här, fotar delarna med deras logga synligt och lägger upp samt ett litet tack "tal". Ut över detta så säger jag även om de inte kräver de att jag med självklarhet ställer ut bilen på deras event mm om så önskas. Många firmor kräver dekaler på bilarna men då jag e ute efter en diskret bil så vill jag inte ha de. Kommer istället visa upp de på träffar, utställningar och annat dyligt. Jag har en hel sponsor som går med på de redan (mail för ett par min sedan) och sen en firma som gått med på de men då ger de x antal procent i rabatt.
När de gäller sponsring i mitt fall så tittar jag inte ens åt de om de understiger 30% rabatt på en "mini sponsor" Då e de snarare en snäll rabatt och inget jag tycker är så märkvärdigt bra smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
Chippen88
7 januari 2014 · 1 309 Inlägg

Kul att du verkar nöjd med bilen big_smile får komma förbi och kolla någon dag.

Kolla gärna in detta projekt som jag är involverad i.
http://www.garaget.org/EdstromRacing
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
7 januari 2014 · 2 405 Inlägg

Chippen gör de smile e ledig fram till 3/2 drar dock till domenikanska torsdag nästa vecka

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
Chippen88
7 januari 2014 · 1 309 Inlägg

kalas. slår en pling senare idag

Kolla gärna in detta projekt som jag är involverad i.
http://www.garaget.org/EdstromRacing
Eddy Galen, inte dum.
7 januari 2014 · 1 324 Inlägg

Prem lagd! är väldigt nyfiken om du kan få lite sportighet ur din gubbräcer smile

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
7 januari 2014 · 2 405 Inlägg

Inga elaka ord om min hittler kälke

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
nitrox Defloratör.
7 januari 2014 · 641 Inlägg

Har man väl ägt en nyare bmw så vill man fan inte ha något annat.

I mitt tycke så är bmw 3serie e9x och bmw 5serie e6x dom mest fulländade bilarna som finns.


lycka till med ditt projekt.

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P
Volvo 240 Turbo "Inbrottsmagneten" (1984)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
7 januari 2014 · 2 405 Inlägg

Nitrox, du har en poäng där. Ruskigt nöjd smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
7 januari 2014 · 2 405 Inlägg

Lite vissen i ögat idag så blev inget gjort på bilen utom en invändig städning. Vart avbruten precis när jag skulle sätta stora spettet i grillen. En kille från södersala som skulle köpa hondan. Visade sig att köparen var en trogen följare av projekt tråden så hoppas dom uppskattar bilen och tar väl hand om den. Var inte långt ifrån att börja gråta när jag o tjejen stod och titta när den försvann sad rena jävla stölden med me de priset.. Men bättre de en att den blir stulen när jag reser bort.

Lite saker har hänt iaf, jag har nu fått ett par kolfibet spegel kåpor av en anonym sponsor i tyskland. Vart en frakt kostnad på 90 kr smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-5306da39b565f0e6735b30406bd8c815.jpg

Jag sitter även o kollar på kolfiber vinge.
Vilken av dessa tror ni på, eller skall jag köra csl? Vill gärna ha kolfiber som bryter den blå färgen.
https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-cd4410733a048afc80feb161fd881fe1.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-dd10e524ccea13defe7642c28cb67a43.jpg

God kväll smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
Johighness
7 januari 2014 · 43 Inlägg

Trevligt projekt detta! Jag hade tagit den lilla vingen, lite diskretare och clean i mitt tycke! Men det är ju jag det wink

Tallifjant You say Tomato. I say fuck you!!!
7 januari 2014 · 467 Inlägg

Roligt att det redan börjar hända grejer! Gillar att du ska ha en kolfibervinge. Tycker vinge nummer två är finare, och mer Clean. Tycker det var snyggt med kolfiberremsan ovanpå bakkjolen!

You say tomato
I say Fuck you!
Subaru Legacy GX "Wisel" (2000)
Melmac
7 januari 2014 · 191 Inlägg

prem

Rekonditionerar och lackförseglar Din bil till riktigt bra pris
ProShine Rekonditionering
kontakt@proshine.se
0735-25 77 98
Saab 9-3 Aero SC "Hirsch" (2006)
Dodge Ram SRT-10 "Viper Truck" (2004)
Volvo V70 "R-Design" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang