Skönaste Rallystolen?!

Madiz_Performance
6 januari 2014 · 27 Inlägg

Hej!

Tänkte höra lite vilken rallystol som ni tycker är skönast?!
Vill helst ha en Sparco..

Bilen kommer gå både bana och gata.
Tack för svar!

Mvh Madiz

Volvo 945 Turbo "Nytt bygge 2015" (1996)
Volvo XC90 R-design "King Off The Road" (2007)
Volvo 945 Turbo "Highway Performance" (1996)
Mack Forum- och sitemoderator
6 januari 2014 · 26 167 Inlägg

Uhm, det beror väl på hur man själv är formad i kroppen?
Vissa som är långa och smala, passar inte i stolar som är gjorda för dem som är korta och..uhm..rundare.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
fluppidupp ...
7 januari 2014 · 757 Inlägg

av vilken anledning till sparco? finns ju fler märken på marknaden som är grymma om inte bättre. du har ju Bride, Recaro, OMP, Tilett, Momo med flera.

KHRacing
7 januari 2014 ·

frågan går ej att svara på alls, alla äro som sagt olika utformade.

Madiz_Performance
7 januari 2014 · 27 Inlägg

Kan säga att jag är lång och smal. Så alla stolar lär vara för breda. Men många har extra kuddar.

Gillar sparcos utseende.
Men har ni andra förslag så är dom välkommna.

Volvo 945 Turbo "Nytt bygge 2015" (1996)
Volvo s40 T4 "Ingen sommar utan TURBO" (1998)
Volvo XC90 R-design "King Off The Road" (2007)
Najs
7 januari 2014 ·

Sparco Sprint V kör jag med i in Ford! Dom är FIA och billigast samt den enda jag sitter riktigt skönt i.. (har provat hur många stolar som helst hos Realcar innan det konka). Jag är 184 lång o sitter som ett smäck.
Det är viktigt att hålen för axelremaran till bältet måste vara över axeln när du sitter i stolen! annars blir det inget bra vid en eventuell krock/rullning.
Problemet med dom flesta stolarna idag är att dom är gjorda för kortväxta japaner och italienare (i mitt tycke) om man inte väljer en +modell, men då är dom oftast bredare över baken med.

Min röst hamnar på Sparco Sprint V, även om den är billigast är den bäst i mitt tycke!
lycka till!

Madiz_Performance
7 januari 2014 · 27 Inlägg

Ja Sparco Sprint har min vän i sin bil.
Dom ser bra ut och är hyffsat sköna att sitta i.
Sen är ju prislappen 50% billigare än dom andra Sparco stolarna.

Vet inte om man märker så stor skillnad på dom och dom dyrare?

Najs
7 januari 2014 ·

Madiz_Performance skrev:
Ja Sparco Sprint har min vän i sin bil.
Dom ser bra ut och är hyffsat sköna att sitta i.
Sen är ju prislappen 50% billigare än dom andra Sparco stolarna.

Vet inte om man märker så stor skillnad på dom och dom dyrare?

Tror inte man känner någon större skillnad på rör rams stolarna även om dom andra kanske är dyrare.
sen är det ju "självklart" man känner skillnad på en rör rams stol och en glasfiberstol.
men så länge man inte ska köra på professionell nivå så behöver man absolut inte ha det dyraste på marknaden mer än om man ska skryta för brudarna hur mycket stolen kostade wink o det brukar dom ju ge blanka fan i ändå wink

Madiz_Performance
7 januari 2014 · 27 Inlägg

Haha ja precis! Nej det ska märkas att det är en racingbil, Så helt hundra behöver man inte sitta smile
Tror jag kör på Sparco Sprint ändå. big_smile

fluppidupp ...
7 januari 2014 · 757 Inlägg

är inte sprint deras rörramsstol för typ 2000kr? isf kan jag säga att dom inte är bekväma att sitta i. provsitt stolen innan under en längre period. inte bara i 2 minuter för då känns alla sköna.

Senast redigerat av robzter (7 januari 2014)

Najs
8 januari 2014 ·

robzter skrev:
är inte sprint deras rörramsstol för typ 2000kr? isf kan jag säga att dom inte är bekväma att sitta i. provsitt stolen innan under en längre period. inte bara i 2 minuter för då känns alla sköna.

Jag åkte ner i min gamla 200,a fram och tillbaks till Göteborg i en sprint 36mil enkel resa, och det var inga problem smile men smaken är som baken wink

fluppidupp ...
8 januari 2014 · 757 Inlägg

Najs skrev:

robzter skrev:
är inte sprint deras rörramsstol för typ 2000kr? isf kan jag säga att dom inte är bekväma att sitta i. provsitt stolen innan under en längre period. inte bara i 2 minuter för då känns alla sköna.

Jag åkte ner i min gamla 200,a fram och tillbaks till Göteborg i en sprint 36mil enkel resa, och det var inga problem smile men smaken är som baken wink

haha jo. jag åkte från nacka till haninge fram och tillbaka och jag fick ont i ryggen.

Najs
8 januari 2014 ·

robzter skrev:

Najs skrev:

robzter skrev:
är inte sprint deras rörramsstol för typ 2000kr? isf kan jag säga att dom inte är bekväma att sitta i. provsitt stolen innan under en längre period. inte bara i 2 minuter för då känns alla sköna.

Jag åkte ner i min gamla 200,a fram och tillbaks till Göteborg i en sprint 36mil enkel resa, och det var inga problem smile men smaken är som baken wink

haha jo. jag åkte från nacka till haninge fram och tillbaka och jag fick ont i ryggen.

illa hmm dålig rygg wink tror ändå att man får mer träarsle av glasfiberstolar.. dom är ju "lite" mindre flexibla smile

fluppidupp ...
8 januari 2014 · 757 Inlägg

Najs skrev:

robzter skrev:

Najs skrev:

Jag åkte ner i min gamla 200,a fram och tillbaks till Göteborg i en sprint 36mil enkel resa, och det var inga problem smile men smaken är som baken wink

haha jo. jag åkte från nacka till haninge fram och tillbaka och jag fick ont i ryggen.

illa hmm dålig rygg wink tror ändå att man får mer träarsle av glasfiberstolar.. dom är ju "lite" mindre flexibla smile

beror nog på modell. har en sparco rev i min. sitter rätt stadigt i den men inte helt 100.

takis
8 januari 2014 · 3 Inlägg

Madiz_Performance skrev:
Hej!

Tänkte höra lite vilken rallystol som ni tycker är skönast?!
Vill helst ha en Sparco..

Bilen kommer gå både bana och gata.
Tack för svar!

Mvh Madiz

Om du är stor och bredd ( jag väger 112kg och är jätte bred på axlarna) då  det finns inte bättre allt än a sparco evo xl / evo 3
Jag har en nästan ny svart evo xl om du är intresserad

myran Foto/Bilnörd
8 januari 2014 · 1 541 Inlägg

Skulle säga att det är extremt individuellt. Bästa är att åka runt på "träffar" där det finns sponsorer som har stolar att provsitta eller höra runt med polarna och prova deras stolar.

Själv har jag turen att sitta perfekt i en sprint V då det är bland det billigaste med FIA märkning.


Skulle personligen aldrig köpa en eftermarknads stol utan någon form av märkning. Sett flertalet "styling" stolar ge vika.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
takis
8 januari 2014 · 3 Inlägg

myran skrev:
Skulle säga att det är extremt individuellt. Bästa är att åka runt på "träffar" där det finns sponsorer som har stolar att provsitta eller höra runt med polarna och prova deras stolar.

Själv har jag turen att sitta perfekt i en sprint V då det är bland det billigaste med FIA märkning.


Skulle personligen aldrig köpa en eftermarknads stol utan någon form av märkning. Sett flertalet "styling" stolar ge vika.

+1

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang